Tottakai sen vika, jonka auto valuu mäessä taakse päin niin paljon, että ruttaa takana olevaa autoa.
Jos ei osaa kytkimen, jalkajarrun ja kaasun kanssa mäkilähtöä sujuvasti, niin aina voi käyttää käsijarrua
Käsijarru päälle, kytkin aivan tuntumaan, kaasua vähän ja siitä sitten höllää käsijarrun. Lähtee näpsäkästi.
Tosin ihan toisen puskurin pintaan ei kannata mäessä mennä, esim. liikennevaloissa.
Mä en koskaan aja mäessä olevissa valoissa tms ihan lähelle edellä olevan auton puskuria. Ihan just sen takia, että jos se edellä oleva vaikka nytkähtää taaksepäin enemmän kuin sen normit muutaman sentin.
Välillä mäessä olevassa jonossa mun perään ajetaan melkein kiinni puskuriin. Siinä sitten mietin, että mitä jos sattuiskin käymään niin, että se lähtö ei menekään ihan nappiin ja auto nytkähtää taakse päin sen kolmen sentin sijasta pikkuisen enemmän. Jos mäessä on joku lähes kiinni puskurissa, niin otan varuiksi käsijarrulähdön. Ei ainakaan satu haaveria.