Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 10:58:53

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Jälkipuinnin ja -hoidon tarpeellisuus  (Luettu 82772 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #40 : 18/03/2005, 17:51:01 »
Lainaus
En tiedä meneekö pahasti OT, mutta...
Pidetäänkös me omat jälkipuinnit kesällä??  ;D ;D
pitää ne käivärätki briiffinsä..


No eikun nyt ollaan ytimessä. ;) Puintia totta kai! Ja tarpeellista - tietenkin! ;D ;D ;D
-memento vivere-

moilanensari

  • Vieras
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #41 : 18/03/2005, 21:05:04 »
 ??? ??? ??? onkos täällä tapaamisia tiedos vai? olisi ihan oikeasti kiva nähdä teitä. mitenkäs tämmöinen näin ympäri suomea ois järjestymässä? ois halukkaita. :) :)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #42 : 18/03/2005, 21:07:43 »
Lainaus
??? ??? ??? onkos täällä tapaamisia tiedos vai? olisi ihan oikeasti kiva nähdä teitä. mitenkäs tämmöinen näin ympäri suomea ois järjestymässä? ois halukkaita. :) :)


eiköhän sitä tässä vasta suunnitella.. ;)
mut eiköhän sitä jotain keksitä,että ympäri suomee olevat pääsee..  8)  ::) mua ei kyl pidätä mikään, vaik täällä susirajalla asunki...  :P





moilanensari

  • Vieras
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #43 : 18/03/2005, 21:21:14 »
 ;) taidan jo nyt sisko raukkaa varoitella muutaman päivän hoitokeikasta jotta varmasti saan hoitopaikan kakaroille ja itse sinne jonnekkin.... elikkäs tulos ollaannnn... ;D

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #44 : 24/05/2005, 08:07:31 »
Palataanpas aiheeseen oikeaan ;) Eli olisko tarvetta?? Siis ihan oikealle jälkipuinnille :P


KFOR 11/04-11/05

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #45 : 24/05/2005, 09:13:38 »
Palataanpas aiheeseen oikeaan ;) Eli olisko tarvetta?? Siis ihan oikealle jälkipuinnille :P

Eihän sitä vielä varmuudella voi sanoa kun mies vielä on alhaalla, mutta luulisin ainakin että olisi hyvinkin tarpeellista.
Ei ehkä ihan heti kotiutumisen jälkeen, vaan sitten kun on ollut muutaman viikon kotona ja vähän kokenut miltä tuntuu....
Sillä uskon että vaikka kuinka "kova jätkä" on, ja vaikka siellä alhaalla ei oo sillai tapahtunut mitään kovin pahaa niin kuitenkin vois olla hyvä että olisi tällainen tilaisuus, sillä sopeutuminen takaisin normaaliin elämään täällä Suomessa voi varmaan olla vaikeeta.
Voi vain kuvitella että vaikka se varmaan on ihanaakin, niin on se varmaan outoa kun taas elää täyspäiväisesti perheensä kanssa ja tavallisessa työssä pitää käydä, ja muutenkin elämä on ihan toisenlaista...Kotonahan ei tulla valmiiseen pöytään joku tietty aika joka ilta, eikä siellä viedä vaatteita pesuun ja ne tulee takaisin pestynä jne....

Tää on nyt vain mun mielipide mutta....

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #46 : 24/05/2005, 11:00:51 »
Eihän sitä vielä varmuudella voi sanoa kun mies vielä on alhaalla, mutta luulisin ainakin että olisi hyvinkin tarpeellista.
Ei ehkä ihan heti kotiutumisen jälkeen, vaan sitten kun on ollut muutaman viikon kotona ja vähän kokenut miltä tuntuu....
Sillä uskon että vaikka kuinka "kova jätkä" on, ja vaikka siellä alhaalla ei oo sillai tapahtunut mitään kovin pahaa niin kuitenkin vois olla hyvä että olisi tällainen tilaisuus, sillä sopeutuminen takaisin normaaliin elämään täällä Suomessa voi varmaan olla vaikeeta.
Voi vain kuvitella että vaikka se varmaan on ihanaakin, niin on se varmaan outoa kun taas elää täyspäiväisesti perheensä kanssa ja tavallisessa työssä pitää käydä, ja muutenkin elämä on ihan toisenlaista...Kotonahan ei tulla valmiiseen pöytään joku tietty aika joka ilta, eikä siellä viedä vaatteita pesuun ja ne tulee takaisin pestynä jne....

