Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 15:56:45

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Asioita, joita kannattaa ottaa huomioon  (Luettu 42110 kertaa)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #20 : 25/10/2004, 07:27:35 »
nostetaanpas vähän ylemmäs..  ;)

no, niin.. mies on vihdoin tulossa piiitkän välin jälkeen lomalle,ja sitä jotenki haluais sitte yllättää toista ku vihdoin viimein näkee.. tiedän, että kovasti on tuliaisia tulossa joten haluais itekki jotain pientä keksiä..
sen tietää mitä mies haluaa, mutta jos jotain muutaki..  ;D
mies tulee sopivasti isänpäiväks lomille, joten sitä pitää käydä yhdessä jos toisessaki paikassa.. ja kun itsellä on tuo koulu niin vähän vaikee itsekseen jotain keksiä, etenki näin opiskelijan kukkarolle sopivaa..
Pienetkin vinkit ovat tervetulleita!





Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #21 : 26/10/2004, 10:18:56 »
äsken meni kyllä hermot miehen kanssa.. miten te jaksoitte kaikki ne yhtäkkiset muutokset yms vuoden aikana, ku mies aina "pyysi ymmärtämään"..
tän puolen vuoden aikana mun on pitäny ymmärtää nii monta asiaa, että tänä aamuna meni yli hilseen..  >:(
mä aloin olla jo ilonen, että tämän lomavälin jälkeen ei tuu enää pitkää väliä, nii yks paukas, että joo, saattaa tullakki.. jos ei ulkomaanpäivät tuu täyteen, nii ei sit tulekkaa suomeen lomalle, vaa häipyy ite jonnekki.. vaikka nimenomaan on laskettu,että turkin reissu ja mahd. viron reissu täyttää ne ulkomaanpäivät.. ja sitte vaa toinen pyytää, että  yritä  ymmärtää, että autohomma kusee sitte sen takia jos ei niin tekis.. voi juma,että teki mieli heittää puhelin seinään..  :'(

eli siis, miten jaksoitte yllättävät muutokset ja miten ymmärsitte?? voi olla että tuoki mitä mies laitto on turhaa, mutta sitä jo kuvitteli loppu mission sujuvan hyvin.. voipi olla, että tähän suoranaiseen vitutukseen on osasyynä viime yön parin tunnin unet.. (ei saanu unta, ku oli kaikkee ajateltavaa)  :(





Sundancer

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #22 : 26/10/2004, 10:50:38 »
Lainaus
mä aloin olla jo ilonen, että tämän lomavälin jälkeen ei tuu enää pitkää väliä, nii yks paukas, että joo, saattaa tullakki.. jos ei ulkomaanpäivät tuu täyteen, nii ei sit tulekkaa suomeen lomalle, vaa häipyy ite jonnekki.. vaikka nimenomaan on laskettu,että turkin reissu ja mahd. viron reissu täyttää ne ulkomaanpäivät.. ja sitte vaa toinen pyytää, että  yritä  ymmärtää, että autohomma kusee sitte sen takia jos ei niin tekis.. voi juma,että teki mieli heittää puhelin seinään..  :'(

Noo ensinkin matematiikka voisi tulla hyväksi avuksi: Jos auton tuomiseksi Suomessa saa olla vuoden aikana 72 päivää, (6 päivää / kuukausi) niin johan se ehto täyttyy muutenkin kun miehet ei saa lomaakaan kuin 6 päivää / kuukausi (vai saako teillä enemmän?). Siitä viikko pari yhteistä lomaa ulkomailla niin auton takia ei ole pakko olla poissa pidempään. Käytä logiikkaa. Sillä saa miehet puhuttua parhaiten ympäri. (paitsi mun joka on ailahtelevaisempi kuin nainen kuukautisten edellä  ;D)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #23 : 26/10/2004, 11:10:26 »
Lainaus

mä aloin olla jo ilonen, että tämän lomavälin jälkeen ei tuu enää pitkää väliä, nii yks paukas, että joo, saattaa tullakki.. jos ei ulkomaanpäivät tuu täyteen, nii ei sit tulekkaa suomeen lomalle, vaa häipyy ite jonnekki.. vaikka nimenomaan on laskettu,että turkin reissu ja mahd. viron reissu täyttää ne ulkomaanpäivät.. ja sitte vaa toinen pyytää, että  yritä  ymmärtää, että autohomma kusee sitte sen takia jos ei niin tekis.. voi juma,että teki mieli heittää puhelin seinään..  :'(

eli siis, miten jaksoitte yllättävät muutokset ja miten ymmärsitte??


Eipä olisi varmaan minultakaan kauhean yllättäville muutoksille ymmärrystä liiennyt.  :P On se sentään aika tärkeää, että näkee useammin kuin kerran kahdessa kuukaudessa.

Et sitten rupeaisi puhumaan toisesta yhteisestä ulkomaanlomasta, jos mies ei jostain syystä halua Suomeen tulla? Meillä ainakin yleensä lempeä suostuttelu toimii.. :) Minunkin (surkean) matematiikkani mukaan  auton tuonti ei mitenkään vaarannu, jos olette jo Turkkiinkin menossa.

Kyselit aikaisemmin vinkkejä lomaa varten. En mitään varsinaisia vinkkejä osaa antaa, mutta koittakaa ihmeessä isänpäivästä yms. huolimatta irrottaa vähän aikaa ja karata vaikka päiväksikin johonkin ihan kahdestaan.  :)
-memento vivere-

Punapihlaja

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #24 : 26/10/2004, 11:57:54 »
Lainaus


eli siis, miten jaksoitte yllättävät muutokset ja miten ymmärsitte??


