Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 16/04/2024, 09:15:59

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Nyt se sitten lähtee  (Luettu 131758 kertaa)

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #550 : 18/06/2008, 23:44:45 »
Paljastin tänään vitutukseni puhelimessa, ku mies valitti, et on tylsää. Vastasin siihen sit ihan spontaanisti sen kummempia ajattelematta, et hyvä  :icon_thumright: Tästä tietenki seuras sit tiukka keskustelu, että minkä takia mun mielestä on hyvä jos miehellä on tylsää... No hitto, ihan sen takia, et siel kuulostaa koko ajan olevan niiiiin hauskaa! Jos täällä kotipuolessa on välillä tylsää, niin täytyyhän sielläkin olla. Alan kohta epäilee, et tuo miehen retku muuttaa kokonaan kamansa Kosovoon ja elää elämänsä onnellisena siellä. Kuulostaa ainakin, et se on siellä ku kala vedessä. Ja kiva et on kivaa, mut rajansa kaikella!!  ;)

Krisse

  • Vieras
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #551 : 19/06/2008, 14:23:26 »
Paljastin tänään vitutukseni puhelimessa, ku mies valitti, et on tylsää. ---
Minä olin niinkin ihana ja ymmärtäväinen avovaimo, että miehen tylsyydestä, tai muustakin, valittamiseen yleensä töksäytin vaan, että "mitäs läksit." ;)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #552 : 19/06/2008, 14:26:22 »
Paljastin tänään vitutukseni puhelimessa, ku mies valitti, et on tylsää. ---
Minä olin niinkin ihana ja ymmärtäväinen avovaimo, että miehen tylsyydestä, tai muustakin, valittamiseen yleensä töksäytin vaan, että "mitäs läksit." ;)

Samoilla linjoilla ;D

Maiccu

  • Vieras
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #553 : 19/06/2008, 14:56:58 »
Paljastin tänään vitutukseni puhelimessa, ku mies valitti, et on tylsää. ---
Minä olin niinkin ihana ja ymmärtäväinen avovaimo, että miehen tylsyydestä, tai muustakin, valittamiseen yleensä töksäytin vaan, että "mitäs läksit." ;)

Samoilla linjoilla ;D
Näin juuri!  ;D

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #554 : 20/06/2008, 10:10:12 »
Paljastin tänään vitutukseni puhelimessa, ku mies valitti, et on tylsää. Vastasin siihen sit ihan spontaanisti sen kummempia ajattelematta, et hyvä  :icon_thumright: Tästä tietenki seuras sit tiukka keskustelu, että minkä takia mun mielestä on hyvä jos miehellä on tylsää... No hitto, ihan sen takia, et siel kuulostaa koko ajan olevan niiiiin hauskaa! Jos täällä kotipuolessa on välillä tylsää, niin täytyyhän sielläkin olla. Alan kohta epäilee, et tuo miehen retku muuttaa kokonaan kamansa Kosovoon ja elää elämänsä onnellisena siellä. Kuulostaa ainakin, et se on siellä ku kala vedessä. Ja kiva et on kivaa, mut rajansa kaikella!!  ;)
Mut mikä estää pitämästä hauskaa täällä Suomessa sillä välin kun mies on reissussa? Täällä päässä on kuitenkin paljon paremmat mahdollisuudet käydä vaikkapa keikoilla, leffassa tms. erilaisissa tapahtumissa. Ota ihmeessä irti sinäkin kaikki tästä ajasta :)!

