Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 19:25:08

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?  (Luettu 32416 kertaa)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #40 : 27/10/2005, 15:06:42 »
Saattaa onnistua.Mutta varaudu siihen että lahjuksia ei aina tule ja eivät oo mitään timantteja :D ;)

Just tällai se on meillä ollut, lahjukset ovat olleet harvinaista herkkua ja ei kyllä ole tullut mitään kimaltelevia lahjoja....
Täytyy myöntää että välillä olen ollut hirveän kateellinen kun "kaikki muut" kotijoukkolaiset tuntuvat joka kerta saavan kasapäin lahjoja kun mies tulee lomille...
Mutta aina on järki löytänyt tiensä minunkin päähän ja olen lopulta pystynyt ajattelemaan miten hyvää se on miehelleni että hänelle jää jotain säästöön (tämä vaikka hänellä nyt rt-hommissa on huonommat tulot kuin sivilissä).

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #41 : 27/10/2005, 15:16:00 »
Saattaa onnistua.Mutta varaudu siihen että lahjuksia ei aina tule ja eivät oo mitään timantteja :D ;)

Just tällai se on meillä ollut, lahjukset ovat olleet harvinaista herkkua ja ei kyllä ole tullut mitään kimaltelevia lahjoja....

No ei meillä nyt niin kamalasti niitä tuliaisia ole tullut :) Kimaltavia on tullut pari sormusta ( ;) ), kello synttärilahjaksi ja uusi panssariketju. Itelleen tuo on ostanut NATO-sormuksen, pirunsormuksen ja kihlan, niin ja kellon.
En mä niistä tuliaisista niin, kunhan aina on saanut oman Papan kotiin :-* Enempää en olis voinut tuliaisia pyytää (siis näitäkään en pyytänyt, ihan omasta halusta mulle kaikkea on kantanut :-* ), nytkin murehdin hintoja... Mä oon niin vaatimaton, tuntuu samaan aikaan kamalalta ja ihanalta kun muhun tuhlataan rahaa ::)
Rahan säästämisestä meillä voi haaveilla, ei tuosta vuodesta kyllä jäädä plussalle kovin. Mutta elämystä sieltä lähdettiin hakemaan, ei rahaa, nyt se elämys on koettu ja sillä rahalla ei niin väliä ole, kyllä sitä on ennenkin pienellä pärjätty. Rahaahan se vain on, tärkeintä, että Pappa sai kokea tämän vuoden (kai minäkin) :D


KFOR 11/04-11/05

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #42 : 27/10/2005, 16:27:04 »

 taloudellinen tilanne on meillä huomattavasti parempi kuin aiemmin.

Meillä oli myös paljon parempi rahatilanne rt-aikana, koska rahaa säästyi paljon enemmän kuin normaalielossa. Minä en täällä kutona kuluttanut mitään kun söinkin melkein vain puuroa  8) Mies sit laittoi rahaa säästöön tosiaan tuolla päiväraha/palkka erottelulla ja tilanne oli poikkeuksellisen hyvä sit kun kotiutui!

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #43 : 27/10/2005, 16:40:46 »
Niin, sehän vielä pitää lisätä tohon mun kommenttiin... Meillä ei siis ole yhteinen "kukkaro", molemmat maksaa omat menonsa, joten avokkini ei ole minun elämää täällä kotona joutunut kustantaa hänen ollessa siellä alhaalla. Mutta jokainen tavallaan ;)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #44 : 27/10/2005, 16:57:42 »
juu, miehen tulot reissussa lähes tuplaantui, tosin niin menotkin...  :-[ Kainuuseen kun ei ihan halvalla lomalle tulla...  :-X (niin rahallisesti kuin ajallisestikin)  mieshän toi auton, joten tais tilit mennä ennemminki miinuksen puolelle... sekä tuliaiset mulle tietty..  :P :P

niin, ja meilläkään ei reissun aikana ollu yhteistä taloutta, mies saatto ehkä maksaa lomilla ruoat ja mun hammaslääkäri ja ehkäisylaastarimenot, mutta ei muuta.. ihan piti opintotuella pärjätä...  ::) niinno.. juomia ei tarttenu ostaa kovin usein, ku joka kerta oli kosteata tuliaista.. ;)





Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #45 : 27/10/2005, 17:03:17 »
Meillä mies suunnitteli ensin sijoittavansa palkan, sitten päätti ostaa auton, nyt ollaan taas sillä sijoituslinjalla. Suunnitelma on siis suurinpiirtein sellanen, että päiväraha jää käyttöön ja palkka menee säästöön. Mitähän luulette kokeneemmat tästä, toimiiko?  ???