Tää on nyt vain mun mielipide mutta....

Lähinnä mä kyllä aattelin noita onnekkaita leskiä, joiden miehet on jo kotiutuneet :P Mutta joo, on kyllä kiva kuulla muidenkin aatoksia...
Mä en oikeen tiedä, tuleeko meille olemaan sellaselle tarvetta. (no, mistäs mä sen nyt etukäteen silti tietäisinkään...) Pappa nyt on kuitenkin normaalityössäänkin tekemisissä asioiden kanssa, joita Kosovossa tulee eteen. Tietenkään unohtamatta sitä kulttuurieroa ::) Periaatteessa työnkuva on sama, päivittäin on tekemisissä ihmisten kanssa, jotka tuntee/tietää jo entuudestaan, kaikkihan ovat samoissa hommissa "siviilissäkin" PV:llä.
Varmaan suurin vaikeus tulee olemaan siinä, että tottuu lihapatojen heikkouteen :P Mä en oo mikään keittiöihminen, pappa taas rakastaa ruuanlaittoa... Siihen siis on tottuminen, etten mä taatusti tee samanveroista ruokaa, mitä Kosovossa saa... 8)
Pyykkinsä Pappa pesee siellä ihan itse :o Koiramiehillä (ainakin) on oma pesukone ja Pappa ainakin käyttää sitä ahkerasti, eipä ole (omien sanojen mukaan) kertaakaan käyttänyt pyykkipalvelua :)


KFOR 11/04-11/05

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #47 : 24/05/2005, 11:06:30 »
jaa-a.. jälkipuinnin tarpeellisuudesta.... tuntuu siltä, että sitä puintia tartten minä enkä mies...  ::)  ;D  ;D no joo...
vaikka miehelle tuo oli aika muutos, ei ainakaa vielä oo kummemmin ilmaantunut ongelmia.. mitä nyt kaupassa kaikki on kallista... (juu, tiedetään...  ::) ) pyykinpesun ja ruoanlaiton kanssa ei oo onglemaa, sillä mies pesi pyykkinsä itse (sen jälkeen ku yhet vaatteet hävis jonnekki pesulapalvelussa ollessaan,nii pesi sit ite) ja ruoasta ei oo valittamista, sillä pahimmillaan mies eli näkkärillä/leivällä päivän, ku on niin ranttu tuon ruuan suhteen...  :-\

katellaan miten alkaa sujua... :)





Kisu

  • Vieras
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #48 : 19/11/2005, 22:38:28 »
Nostetaas hieman, kun on monella kotiuduttu..

Miltäs tuntuu tämä jälkipuinnin tarpeellisuus? Onko tarpeellista?

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #49 : 28/12/2005, 07:53:09 »
Miltäs tuntuu tämä jälkipuinnin tarpeellisuus? Onko tarpeellista?

Me ollaan vissiin jo niin totuttu tähän vuosi kotona, vuosi reissussa systeemiin, ettei tässä mitään sen ihmeellisempää jälkipuintia ole tarvittu. Kumpikaan  ;)  Mies on tosiaan joka reissun jälkeen pitänyt noin kuukauden lomaa, mikä ollaan koettu hyväksi ennen kuin kiireinen arki töissä alkaa.  Tällä viimeisellä reissulla varsinkin sitä kiirettä ja vastuuta riitti niin paljon, että mies on nauttinut olla kotosalla, mun kotipiikana  ;D