Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 15:27:53

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Postia rauhanturvaajalle  (Luettu 62238 kertaa)

Krisse

  • Vieras
Postia rauhanturvaajalle
« : 15/11/2006, 15:05:13 »
Ihan uteliaisuudesta kyselisin, että ootteko minkä verran lähetelly omille reissussa oleville rauhanturvaajillenne ihan perinteisiä kirjeitä tai muistanu jollain pienellä/suurella paketilla? Ja mitä nämä paketit ovat sisältäneet? Lahjoja, valokuvia, tärkeitä henkilökohtaisia esineitä..?
Entäs onkos sieltä alhaalta päin tullut kotiin kirjeitä tai jotain muuta mukavaa? Vai onko sähköpostit ja puhelimet täysin korvanneet vanhan ajan kirjeet? :)

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #1 : 15/11/2006, 15:13:58 »
 :-[ Tunnustan, etten lähettänyt yhtään kirjettä! Meitin tyttö kyllä lähetteli ja isäntä lähetti kotiinpäin kirjeitä, kortteja ja paketteja.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #2 : 15/11/2006, 15:19:23 »
Ekalla missiolla kun oli tuo yhteydenpito hankalampaa, tuli kirjoitettua kirjeitä ja kortteja ja mieskin jopa kirjoitteli niitä, mutta nyt tällä missiolla on ollut vähäisempää. Muutaman kortin oon kyl laittanut ja muistaakseni yhden kunnon kirjeen. Pari pientä pakettia oon laittanut, enpä muuta. Me kun jutellaan päivittäin niin ei sitä asiaa riitä sit enää kirjeisiin. Harmi sinänsä, koska kirjeitä olisi kiva saada ja kiva niitä on kirjoittaakin.

« Viimeksi muokattu: 15/11/2006, 15:24:46 kirjoittanut Tara »

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #3 : 15/11/2006, 15:25:06 »
Kirjeitä ja kortteja tuli lähetetty aika usein vaikka myös päivittäin juteltiin puhelimessa :) 
Välillä tuli myös jokunen paketti lähetettyä, yleensä sisälsi ihan vaan jotain hömppätavaraa ;D 
Kulta tykkäs kyllä kovasti saada postia ja tais kyllä aina pettyä jos keskiviikkona ei ollutkaan mitään hänelle ;)

Kulti ei itse ei ollut kovin ahkera postin lähettäjä, muutama kortti jos tuli niin sain olla tosityytyvänen :-\
Jouluna toki pisti myös joulupaketin mulle koska ei halunnut antaa lahjansa jo niin aikaisin kun lomallaan ::)


KooKoo

  • Vieras
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #4 : 15/11/2006, 15:29:55 »
Mä laitoin pari kirjettä ja korttia ja ehkä kolme pakettia. Itse en saanut edes yhtä korttia :-\ Mutta sähköpostia ja puheluita sitten senkin edestä :)

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #5 : 15/11/2006, 15:38:03 »
Vaikka meillä oli hyvät mahdollisuudet viestiä nopeastikin (ilmainen työpuhelin, kännykän edullinen tekstariliittymä, sähköposti), niin silti tuli perinteistä paperi/pakettipostiakin laitettua puolin ja toisin.

Itse laitoin kortteja ja kirjeitä jonkin verran. Sekä muistaakseni pari pakettia.
Mieheltä tuli eniten kortteja (melko monta) ja muutama kirje. Sekä muutama paketti.

Puolin ja toisin tykättiin. Ei niissä korteissa usein mitään asiaa ollut. Ostin tai tein itse jonkun söpön kivan kortin ja kirjoitin pari lausetta ja matkaan. Tykkäsin laittaa postia ja ilmeisesti sitä tykättiin vastaanottaakin :)

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #6 : 15/11/2006, 15:54:13 »
Kaikenlaista unohtunutta hömpettä (vaelluskenkää, taskulamppua yms) oon lyöny postiin samalla kun oon laittanu lukemista ja jotain pientä mitä on mieleen juolahtanu ( suklaata, myntoneja... jotain mistä tulee hyvä mieli).

Villasukatkin lähetettiin mummun kanssa kun halusi lähettää kenttäpostia sotilaalle ja 3 kirjettäkin oon saanu aikaseks. Mukaan tuli lykättyä myös lasten kirjeet ja muutama piirustus seinälle laitettavaksi. Ja joulukalenterin taisin myös lähettää vaikkei se jouluksi kotiin ollu tulossakaan. Hyvä mieli tuli aina kun paketin tai kirjeen postiin vein.

Se on ihan eri asia kuin email tai skype. Kokeilkaa vaikka.
kasu 75

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #7 : 15/11/2006, 16:03:52 »

Villasukatkin lähetettiin mummun kanssa kun halusi lähettää kenttäpostia sotilaalle

Miten mä nyt noin meinasin unohtaa mieheni suurta ihailijaa ;)  Mun mummoni (joka ihailee "sotilaita" yli kaiken) lähetti myös aika ahkeraan postia M:lle,  villasukkia, suklaata ja sit tietenkin tavallisia postikortteja. M taisi myös olla liikuttunut tästä huomiosta, joten lähetti jopa hienon valokuvan itsestään mummolle kera terveiset.... (minä en mitään valokuvaa postitse saanut ;))

Äitini ja isäni tais kanss jouluks pistää sille paketin...

Krisse

  • Vieras
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #8 : 15/11/2006, 16:17:41 »
Mie laitoin postia aika paljonkin, niin perinteistä kirjettä, kun sitten pakettiakin (powerpoint-showta ja kalenteria yms..)

ja en voi valittaa tuli sitä postia kosovostakin, niin kirjettä kuin korttia.. ja viestejä useampi päivässä.. ja siihen kun lisäsi puhelun joka ilta (muutama ilta, työesteen takia pois lukien) ni välillä oli ihan keksittävä mitä sanois tai kirjottas  ;D

Oon itekkii miettiny just tuota, että niihin kirjeisiin ei taida riittää mitään kerrottavaa kun kaikki asiat jutellaan päivittäin puhelimessa. Mutta pitää silti yrittää niitä kirjeitäkin laittaa, niitä kun on niin kiva kirjoittaa. :) Vois ehkä ottaa tavaks lähettää jonkun pienen yllärin aina sillon tällön piristämään Kosovon arkea...

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #9 : 15/11/2006, 20:20:20 »
Joka viikko yritin miehen alhaalla ollessa lähettään ainakin kirjeen. Ja kerran lomien välissä yleensä pistin paketinkin. :)

Kaiken näköistä lähettelin. Joskus jonkun pienen typerän esinee, joka jollain tapaa muistutti minusta (heh, kerran lähti keraaminen karvainen aasi.  ;D), välillä polttelin "meidän musaa" cd:lle jne...

Kaikki on miehellä tallessa. Ja kuulemma tärkeitä olivat. :-*

Ja sähköpostia kirjoiteltiin lähes päivittäin.
Ad astra per aspera!