Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 18:42:46

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Oletko mukana jonkinlaisessa maanpuolustustoiminnassa?

Olen.
3 (30%)
En ole ainakaan vielä, mutta saattaisin haluta mukaan.
2 (20%)
En ole.
5 (50%)

Äänestäjiä yhteensä: 10

Kirjoittaja Aihe: RT-lesket ja maanpuolustus  (Luettu 82673 kertaa)

Punapihlaja

  • Vieras
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #10 : 13/09/2005, 15:17:41 »
Minua mies on yrittänyt saada innostumaan myös maanpuolustustoiminnasta, mutta ainakaan vielä ei oo onnistunut. Mutta jos intoutuisin asiasta, niin nopeastihan täällä ympyräkaupungissa pääsisi mukaan toimintaan. Inttiin taisin joskus teinivuosina haaveilla, mutta silloin ei naiset päässyt ja nyt oon liian vanha ja intokin on laantunut matkan varrella selkävaivojen myötä.
 

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #11 : 13/09/2005, 15:21:02 »
Oli siihen aikaan varmaan lähinnä johonkin Vaasanseudun juttuihin mihin olisin halunnut päästä mukaan, mutta toki liikkuvana ihmisenä oisin varmaan lähtenyt kursseille ties vaikka mihin :D

Vaasassako oltiin yrmeitä? mihin yritit mukaan?

Minä olen ollut jonkin verran mukana Vaasan seudun Sinibarettien (nimi sittemmin muutettu) toiminnassa. Kaikkihan siellä on miehiä, mut olen ollut mukana niiden kokoontumisissa ym. mieheni kautta ja tekeen niiden tempauksista välillä lehtijuttuja mm sb-lehteen. Mukavaa sakkia tuntuvat olevan, mutta en ainakaan itse ole selvillä, onko Vaaassa muita maanpuolustusaiheisia klubeja naisille ? lähinnä tykkään hengailla noitten vanhojen rauhanturvaveteraanien kanssa, kun ne kertovat kuitenkin tarinoita niistä rt-reissuista, joilla on jotain todella tapahtunutkin...
« Viimeksi muokattu: 13/09/2005, 15:22:54 kirjoittanut susakaro »

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #12 : 13/09/2005, 15:22:01 »
tai esim. http://www.maanpuolustusnaiset.net/

itse on yleensä oltava aktiivinen eikä odottaa että tullaan kotoa hakemaan  ;)

Sitä en taas muista et oonko tohon yrittänyt päästä mukaan, mutta jos se oli silloin pari vuotta sit jo pystyssä, niin eiköhän, olin kyllä sen verran kiinnostunut että kahlasin kaikki läpi ;D  Ja sähköpostitse yritin silloin lähestyä ja kysyä että josko meillä päin ois toimintaa ja miten pääsis jäseneeks ja niin päin pois mutta eipä herunnut vastauksia vaikka kuinka monta ihmistä pommitti :(

Ja en oo sitä tyyppiä että makaisin sohvalla odottamass et joku mua sieltä tulisi repimään johonkin, olen kai enemmän sitä tyyppiä että ängen itseni joka paikkaan ;) ;D ;D

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #13 : 13/09/2005, 15:25:13 »


Vaasassako oltiin yrmeitä? mihin yritit mukaan?

Minä olen ollut jonkin verran mukana Vaasan seudun Sinibarettien (nimi sittemmin muutettu) toiminnassa. Kaikkihan siellä on miehiä, mut olen ollut mukana niiden kokoontumisissa ym. mieheni kautta ja tekeen niiden tempauksista välillä lehtijuttuja mm sb-lehteen. Mukavaa sakkia tuntuvat olevan, mutta en ainakaan itse ole selvillä, onko Vaaassa muita maanpuolustusaiheisia klubeja naisille ?

En oikeastaan enää edes muista mihinkä yritin, ihan kaikkiin paikkoihin varmaan mitä keksin ;)  Mutta ei toki tullut mieleen mihinkään Sinibaretti-hommeleihin edes yrittää, kun luulin että ne oli vain rauhanturvaajille...
Eiköhän Vaasassa ainakin jotain oo ollut, niihin aikoihin muistaakseni ainakin oli jotain juttuja lehdessäkin kuinka niillä oli ollut joku "leiri" tai jotain....
Huikkaa muuten mulle jos selviää että sielläpäin on jotain toimintaa, sillä sinne suntaan mekin luultavasti pian ollaan tuloss takas...

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #14 : 13/09/2005, 15:27:41 »
ja tämän sivun olet katsonut läpi eikä sielläkään ole mitään sinulle sopivaa? https://www.mpkry.fi/portal/index.asp

paikkakunnasta riippuen tarjontaa naisille on välillä varsin runsaankinlaisesti

Minä ainakaan en niinkään kaipaa kurssitomintaa, vaan voisin toimia esim uusien rt-leskien / kotijoukkolaisten tukihenkilönä tai kiertää kestomassa omista kokemuksista  ::)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #15 : 13/09/2005, 15:29:50 »
Huikkaa muuten mulle jos selviää että sielläpäin on jotain toimintaa, sillä sinne suntaan mekin luultavasti pian ollaan tuloss takas...

Vai niin, kiva  :)
Pidän silmät ja korvat auki. Jos ei siihen mennessä ole, niin perustetaan!!

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #16 : 13/09/2005, 15:53:36 »
ja tämän sivun olet katsonut läpi eikä sielläkään ole mitään sinulle sopivaa? https://www.mpkry.fi/portal/index.asp

paikkakunnasta riippuen tarjontaa naisille on välillä varsin runsaankinlaisesti

Minä ainakaan en niinkään kaipaa kurssitomintaa, vaan voisin toimia esim uusien rt-leskien / kotijoukkolaisten tukihenkilönä tai kiertää kestomassa omista kokemuksista  ::)

Itse kyllä toki voisin kanss ajatella toimivani tukihenkilönä tai "esittelijänä" näissä kotijoukkohommissa, mutta kyllä itsekin haluaisin osallistua johonkin maanpuolustusjuttuun! Olisi kyllä tosikiva saada osallistua johonkin maanpuolustusjuttuun kanss niinkuin "riippumatta miehestä", tai mitenkä sen nyt sit oikein sanois että joku ymmärtäis ::) ::)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #17 : 13/09/2005, 17:16:07 »
Harmi, että tällä hetkellä nuo Maanpuolustus naisten sivut on suljettuna. Ois ollut mielenkiintoista tutustua sivustoon...
Ad astra per aspera!




Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #18 : 13/09/2005, 18:59:13 »
koskaan en oo tahtonu armeijaan, mutta tässä kesän aikana kypsyttelin jo ajatusta sotilaskotisisareksi hakemista, mutta en sit saanu vielä aikaseks...  ::)

tuosta toiminnasta muute löytyy mil.fi sivuilta, ja sen joukon (esim kainuun prikaatti) osiossa sotilaskoti- nimen alta... (vaikeesti selitetty)

esim. http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/kaipr/sotilaskoti.dsp





Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #19 : 13/09/2005, 22:30:02 »
www.reservilaisliitto.fi  sieltä toimintamuodot ja senjälkeen naiset.
www.sotilaskotiliitto.fi
 
Noista kannattaa aloittaa,tosin itselläni on se mielikuva että mpk ry:n koulutus on mielekkäintä ja normaalielämään myöskin soveliainta
 
« Viimeksi muokattu: 13/09/2005, 23:29:38 kirjoittanut rumin »
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla