Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 17/04/2024, 00:04:14

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Hakupaperit lähetetty: Kohta se voi olla menoa!  (Luettu 11396 kertaa)

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #10 : 29/02/2008, 12:51:03 »
No ei kyllä ollenkaan mielessä, ei eka reissulla, eikä nytkään, vaikka on sitoumus jossain laatikossa. Viimeks lanasin, kun oli koulutukseen lähdössä, nyt en ajatellut miettiä senkään vertaa, jos se kutsu käy.

En yleensäkään murehdi eteenpäin asioita, ei pää kestä semmosta. Ja nykyhetkessäkin on aina ihan tarpeeksi minulle.  ;)

Anna

  • Vieras
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #11 : 29/02/2008, 13:19:50 »
Ekan kuukauden sitä ehkä odotteli ja välillä huomas tuijottavansa hullun lailla, tyyliin "tuokin tuosta saattaa kohta olla poissa" (oikein sisäinen marttyyri=), mutta sitten sen jotenkin unohti koko asian, kunnes toimintavalmiussitoumus tuli ja taas meni kuukauden verran että asia oli pinnassa. Sitten senkin taas unohti. Lopulta tuli puhelinsoitto ja siinä sitten yhdessä tanssittiin ja hypittiin hullun lailla olkkarissa!

Mutta ei se odottelu oikeastaan ollut missään vaiheessa sinänsä ongelma, olin aina (meidän yhdessä oloajan=) tiennyt päivän tulevan joskus, jopa omalle kohdallenikin. Vaikeat ajat koittivat vasta sitten, kun hetki oli oikeasti käsillä ja reagoin tilanteeseen ihan eri tavalla, miten olisin itseltäni odottanut.

Eepi

  • Vieras
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #12 : 29/02/2008, 13:40:49 »
Meillä on hakemus laitettu n.kuukausi sitten. Toistaiseksi en ole asialle juuri ajatuksia uhrannut. Miehelle tämä olis neljäs reissu, itse olen vasta ensimmäistä "leskeyttä" odottamassa.
 Toivon kovasti että reissuun päästään, koska mies ite sitä odottaa. Ja osaksi varmaan on helppo toivoa kun ei ole vielä yksinoloa kokenut. Mutta luulisin että selviän siitä ::). Odotellaan nyt ensin rauhassa edes sitä sitoumusta, jos sellainen saadaan  :).

anneaiti

  • Vieras
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #13 : 29/02/2008, 19:38:54 »
Me kyllä mietittiin ja suunniteltiin näitä asioita aina kun tuo sitoumus oli voimassa. Iso syy on varmaan se, että meillä on lapsia ja me mietittiin mun jaksamista, kun aina ei ole ollut minkäänlaista tukiverkkoa ympärillä. Eli ollaa mietitty ihan käytännön juttuja. Toisaalta ollaan kyllä aika kovia suunnittelemaan muutenkin. Eli on varmasti luonnekysymyskin.

Ja tuo auttoi paljon, kun tämä lähtö tuli erinäisistä syistä ihan puun takaa. Oli kolme tuntia aikaa päättää, mutta ei siihen menny edes niin kauan, kun näitä ajatuksia on jo pyöritelty.


Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #14 : 01/03/2008, 11:21:25 »
On tainnut mennä vähän siihen tapaan, että hakemuksen muistaa niinä lähettämisen lähipäivinä, sitoumuksen sen saapumisen lähipäivinä, ja koulutuskutsu onkin tullut sitten melkein puun takaa. ;D

Mitenkään jatkuvasti ei ole ollut asia mielessä ennen kuin se oikeasti on tullut ajankohtaiseksi. Näin ainakin muistelen, tosin muistihan voi aina pettää.
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #15 : 01/03/2008, 22:28:50 »
Miten muuten muilla siinä vaiheessa, kun on vasta hakemus jätetty? Joko siinä vaiheessa on tuntunut siltä, että se reissu tulee olemaan edessä? Onko kenties jännittänyt tuleva, vai onko asia ollut lainkaan mielessä? :)
Mä oon aina ollut ihan varma (pessimisti kun ei pety...) että lähtö tulee. ::) Ja ainoostaan kerran on jäänyt tulematta.  :P Nimittäin mieshän pisti sillon Kosovosta kotiutumisen 6kk kuukauden kuluttua paperit  päästä vetämään kertomatta mulle... >:( Vetos vaan siihen, et kun meille kuitenkin se ero tulee niin on ihan sama pistääkö hakemuksen sisään vaiko ei. >:(
Ad astra per aspera!




Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #16 : 01/03/2008, 22:40:36 »
Mies laitto jo intissä nimen toimintavalmiuspaperiin.. Ja kyllä mä siinä kohtaa olin jo varma et lähtö sieltä ihan varmasti tulee. Kuinka pian, se sillon jännitti. Ja hiukan salaa toivoin ettei se ainakaan hirveen pian tulis, mies kun toivo lähtöö jo seuraavaan marraskuuhun (intistä kotiutumisen jälkeen) mut vasta toukokuuks tuli kuitenki lähtö. :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #17 : 01/03/2008, 23:15:03 »
Mies laitto jo intissä nimen toimintavalmiuspaperiin..
Näin meilläkin se eka reissu napsahti. Ns. takuulähtö, ilmeisesti yhäkin kaikilla valmarit käyneillä on etuoikeus lähtee jos haluaa.

Ja tää toinenkin lähtö ns. takuulähtö, eli kaikille EUBG:n käyneille luvattiin, et halutessaan reissuun pääsee.
Ad astra per aspera!




Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Kohta se voi olla menoa
« Vastaus #18 : 01/03/2008, 23:18:40 »
Mies laitto jo intissä nimen toimintavalmiuspaperiin..
Näin meilläkin se eka reissu napsahti. Ns. takuulähtö, ilmeisesti yhäkin kaikilla valmarit käyneillä on etuoikeus lähtee jos haluaa.

Jep.. Kaikille niille tarjotaan siellä paperia. Toiset allekirjottaa sen ja toiset ei.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Onko mahdollinen reissuunlähtö ollut paljonkin mielessä toimintavalmiuden aikana? Vai kenties jo ennen toimintavalmiussitoumusta hakupapereiden lähettämisen aikoihin?

Tässä vielä PV:n sivuilta faktat hakeutumisesta: Hakeutuminen sotilaallisen kriisinhallinnan tehtäviin
-memento vivere-