Mun mies tajusi heti lahjonnan voiman ja osti mulle koruja sekä vaatteita vinot pinot.  :D

Ja muutoksiin ja ongelmien ratkaisemisiin olen tottunut tällä huolinta-alalla. Niitä on jatkuvasti = päivittäin. Työ on kehittänyt kummasti kärsivällisyyttä ja kompromissitaitoa vuosien varrella. Jotenkin se on alkanut näkyä myös siviilissä. Hyvät perustelut menevät läpi sekä Haminan tullille että omalle miehelle.  ;)


minni

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #25 : 26/10/2004, 12:29:57 »
Lainaus
eli siis, miten jaksoitte yllättävät muutokset ja miten ymmärsitte??


Taitaa olla koko vuosi yhtä muutosta ja säätämistä. Ainakin minusta siltä joskus tuntui. Ei ne muutokset ole aina mieluisia noille siipoillekaan, mutta heidän on ehkä "pakko" kestää niin paljon muutakin, ettei siinä ehkä mämä lomamurheet tunnu niin raskailta, vaikka kova ikävä Suomeen ja kotiin olisikin.  :-[

Usein juuri nämä loma-asiat ja muut lopulta kääntyi parhain päin. Ja joskus siippa halusi yllättääkin niin, että piti yhden ylimääräisen loman, joka oli jo aikaisemmin sovittu ulkomailla pidettäväksi.  :)

Toivottavasti myös teillä sujuu nämä lomakuviot jatkossa paremmin. On tosi kurjaa joutua pettymään ja odottavan aika on _tosi_ pitkä...  ;)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #26 : 26/10/2004, 12:31:01 »
kiitos! juu, mieshän tosiaa oli viikon saksassa autoo hakemassa, ja meil on matka varattu viikoks turkkiin.. ja mies laski aiemmi, että maks 1pv ois siinä ja siinä, et pitääkö olla.. mutta luulis että seki hoitus esim tallinnan reissuna jollaki lomalla?? mies taas höyrys pahinta vaihtoehtoo, ja tänään se ei oikein sopinu mulle, pimahdin totaalisesti..  ::)
on munki mies jo tajunnu lahjonnan olevan avain kaikkeen.. tosin mulla taitaa tulla välillä lahjonta jo ulos korvista.. ku nimittäin eka kertoo sellase pommin ja samassa viestissä kertoo olevansa menossa ostaa tuliaisia..  >:(
heh, mä suutahin tosta viestistä ja laitoin kipakat vastaukset, laitoin puhelimen tyynyn alle ja otin päikkärit..kummasti oma suuttumus hävis, ja huomas herättyä että mies on ihan paineessa, ku en vastannu viesteihin ja puhelimeen.. (ku ihme, mies oli yrittäny soittaakki useaan otteeseen..)  :D
toi taitaa olla hyvä kikka, tosin ei saa käyttää liian usein.. ettei tule tapa..





Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #27 : 26/10/2004, 12:36:55 »
Lainaus
eli siis, miten jaksoitte yllättävät muutokset ja miten ymmärsitte??

En jaksanut yllättäviä muutoksia. Annatin kyllä niin monta kertaa paskaa puhelimen välityksellä tai netin välityksellä takaisin päin... Meillä ei onneks ihan hirveesti niitä tullut.

Mä en ollut missään nimessä ymmärtäväinen rt-vuoden aikana, en sitten minkään asian suhteen... En yksinkertasesti jaksanut olla. Mä olin aivan loppu jo heti alkuvuodesta. Masennuin kun mies lähti alas, ja elämä oli yhtä helvettiä... Ensimmäisistä kuukausista en muista yhtään mitään, muuten en varmasti edes muistaisi, milloin ensimmäinen loma oli, mutta silloin oli vaarini hautajaiset...

Paljon se vaatii voimia, että jaksaa täältä ymmärtää nuo miehen päähän pistot alhaalla... Tuntuu, että toiset miehet ei edes ajattele, että jotenkin vois vaikuttaa elämän menoon se, että toinen vaikka vaan ilmottaa, että en nyt tulekkaan lomille suomeen vaan lähden poikien kanssa jonnekin. Meilläkin mies heitti ilmoille jotain tuon tyylistä, mutta aika äkkiä sain käännettyä pään! ;)

Mä en kauheesti säästellu sanoissa, jos joku asia vitutti rt-vuoden aikana.
« Viimeksi muokattu: 26/10/2004, 12:37:21 kirjoittanut IceQueen »
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #28 : 26/10/2004, 12:40:29 »
Lainaus

mä aloin olla jo ilonen, että tämän lomavälin jälkeen ei tuu enää pitkää väliä, nii yks paukas, että joo, saattaa tullakki.. jos ei ulkomaanpäivät tuu täyteen, nii ei sit tulekkaa suomeen lomalle, vaa häipyy ite jonnekki.. vaikka nimenomaan on laskettu,että turkin reissu ja mahd. viron reissu täyttää ne ulkomaanpäivät..

Niin... Faktaahan on se, että ulkomaan päivät tulee täyteen kun mies käy normaalisti lomilla, ja yksi viikon mittainen loma vietetään ulkomailla... Ihan kokemuksesta kerron tämän, näin oli meillä. Oltiin yksi viikko Kreikassa, ja muuten mies oli kaikki lomansa Suomessa. Ja se riitti ulkomaanpäivien kasaan saamiseksi...
Ad astra per aspera!




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #29 : 26/10/2004, 12:41:20 »
Lainaus

toi taitaa olla hyvä kikka, tosin ei saa käyttää liian usein.. ettei tule tapa..


Juu, voi menettää tehoaan, jos usein käyttää.  ;)
-memento vivere-