Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 15:53:40

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Afganistan  (Luettu 126394 kertaa)

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Vs: Afganistan
« Vastaus #320 : 09/01/2009, 11:35:59 »
^Talvella on enemmän ongelmia kuin muulloin. Afganistanin sisäiset lennot on talvella myös heikommissa kantimissa kuin kesällä.

Ei se nyt ihan jatkuvaa ole, että lennot on kamalasti myöhässä. Joskus jopa ihan ajallaan  ;D
Mutta mitään lomamatkoja/risteilyjä tms mitä ei voi perua ei kannata varata alkavaksi ihan loman alusta.
Suomeen tullessa koneen pitäisi olla torstaina illalla Porissa. Mä varaisin jotain lomamatkaa tms. aikaisintaan sunnuntaina alkavaksi.
Me tosin ei varailtu lomille mitään isompia matkoja tms. Mökin vuokrasin ihan loman alkajaisiksi muutaman kerran. Ja kerran sitten olinkin siellä mökillä pari päivää yksin ensin  ;D Silloin jatkettiin vuokra-aikaa parilla päivällä, niin saatiin olla suunnitellun pituinen mökkiloma.

Noihin Afganistanin lomalentoihin kannattaa opetella suhtautumaan melko rennosti. Isommin ei kannata hermoja repiä, siitä ei oo kuin haittaa vaan itselle :)
Mulla oli sellainen "asteikko" itselleni, että jos kone oli maks.3h myöhässä, niin se oli aivan ajallaan. Jos oli myöhässä 3-n.10h, niin se oli vähän myöhässä. Jos oli sitä enemmän myöhässä, niin oli jonkin verran myöhässä.  ;D

Hope

  • Vieras
Vs: Afganistan
« Vastaus #321 : 09/01/2009, 12:06:03 »
Mulla oli sellainen "asteikko" itselleni, että jos kone oli maks.3h myöhässä, niin se oli aivan ajallaan. Jos oli myöhässä 3-n.10h, niin se oli vähän myöhässä. Jos oli sitä enemmän myöhässä, niin oli jonkin verran myöhässä.  ;D


 ;D ;D ;D

Joo, en mäkään muuten aio (en, en oikeesti!) ottaa ressiä, jos lennot ei oo ajallaan, mutta nyt tää matka ois vaan ollu aika passeli monestakin syystä ja se kyllä harmittaa, jos ei uskalla varata.

Mies tosiaan oli sitä mieltä, ettei uskalla varata, mutta tosin sano keskustelun lopuks itekin, että kesällä lennot toimii paremmin. Se säähän siellä kai kuitenkin se viivyttävä asia on. Tarkotus oli ottaa lennot lauantaille, mutta saa nyt nähdä sit...




Hope

  • Vieras
Vs: Afganistan
« Vastaus #322 : 12/01/2009, 10:31:48 »
Jep jep... nyt se sitten varmistu.... On turha odotella mitään tietoa miehen lomista ennen ku uudet äijät pääsee alas. Kiitos paljon! Eli mies on 2kk kiinni ennen kun ees tiedetään, koska lomat on.

Eipä tarvi paljon varailla lomaa Spore-KL + rantsuu, ei ainakaan niillä hinnoilla eli tuskin ollenkaan.

Eikä toi lomareissu nyt oo ainoo, mikä tässä ketuttaa, vaan yleisesti se, ettei voi odottaa edes miehen ensimmäistä lomaa. Joo, voinhan mä tässä varautua odottamaan 3kk, mutta ei se oo sama kun OIKEESTI laskea viikkoja ja päiviä siihen, koska toinen tulee kotiin. Siinä laskemisessa on omat ihanuutensa.

#?**!



Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Afganistan
« Vastaus #323 : 12/01/2009, 10:42:23 »
No jo on toimintaa ::) :lohtu:

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Afganistan
« Vastaus #324 : 12/01/2009, 11:29:02 »
^^ no onpa tylsä juttu, mutta ei sitä onneks tiedä, vaikka selviäis aiemminkin ja jopa tulis aiemmin, sellaista kun onneks sattuu. Lohtua sinulle!

Hope

  • Vieras
Vs: Afganistan
« Vastaus #325 : 12/01/2009, 11:39:00 »
Mjoo, siellä vaan komentaja vaihtuu sillon helmikuussa kun uudet miehet tulee, niin tää vanha ei enää ala puoltamaan mun miehen lomia, vaan ne katotaan uuden komentajan kanssa. Mies oli asiaa siellä selvitelly, kun mä oon täällä ollu ku tulisilla hiilillä. Eli mä en oikein usko, että asia siitä mihinkään enää muuttuu.

Ainahan toki toivoa saa  ;D

Kiitos teille kuitenkin  :-*

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Afganistan
« Vastaus #326 : 12/01/2009, 12:47:10 »
Onpa pöljää Hope. :( Tottahan se on, että ensimmäisen loman varmistuminen (niin varmaksi kuin ne nyt yleensä varmistuvat) jotenkin helpottaa - on joku konkreettinen päivämäärä jota odottaa.
-memento vivere-

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Afganistan
« Vastaus #327 : 16/01/2009, 18:21:51 »

Eikä toi lomareissu nyt oo ainoo, mikä tässä ketuttaa, vaan yleisesti se, ettei voi odottaa edes miehen ensimmäistä lomaa. Joo, voinhan mä tässä varautua odottamaan 3kk, mutta ei se oo sama kun OIKEESTI laskea viikkoja ja päiviä siihen, koska toinen tulee kotiin. Siinä laskemisessa on omat ihanuutensa.


IN FINLAND WE HAVE THIS THING CALLED REILU MEININKI

Jos lomalle tekee mieli, niin mikä estää ? En mä ainakaan täällä pelkästään miestä varten elä (uskallan kirjoittaa tämän ihan julkisesti  ;) ) joten kyllä oma elämäkin on sallittu.

Ai että miehen loman odottaminen korvautuu omalla lomalla? Kätevää. ;)
-memento vivere-

Hope

  • Vieras
Vs: Afganistan
« Vastaus #328 : 16/01/2009, 20:59:13 »
Niin no... mä mielelläni juhlin kyllä sitä vuosipäivää ihan sen ihmisen kanssa, keheen se vuosipäivä liittyy, niin että siks  ;)

Siks toisekseen, jos mies maksaa matkan (mä kun olen tällä hetkellä työtön), niin en mä kyllä viitti tosta noin vaan lähtee sen rahoilla reissuun yksinäni. Tuskin olis mieskään kovin innoissaan siitä  ;D

Hope

  • Vieras
Vs: Afganistan
« Vastaus #329 : 16/01/2009, 21:09:39 »
Ehkä ei kannata heti olettaa, että kyse on vaan siitä että "Mä en niinq osaa tehä mitään ilman mun miestä, tietsä niinq, mä oon ihan down, ku se ei oo tääl ja tietsä niinq, mä kuolen ihaaaan juuust...."  ;)