Toimii! Meillä ainakin toimi, mutta ei ehkä ihan tuossa määrin. Mulla tulot oli vain opintotuen verran, joten mies maksoi vuokran muutamana kuukautena kokonaan ja makseli muutenkin eläinlääkäriä sun muuta. Paljon jäi kuitenkin säästöönkin, vaikka lisäksi mies osti jos jonkinmoista vempainta ja tuliaisia alhaalta... :D
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #46 : 27/10/2005, 18:44:40 »
Meillä mies suunnitteli ensin sijoittavansa palkan, sitten päätti ostaa auton, nyt ollaan taas sillä sijoituslinjalla. Suunnitelma on siis suurinpiirtein sellanen, että päiväraha jää käyttöön ja palkka menee säästöön. Mitähän luulette kokeneemmat tästä, toimiiko?  ???  Sen verran täytyy sanoa, että molemmat olemme tottuneet opiskelijabudjetilla suurinpiirtein elämään, ja nyt kun minä olen kokopäivätöissä ja mies lähtee rauhaa turvaamaan, niin taloudellinen tilanne on meillä huomattavasti parempi kuin aiemmin.

Saattaa hyvin toimiakin. :) Ainakin, jos mies ei suuremmin innostu shoppailemaan. ;)

Meillä myös on taloudellinen tilanne ollut reissujen aikana suorastaan huippuhyvä normaaliin verrattuna. Mutta säästöön ei paljoa jäänyt: menot kasvoivat siinä kuin tulotkin. ::)
-memento vivere-

Hanna

  • Vieras
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #47 : 27/10/2005, 20:29:27 »
Se menojen kasvaminen tulojen tahdissa on kyllä huomattu. Ennen sitä selvisi melkein sillä opintotuella, nyt rahaa menee noin kaksinkertainen määrä. Mutta joo, suunnitelma saattaa siis hyvinkin toimia. Minä siis elän ihan omilla rahoillani, ettei miehen tarvitse minua elättää, ja enpä kyllä niitä lahjojakaan niin kaipaa. Koruja en juurikaan käytä ja kaikkea muuta tavaraa meillä on ihan tarpeeksi. Jossain vaiheessa mies tosin uhkasi ostaa kahdet stereot, plasma-tv:n ja kannettavan tietokoneen, mutta toivoakseni se oli vain vitsi.  ;) Kyllä se ainoa asia, jonka sieltä haluaa, on se oma mies. Rahan säästöön jääminen yritetään varmistaa siten, että palkka sijoitetaan aina kuukausittain. Kun sitä ei enää ole, sitä ei voi käyttääkään.

Sitten kysymys ehkä vähän asian vierestä, mutta rahaa tämäkin koskee. Miten teillä on hoidettu miehen laskun maksut ynnä muut mahdolliset juoksevat asiat? Onko käytössä ollut valtakirjaa tms.?

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #48 : 27/10/2005, 20:53:55 »
Mun ukkokullalla ei  toi raha ole koskaan tilillä päässyt lepäämään! >:(  ;D  Mä olen piheyden perikuva, joten meillä ei todellakaan ole yhteistä tiliä.  :-X Tulot hällä ilmeisesti vähän vähän laskevat ja auton mukanaan aikoo roudata.

Mä kinusin, ettei hän myy autoaan ennen lähtöä vaan jättää mulle. Ehtona oli, et maksan bensat+vakuutukset. Ja se diili on kyllä ihan pe*****tä!  >:( Vuokrasta hän maksaa puolet ja tuliaisilla on mua lahjonut! :icon_biggrin:

Miten teillä on hoidettu miehen laskun maksut ynnä muut mahdolliset juoksevat asiat? Onko käytössä ollut valtakirjaa tms.?

Hän laittoi säännölliset laskut suoraveloitukseen ja jotkut yllättävät maksaa lomillaan. Valtakirja tehtiin, mutta sitä en ole mihinkään tarvinnut, vielä.


Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #49 : 27/10/2005, 20:57:32 »
Miten teillä on hoidettu miehen laskun maksut ynnä muut mahdolliset juoksevat asiat? Onko käytössä ollut valtakirjaa tms.?

Eikös se valtakirja ole hyvä olla, ihan vaikka vaan varmuuden vuoksi :)
Meillä raha-asiat siirtyivät anopille (hällä myös valtakirja), kun jäi eläkkeelle ja halusi rahakirstun vartijaksi ryhtyä ;) Nyt onkin Papan kaikki paperit hienosti järjestettynä mappiin, kunpa se järjestys säilyisi... ::)
Toki Pappa pääsi aina tiliään tarkastelemaan ja makselemaan jotain, jos halusi, mutta suurin osa oli anopin vastuulla :)


KFOR 11/04-11/05