Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 09:25:31

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti  (Luettu 61223 kertaa)

Poissa Kinmo

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #160 : 16/08/2010, 13:48:12 »
Läheisten päivä lauantaina 25.9. Tampereella

Viime keväiseen tapaan Porin Prikaati kutsuu taas palveluksessa olevien rauhanturvaajien läheisiä infotilaisuuteen Tampereelle.
* Suomen Rauhanturvaajaliitto - Tiedotuspäällikkö
* Rauhanturvaaja - Toimittaja

Migu

  • Vieras
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #161 : 01/02/2011, 15:27:15 »
Onko myös vuonna 2011 tulossa samantapaisia tapaamisia? Ja entä jos puoliso oli laittanut papereihin vain vanhempiensa nimet ja itse avopuolisoa ei mainita missään, voiko silti saada kutsun? :/

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #162 : 10/02/2011, 12:08:06 »
Onko myös vuonna 2011 tulossa samantapaisia tapaamisia? Ja entä jos puoliso oli laittanut papereihin vain vanhempiensa nimet ja itse avopuolisoa ei mainita missään, voiko silti saada kutsun? :/

On tilaisuuksia ainakin yksi 14.5. Sitä en osaa sanoa millä perusteella sinne kutsutaan ja ketä.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #163 : 08/10/2012, 15:46:19 »
Onko kenelläkään ollut lähikosketusta Rauhanturvaajaliittoon viime aikoina?

Miten loppujen lopuksi käynnistyi tuo Veteraanituki, josta tässä ketjussa on aiemmin keskusteltu? Onko kukaan hakenut tai saanut pyytämättä ;) jotain apua tai tukea sitä kautta?
Vieläkö omaisten tilaisuuksia järjestetään, ja onko niissä käyty?
Luetaanko teillä Rauhanturvaaja-lehteä?
-memento vivere-

Poissa Omppis

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2467
    • KFOR 5/09-5/10, ISAF 3/13-9/13
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #164 : 08/10/2012, 20:36:41 »
Joka kerta luen lehden, mutta myönnän että vanhat jutut hyppään yli ja keskityn lähivuosien tapahtumiin. Aika paljon sellaista vanhaa muistelua... ;)
"Vaikka välillä tuntuu että elämä on kuin tervassa uimista, niin silti asioilla on taipumus järjestyä"

Poissa Taria

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1460
    • UNMOGIP 06/12-06/13
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #165 : 09/10/2012, 00:18:16 »
Onko myös vuonna 2011 tulossa samantapaisia tapaamisia? Ja entä jos puoliso oli laittanut papereihin vain vanhempiensa nimet ja itse avopuolisoa ei mainita missään, voiko silti saada kutsun? :/
Kysyjälle vastaus tulee reilun vuoden myöhässä, mutta samaa pohtiville ehkä ajankohtaisena.
Vastaan kysymykseen kysymyksellä, mistäs se PV tietää sinne ketään kutsua jos ei nimeä ole papereissa? Eli kutsu lähtee sille, jonka turvaaja on lähimmäksi omaisekseen merkannut. Siihekin kysytään vielä ennen kutsun lähettämistä lupa turvaajalta. Ja kyllä, läheisten päiviä järjestetään edelleen, seuraavaan kutsu tulossa varmaan aivan lähiaikoina.

Onko kenelläkään ollut lähikosketusta Rauhanturvaajaliittoon viime aikoina?

Miten loppujen lopuksi käynnistyi tuo Veteraanituki, josta tässä ketjussa on aiemmin keskusteltu? Onko kukaan hakenut tai saanut pyytämättä ;) jotain apua tai tukea sitä kautta?
Vieläkö omaisten tilaisuuksia järjestetään, ja onko niissä käyty?
Luetaanko teillä Rauhanturvaaja-lehteä?

Ainakin tyhjää olen kuullut saatavan pyytämättä, mutta en usko minkään instanssin tulevan sitä apua kotiin tarjoamaan.
Kyllä sitä on itse ainakin sen verran nähtävä vaivaa, että pyytää, vai?

Otin itse yhteyttä liittoon ja kyselin mahdollisuutta osallistua läheisten tukemiseen heidän kauttaan. Vastaanotto oli erittäin hyvä ja minut kutsuttiin puhumaan puhelinpäivystäjille reissun herättämistä tunteista.
Minulle jäi kuva, että he ihan vilpittömästi haluaisivat olla tukemassa turvaajien läheisiä, kanavat vain ovat hakusassa.
Koin, että mun toiveita kysyttiin ihan tosissaan, eikä vaan näön vuoksi.

