Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 09/05/2024, 23:39:37

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

No lähtisittekö? (Jos olisi mahdollista.)

Joo.
2 (22.2%)
En.
4 (44.4%)
Ehkä.
3 (33.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 9

Kirjoittaja Aihe: Lähtisittekö itse?  (Luettu 61391 kertaa)

termari

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #60 : 25/01/2006, 15:20:31 »
mua kyllä armeija houkuttelee.. :D ja TODELLA mielelläni minäkin lähtisin mukaan rt-reissuun. haluisin nähdä lähempää ja tietää enemmän että miten homma toimii aikuisten oikeesti käytännössä. ??? ja sitte varmaan ymmärtäis paremmin senkin että kun on kiire niin on kiire, ja että miten kiire turvaajien kiire on.  ;D ::) :o
                                 että mitääääh.....?

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #61 : 03/02/2006, 22:17:51 »
Mä lähtisin itse ihan varmasti..hyvin militanttiseen sukuun syntyneenä voin todeta että kaikki nuo armeijan ja rauhantuvaamisen komennukset on kiehtonut...Nyt kun lapset ja työ on tullut jokseenkin tuon oman armeija uran "tielle" niin ajattelin että vois lähteä lasten kanssa (( Huom. monikko enhän minä sitä toista toki odota ;) (jahka ovat hiukan isompia)) niin vuodeksi johonkin avustus työhön esim. afrikkaan jotain kaivoja kaivamaan ja peltoja viljelemään...saisivat lapsekin hieman perspektiiviä elämään. Ja kokemuksena koko perheelle aivan uskomaton.

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #62 : 05/02/2006, 17:45:11 »
Minä en lähtisi
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Lauriina

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #63 : 07/02/2006, 21:41:06 »
JA HETI JA SAMANTIEN JOS VOISIN VIELÄ!!  ;D 8)

Valitettavasti vaikka kuinka koitin löytää sopivan raon käydä intti niin jäi se silti ja olen helvetin katkera siitä itselleni ja kaiketi koko suvulle ja naapureillekkin varmaan lopun ikääni  :(

Te joilla vielä ikä antaa periksi mennä inttiin ja rt-hommiin ja sitä olette miettineet, älkää VAAN jättäkö menemättä! Voin sanoa että kadutte VARMASTI myöhemmin kun eräänä päivänä huomaatte et se 29v rajapyykki meni jo.

nimimerkillä: yx joka menetti jotain itsestään kun ei mennyt :-\

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #64 : 07/02/2006, 22:12:59 »
nimimerkillä: yx joka menetti jotain itsestään kun ei mennyt :-\

Höpsis, täysin ylimainostettu juttuhan tuo on. Tuskin itsestäsi menetit mitään.

Päin vastoin! Todennäköisesti säilytit jotain sellaista mitä reissulla olisit voinut menettää.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Lauriina

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #65 : 13/02/2006, 18:57:32 »
Ei vaan oikeasti menetin ja paljon! ylimainostus on oma mielipiteesi, minä tiedän mitä siellä on ja mitä ei, eli ei ole ruusunpunaisia laseja sen suhteen. Armeijaan menosta päätin jo kun olin 13v, silloin siitä ensimmäisen kerran päiväkirjaani kirjoitin ja sen jälkeen vain odotin oikeaa hetkeä lähteä....no sitä ei sitten tullut.

Olisin halunnut puolustusvoimille töihin ja kaikki oli valmiiksi selvitetty, mikä joukko-osasto, mihin päin suomea saamaan peruskoulutus, miten eteenpäin, soittelin ja keskustelin useamman korkeampiarvoisen herran kanssa ja kyselin neuvoa, kävin haastattelussa kahdesti ym ym ym.....

Jotenkin vain elämässä ei tuntunut olevan sopivaa kohtaa, en vieläkään ymmärrä miten se niin meni, mutta itseni tunnen ja tiedän että jos intin olisin käynyt olisin sillä tiellä yhä ;) taitaa kulkea jo sukuperimänäkin moinen.... ::)

Canis

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #66 : 14/02/2006, 21:00:02 »
Minä ainakin lähtisin reissuun. Joskus ylä-aste ikäisenä ensimmäisen kerran mietin inttiin menoa, myöhemmin hylkäsin ajatuksen. Nyt olen taas alkanuta miettimään asiaa uudestaan. Jos päättäisin että inttiin lähden niin tukijoita kyllä riittäis, tälläkin hetkellä omat vanhemmat, sisarukset, isovanhemmat, ystävät ja sukulaiset sekä oma Rakas on hengessä mukana kovasti kannustamassa. Tosin päätöksenhän teen kuitenkin minä itse! Inttiä olen miettinyt siltäkin kannalta että sitä kautta voisin saada oman alan töitä, mikä houkuttaa suuresti. Ja rt-hommiin lähtisin myös mahdollisesti oman alan hommien perässä, ja jos ei muuten niin ennen kaikkea hakemaan kokemuksia ja näkemään muutakin maailmaa.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #67 : 28/06/2006, 12:41:31 »
---
Mielenkiintoista kuulla myös rauhanturvaajien näkökulmaa asiaan.

Tässäpä yksi:

Käy joskus olemassa siellä vuosi... tai kaksi. Terstena kertoi asiasta aika hyvin. Se on kyynisyyttä, ei rasismia.

Lainaus on napattu rasismi-ketjusta, mutta ei anneta sen häiritä. ;)

Useampaankin kertaan on eteen tullut vastaava kommentti, kun on ihmetelty jotain rauhanturvaamiseen liittyvää asiaa. On tietty helppo sanoa "Lähde itse katsomaan" sellaiselle, joka ei ole suorittanut asepalvelusta eikä siis pääse katsomaan, vaikka sattumalta haluaisikin. ;D Eli niin kauan, kun emme kaikki käy itse katsomassa (mitä siitäkin tulisi ;)), on tyytyminen toisten sanallisiin (mikä jottei kuvallisiinkin) kertomuksiin. :)

Joukossa ei muuten taida olla ainakaan tällä hetkellä yhtään rt-leskeä, jolla olisi vakaa aikomus lähteä itse ottamaan selville "totuudet" rauhanturvaamisesta?
-memento vivere-

Mari@

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #68 : 28/06/2006, 19:15:24 »
Nyt on pakko kysyä oliko joukossamme naisia, jotka on käynyt armeijan? ::)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #69 : 04/07/2006, 12:35:07 »
Nyt on pakko kysyä oliko joukossamme naisia, jotka on käynyt armeijan? ::)
Näin äkkiseltään tulee ainakin yksi mieleen. (tupu:D

Ja nuoremmista jäsenistähän moni vielä ehtii, joten jatkossa kenties enemmän väkeä, joille voi ehdottaa tätä "käykää itse katsomassa" -vaihtoehtoa. ;)
-memento vivere-