MUOKS: tai jos ei pääse esim. lapsien vuoksi niin vapaasti liikkumaan, niin leskiaika on potentiaalista aikaa viritellä ja hoitaa ystävyyssuhteita ja tehdä kotona erilaisia kivoja projekteja :).
« Viimeksi muokattu: 20/06/2008, 10:18:15 kirjoittanut Lua »

fionella

  • Vieras
Mies lähdössä...
« Vastaus #555 : 12/08/2008, 11:41:08 »
Elikkäs, mies on lähdössä nahtävästi marraskuussa kosovoon, lokakuussa kai joku esikoulutusjakso jonka jälkeen lähtö. Miten on, sisältyykö tuo koulutus siihen puoleen vuoteen vai onko erikseen? Ei ole kyllä kamalan hyvät fiilikset itselläni, pelottaa oma jaksaminen 2-vuotiaan ja 2-kuisen lapsen kanssa, talonrakennuskin vielä kesken(loppuvaiheessa, mutta tekemistä on).Tuntuu vaan ettei mieheni oikeasti tajua kuinka rankkaa elämä kahden pienen lapsen kanssa voikaan olla ja sit kun siihen päälle jää vielä kaikki hoidettavat asiat. On jo nyt niin tohkeissaan lähdöstään ettei tunnu enää muuta olevankaan, mie olen jo niin täynnä tätä >:(
Sit yksi tärkeä kysymys, miten lasten calmette-rokotukset kun kosovohan on riskialuetta?   


Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Mies lähdössä...
« Vastaus #556 : 12/08/2008, 11:53:17 »
Tervehdys fionella!

Se kahden viikon perehdytysjakso on erikseen. Rankkaahan tämä on, meillä 2 ja 4 vuotiaat tytöt, saatikka teidän tapauksessa kun lapset molemmat niin pieniä. Täältä saa hyvää henkistä tukea, joten täällä kannattaa vierailla usein (nimim. koukkuun jäänyt ;D). Tosta rokotus hommasta en osaa sanoa, mein lapsille ei ainakaan otettu mitään ylimääräisiä.

Voimia sulle tulevaan, mulla on viimeiset kuukaudet edessä ja 9kk takana. Siihen on mahtunut niin hyviä kuin todella huonojakin hetkiä.

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Mies lähdössä...
« Vastaus #557 : 12/08/2008, 11:55:53 »
Meinasin kirjottaa saman ku Lilian tosta perehdytyksestä, mut otin takas kun toinen kerkes ensin..  ;D
Puol vuotta lähtee sitte siitä ku mies on saapunu alueelle.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Mies lähdössä...
« Vastaus #558 : 12/08/2008, 12:02:12 »
Elikkäs, mies on lähdössä nahtävästi marraskuussa kosovoon, lokakuussa kai joku esikoulutusjakso jonka jälkeen lähtö. Miten on, sisältyykö tuo koulutus siihen puoleen vuoteen vai onko erikseen? Ei ole kyllä kamalan hyvät fiilikset itselläni, pelottaa oma jaksaminen 2-vuotiaan ja 2-kuisen lapsen kanssa, talonrakennuskin vielä kesken(loppuvaiheessa, mutta tekemistä on).Tuntuu vaan ettei mieheni oikeasti tajua kuinka rankkaa elämä kahden pienen lapsen kanssa voikaan olla ja sit kun siihen päälle jää vielä kaikki hoidettavat asiat. On jo nyt niin tohkeissaan lähdöstään ettei tunnu enää muuta olevankaan, mie olen jo niin täynnä tätä >:(
Sit yksi tärkeä kysymys, miten lasten calmette-rokotukset kun kosovohan on riskialuetta?   

Yhdistin tämä aloituksen samantyyppiseen jo olemassa olevaan aiheeseen. :)

Olette varmaan kotona jutelleet, että sinusta tuntuu nyt jo raskaalta koko reissu? :-\ Tsemppiä jo etukäteen, toivottavasti puoli vuotta sujuu kuitenkin hyvin.
-memento vivere-

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #559 : 12/08/2008, 12:33:29 »
Tervetuloa fionella  :D

Kosovon rotaatiolento on 8.11. ja siitä päivästä eteenpäin lasketaan puoli vuotta, eli koulutusjakso ei sisälly puoleen vuoteen. Tällä foorumilla on monia leskiä, jotka ovat lapsellisia, joten vertaistukea saat varmasti  :)