Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 12:02:20

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kosovo  (Luettu 100573 kertaa)

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Kosovo
« Vastaus #10 : 09/11/2005, 22:26:12 »
Joku Läntisen keskiprikaatin...tai jotain.
:) Suomalaiset ovat Keskisen Prikaatin alueella eli MNB(C) josta löytyy tsekkejä, slovakkeja, ruotsalaisia , latvialaisia....kuitenkin käytännössä siis nykyään Suomen "valiot" ovat Christinassa tai V(D)illessä, pari osastoa Victoriassa swedujen vieraana ja "likainen tusina" KFOR Mainilla Pristinassa, joka on aivan oma maailmansa. Summaankin jäi joitain hassuja upseereita, mutta nekin on varmaan pian menossa villeen?

Hehee, mä oon kuunnellu sen juttuja :D Tänään se soitti ja kerto sen "körmykaverinsa" nimen, mut sitähän en tietenkään voi muistaa... Liekö täällä sen miekkosen vaimoke mukana menossa?

Tosiaan kiva kuulla ihan faktatietojakin asioista tietäviltä, ei tarvi ihan pimennossa olla.




Mari@

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #11 : 10/11/2005, 11:30:49 »
Sen verran utelias mä ainakin olin et kyllä kulta on tuol camp villessä... ja työskentelee lääkintämiehenä, kun sitä työtä täällä kotonakin on tehnyt...
(Mun oma pikapika = ambulanssi setä)  :)
Likaistahan siellä kuulemma on kun molemmin puolin katuja on "kaatopaikka"
Toivottavasti omat kultanne toimitti kotiin tuon KJ-lehden. Mielestäni se oli ihan mielenkiintoista luettavaa...
Se niiden puhelin on oikeesti tosi kauhee!!! kaiken mitä sanoin se toisti...
Onneksi toisto kuuluu vain tänne päin, vois muuten puhelut olla vieläkin lyhyempiä... 

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Kosovo
« Vastaus #12 : 10/11/2005, 19:15:22 »
ja ohessa kuva "pullopurosta" kaikki valkeat on siis roskia... ::)
Heh, juu noita kuvia on meilläkin miljuuna... Kyllä tuntuu yksi mäyräkoiranretale ojanpohjalla sen jälkeen siistiltä, kun noita kuvia Kosovosta kattelee...
Niin ja se haju... Sanoinkuvaamatonta (siis kuulemma ;) ) Oottakaahan vaan, kun ne miehet kertoo roskien poltosta ;D

Pusupuhelin ei kovin tutuksi meille tullut, kun siitä taisi Pappa kaks kertaa soittaa... Mut olihan se joo aika hauskaa, kun kuuli omat sanansa :)


KFOR 11/04-11/05

satu81

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #13 : 11/11/2005, 14:28:30 »
itse huomasin saman pusupuhelimesta että oma ääni kaikuu, mutta puhelun lopussa se oli jo normaalia...tai mikä on normaali!!1 ;)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kosovo
« Vastaus #14 : 17/11/2005, 19:01:23 »
itse huomasin saman pusupuhelimesta että oma ääni kaikuu, mutta puhelun lopussa se oli jo normaalia...tai mikä on normaali!!1 ;)

Minulla kesti ainakin aikansa, ennen kuin pystyin puhumaan normaalisti jäämättä ihmettelemään aina sitä omaa ääntä. ;D Yleensä se kaiku kiusasi enemmän jompaa kumpaa, aika tasapuolisesti.

Mies ei tainnut minulle "varsinaisesta" pusupuhelimesta soittaa, vaan työpaikaltaan koneen äärestä. Ilmaista oli, yhtä kaikki. :) Ja se ainoa omasta puhelimesta soitettu puhelu maksoikin sitten 50 e. :-X
-memento vivere-

Hanna

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #15 : 17/11/2005, 22:55:12 »
eka kerta pusupuhelimessa meni siihen, että aina kun oma ääni alkoi tuleen takaisin, pysähdyin ja odotin, ja sitten taas hirveetä vauhtia niin pitkään kuin ehti.  ;) nykyään sitä ei edes oikeastaan huomaa. ja tuopahan tuokin oman spesiaalin lisänsä hartaasti odotettuihin puheluihin.  ;)

sannis

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #16 : 17/11/2005, 23:51:02 »
eka kerta pusupuhelimessa meni siihen, että aina kun oma ääni alkoi tuleen takaisin, pysähdyin ja odotin, ja sitten taas hirveetä vauhtia niin pitkään kuin ehti.  ;)

Mulle kävi ihan samoin. Aina sitä jäi jotenkin hölmistyneenä kuunteleen omaa puhettansa. Ja sit tuli tunne, että kuulostanpa mä tyhmältä ;D

SariAnneli

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #17 : 18/11/2005, 09:45:16 »
minun kulta on camp villessä...

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Kosovo
« Vastaus #18 : 18/11/2005, 12:29:08 »
Camp Villessä on munkin avokki. Sano vaan juuri tuosta liikennekulttuurista siellä, kun olivat olleet läheltä piti-tilanteessa paikallisten kanssa. Ne ei paljon turvallisuudesta välitä...




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kosovo
« Vastaus #19 : 18/11/2005, 12:46:40 »
Sano vaan juuri tuosta liikennekulttuurista siellä, kun olivat olleet läheltä piti-tilanteessa paikallisten kanssa. Ne ei paljon turvallisuudesta välitä...

Näitä käsittääkseni sattuu lähes kaikille siellä (jotka vain ajoneuvoilla liikkuvat). Taitaa olla itsesuojeluvaisto paikallisilla hieman heikentynyt tässä suhteessa... :P Ja minun mielestäni jo Kreikassa oli liikenne aika hurjaa. ;D
-memento vivere-