Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 10/05/2024, 09:00:01

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kotijoukot & Hölkkäri  (Luettu 85792 kertaa)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #270 : 30/10/2007, 19:40:31 »
Ei nyt millään pahalla, mutta se mitä mulle jäi mielikuva tukemisesta oman rt- vuoteni ajalta oli vaan korulauseet lehdyköissä ja läpysköissä, mutta ei oikein mitään konkreettista. Paitsi tämä foorumi :).

Että ei tullut sitten kukaan soittelemaan ovikelloa ja apua tarjoamaan.  ;D
No mä voin sanoa, että ihan apua pyysin, kun miehen alhaalla ollessa piti muutto hoitaa ja lomia ei niille kohti saatu. Asiasta varoitettiin kuitenkin useaa viikkoa ennen muuttoa ja edellisenä iltana, kun aloin varmistella asiaa (siis itse soitin), että onhan muutto apua tulossa niin sain kuulla, että ketään ei ole tulossa. Voin sanoa, että kyllä kuohahti verenpaineet ja korkealle, etnkin kun tilannetta ei helpottanut se että olin raskaana ja oksensin aamua iltaa yiritn hoitaa lapsen ja pakkauksen siinä muutenkin.

Kuten sanoin, homma on ollut täysin omakustanteista yhdistyksille ja myös useiden yhdistysten jäsenille. Eli omalla rahalla ja omalla ajalla. Niin se varmasti jatkossakin pitkälle tulee olemaan.
Eri puolilla Suomea on myös eri kokoisia ja -kykyisiä yhdistyksiä. Osa pikkuyhdistyksistä ei pysty oikein muutenkaan pyörittämään toimintaansa.
Ehkäpä naapuriyhdistyksestä apua olisi ollut saatavilla. Liitosta olisi saattanut löytyä tietoa siitä mistä tuota apua olisi lähimpää kannattanut pyytää. Liitto voi myös vähän "kannustaa" saamattomia jäsenyhdistyksiään.
Palautetta ainakin olisi kannattanut antaa.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #271 : 30/10/2007, 20:00:09 »
Palautetta ainakin olisi kannattanut antaa.
No ei enää tuossa vaiheessa mieleen tullut kun ei ois energia enää niin pitkälle riittänyt. Luojan kiitos, siitä, että mulla om hyvä tukiverkko olemassa, ja tyhmä olin kun noin vaan luotin. Ainoa vaan, että jos en ois itse kysemlemään lähtenyt niin ties vaikka mulle oie mitään ois edes ilmotettu. Ymmärrän sen että vapaa ehtoista toimintaa, mutta ois senkin voinut huomattavasti paremmin hoitaa.

Ja lisäksi toi meidän alueen yhdistys tuskin mikään pieni on. Mutta kuten sanottu aisan sain kunnialla hoidettua, ihan omin voimin, ja virheistä oppii.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #272 : 30/10/2007, 20:37:06 »
Toiminnalla pyritään takaamaan rauhanturvaajien ja heidän omaistensa rauhanturvaamisesta aiheutuneiden tai palveluksesta johtuvien ongelmien ennaltaehkäisy, ongelmatilanteissa opastaminen, auttaminen ja tarvittaessa ohjaaminen oikean viranomaisen ( tai vastaavan) puoleen sekä mahdollisuuksien mukaan käytännön avun antaminen.

Vuoden 2008 tärkeimmät tavoitteet ovat:
· hankkia ja ylläpitää toimiva tukipuhelinpäivystysjärjestelmä
· taata osaava ja haasteisiin kykenevä organisaatio
· tiedottaa laajasti toiminnasta rauhanturvaajille ja heidän omaisilleen
· hakea toimintamalleja ja ideoita kansainvälisiltä foorumeilta.[/i]"

Kuulostaa hienolta. :) Kunhan vain saataisiin mahdollisimman helpoksi avun/opastuksen löytäminen ja saaminen - muutoin ei juuri mikään tavoite toteudu käytännössä.
-memento vivere-

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #273 : 30/10/2007, 21:04:24 »
No eihän sitten voi liikoja odottaa, jos ihan vapaaehtoisvoimin ja omin rahoituksin toimii. Itse todella ajattelin, että valtio tukee jollain tavalla tälläistä toimintaa. Ajattelin kai, että joku joskus kirjoittaisi jonkun sähköpostin ja kertoisi, että ota vain rohkeasti yhteyttä, jos tarvis vaatii, kun mieheni oli kuitenkin antanut yhteystietoni siellä tilaisuudessa, jossa toiminnasta oli puhuttu. Kun ei kai aina kerrallaan ole samalta alueelta ihan hirmu paljon "leskiä" kerrallaan, jotka antavat yhteystietonsa ja ovat kiinnostuneita toiminnasta.

Mutta onneksi oli nämä lesket, jotka kyllä ansaitsisivat kanssa jonkin näköista valtion avustusta virkistäytymis-rahastoon.  :)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #274 : 31/10/2007, 10:05:38 »
Kyllä minulle ainakin jäi tuo Kotona ja Kaukana toiminta todella hämäräksi, mies toi koulutuksesta silloin joitain papereita, jotka vaikuttivat hyvin virallisilta ja hienoilta, mutta käytännössä olisi ollut vähintäänkin outoa soittaa johonkin yhteen numeroon, joka oli jollekin miehelle, ja koko toiminta vaikutti jotenkin piiri-pieni-pyörii, eikä-meiltä-todellisuudessa-edes-mitään-apua-kysellä, ja jos Ray ohjaisi rahoitusta siihen suuntaan, en tiedä saako toiminta jo jotain rahoitusta ja jos saa, niin olettaisi, että tekisi ja toimisi myös...
Just näin mäkin sen asian koin :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #275 : 02/01/2008, 21:39:14 »
Hölkkärin sivut ovat uusiutuneet.Käykäähän katsomassa ja kommentoikaa ;D
Niin, siis Kuso Kulkee on uudistanut ulkonäköään. ;)
Ad astra per aspera!




Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #276 : 26/01/2008, 12:27:15 »
Hölkkäri on nyt .fi
Elikäs http://www.holkkari.fi

Ohhoh, onpa mullistava uudistus!  :o

 ;D
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #277 : 08/02/2008, 22:31:35 »
Laitoin sinne K&K osastolle pari provoo ;D
Kiitos tiedosta, siirrympä provosoitumaan! ;D
Ad astra per aspera!




Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #278 : 08/02/2008, 22:44:05 »
Laitoin sinne K&K osastolle pari provoo ;D

Pöh, mä ihan petyin.. odotin jotain hurjempaa  ;)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kotijoukot & Hölkkäri
« Vastaus #279 : 08/02/2008, 22:48:44 »
Laitoin sinne K&K osastolle pari provoo ;D

Pöh, mä ihan petyin.. odotin jotain hurjempaa  ;)
Niin mäkin. Ruminista on tullu vanha. Ei se osaa enää ees provota. ;D
Ad astra per aspera!