Asia jota olen ihmetellyt suuresti on, että miksi nämä kaksi halukasta läheisten tukijaa tee mitään yhteistyötä? Miksi RT-Liitto ei aktiivisemmin tuo esille nykyistä Camp Kotia (no tämähän selvisi paikan päällä, koska siellä oli käsitys, että foorumi ei enää ole toiminnassa...) ja miksi Camp Koti ei edes yritä käyttää hyväkseen liiton suomia mahdollisuuksia? Eikä sitä voi pelkästään liiton piikkiinkään laittaa jos yhteistyötä ei ole edes ehdotettu...

Koska en kaikkia taustoja ja historiaa tiedä niin voihan se olla, että yhteistyötä on joskus tehtykin, tai ainakin yritetty tehdä, mutta vanhoja viestejä lukemalla minulle on jäänyt kuva, että enempi ollaan oltu "napit vastakkain", ainakin Hölkkärin kanssa. Vähän kuin miehet vs naiset, vaikka reissu koskettaa molempia osapuolia ja tutkittu tosiasia on, että ne turvaajat joilla kotiasiat on kunnossa pärjäävät reissussakin paremmin. Ja lienee tutkimattakin selvää, että meille naisille vertaistuki tulee ajoittain todella tarpeeseen.

Suurempi mahdollisuus läheisten tukemiseen syntyy tämänkin foorumin näkyvyyttä parantamalla.
Yhteistyön liiton kanssa voisi aloittaa vaikkapa pyytämällä foorumin linkittämistä liiton sivuille ja mahdollisesti jopa pientä esittelyä siihen linkin kylkeen. Nythän siihen olisi hyvä aihekkin, kun foorumi täyttää 10 vuotta.

Kuten olen jo aiemminkin mielipiteeni ilmaissut tarvitsee foorumi uusia aktiivisia jäseniä pystyäkseen toimimaan sinä vertaistuen kanavana joksi se on aikanaan luotu...
some heroes wear capes, mine wears combat boots.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #166 : 09/10/2012, 08:05:09 »
Asia jota olen ihmetellyt suuresti on, että miksi nämä kaksi halukasta läheisten tukijaa tee mitään yhteistyötä? Miksi RT-Liitto ei aktiivisemmin tuo esille nykyistä Camp Kotia (no tämähän selvisi paikan päällä, koska siellä oli käsitys, että foorumi ei enää ole toiminnassa...) ja miksi Camp Koti ei edes yritä käyttää hyväkseen liiton suomia mahdollisuuksia? Eikä sitä voi pelkästään liiton piikkiinkään laittaa jos yhteistyötä ei ole edes ehdotettu...
Mä en ymmärrä, mistä tämä on lähtöisin. Koska kukaan ei ole minulta vaivautunut kysymään, onko foorumia lakkautettu tms.

Vai onko oletus syntynyt siitä, että en ole muutamaan vuoteen päässyt puhumaan Camp Kodista lähtevien tilaisuuteen? Tarvii ruveta virittämään yhteistyötä RT-liiton suuntaan uudelleen. Ennen sieltä päin aina lähestyttiin koulutusitilaisuuksia ennen, et tultaisko puhumaan, nyt ei ole enää muutamaan vuoteen kuulunutkaan mitään.
Ad astra per aspera!




Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #167 : 09/10/2012, 08:09:56 »
Tietääkseni meidän hangaroundeistakin jotkut on puhelinpäivystäjiä. Kyllä heidän pitäisi siis edelleen tietää foorumista. :)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #168 : 09/10/2012, 08:11:39 »
Tietääkseni meidän hangaroundeistakin jotkut on puhelinpäivystäjiä. Kyllä heidän pitäisi siis edelleen tietää foorumista. :)
Niinpä... Ja FB:ssäkin oon meteliä pitänyt ja he on Camp kodin sivuistakin "tykänneet". Samoin siellä Suomalaiset Rauhanturvaajat ryhmässä mainostin nimenmuutosta... ::)
Ad astra per aspera!




Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Vs: Rauhanturvaajaliitto/Rauhanturvaaja-lehti
« Vastaus #169 : 09/10/2012, 09:58:10 »
Minusta olisi aivan mainio idea jos Rauhanturvaajaliiton sivuilla suostuttaisiin tätä foorumia mainostamaan. Vai onkohan niin, että eivät voi mainostaa sellaista palvelua joka ei ole heidän tuottamaansa / kontrolloimaansa?