Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 15:58:28

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kotijoukot & Hölkkäri  (Luettu 77017 kertaa)

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #10 : 21/08/2005, 13:37:54 »
Kaikesta saa puhua, asiallisesti. Eikä ketään sensuroida. :)

Huonopa tuntuu Zatulla olevan muisti  ::)
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #11 : 21/08/2005, 13:42:29 »
Kaikesta saa puhua, asiallisesti. Eikä ketään sensuroida. :)

Huonopa tuntuu Zatulla olevan muisti  ::)

Ääähh... Sitä en edes yritä kieltää. ;D

(Huomiokyvyssä saattaa myös olla puutteita.)
-memento vivere-

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #12 : 21/08/2005, 13:49:01 »
Kaikesta saa puhua, asiallisesti. Eikä ketään sensuroida. :)

Huonopa tuntuu Zatulla olevan muisti ::)

Zatun muistista en mene vannomaan, mutta onhan täälläkin sensurointia tapahtunut :)

Mutta itse asiaan...
Pason mainitsemä käsitteiden sekaannus on varmasti totta. Itse käytän itsestäni nimitystä leski, rt-leski ja kotijoukkolainen kuitenkaan viittaamatta mihinkään järjestöön, organisaatioon tms. Tämä kyllä taatusti aiheuttaa sekaannusta, mutta sattuu nyt olemaan niin, että nämä tukiverkostot on nimetty turhan osuvilla nimillä ;)
Kieltämättä toimintaa selkeyttäisi (ainakin uusien faitterimuijien ;D osalta) se, että olisi olemassa ainoastaan yksi toimiva yhteisö. Tämän näyttää hyvin epätodennäköiseltä, mutta jos muistelen omaa sekavaa olotilaani Papan lähdettyä alas, niin silloin olisin kaivannut SELKEÄSTI yhtä tukimuotoa, yhtä ainutta paikkaa selkeine liittymisohjeineen...
Kyllä minä jouduin hiukan kaivamalla kaivamaan, ennen kuin löysin itselleni sen parhaan tukijoukon monien sekavien "viritelmien" joukosta.


KFOR 11/04-11/05

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #13 : 21/08/2005, 13:52:20 »
Foorumi varmasti toimii, en epäile sitä yhtään mutta kuten sanottu keskustelufoorumi on vain keskustelufoorumi eikä sen pohjalta pysty järjestämään sen virallisempaa toimintaa. Jos se riittää leskille itselleen niin olkoon näin ...


True enough.

Tilaus olisi varmasti laajemmalle ja "virallisemmalle" toiminnalle, mutta oman ongelmansa luovat luonnollisesti resurssit tai etupäässä niiden puute. Järjestäytynyt toiminta ei ole sitä, että perustetaan yhdistys hienolla toiminta-ajatuksella ja sen jälkeen annetaan yhdistyksen elää omaa elämäänsä. Kun yhdistys perustetaan, sen pyörittäminen vaatii uskomattoman paljon voimavaroja, järjestäytymistä, sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin, ja ennen kaikkea vastuun kantamista. Kun koko homma on meillä sekä teillä (;)) pitkälti vapaaehtoisen toiminnan pohjalla, on päivänselvää, että silloin "toiminnan virallisuus" kärsii (vars. meillä). Onneksi tällä nykyisellä mallilla on kuitenkin pystytty niukoista resursseista huolimatta saamaan aikaan sellainen yhteisö, jonka puoleen voi todellakin kääntyä jos vertaistukea kaipaa. Suuret kiitokset tästä leski-aktiiveille!

Yhteistyö yli rajojen olisi varmasti puolin ja toisin tarpeen, ja olisi varmasti omiaan vahvistamaan toimintaa, vaarana tosin se, että isompi jyräisi pienempää (näinhän koalitioissa aina tuppaa käymään ;)). Mutta tuon yhteistyön kehittämisessä on minusta ideaa.
« Viimeksi muokattu: 21/08/2005, 13:54:55 kirjoittanut BB »

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #14 : 21/08/2005, 14:04:51 »
True enough.

Tilaus olisi varmasti laajemmalle ja "virallisemmalle" toiminnalle, mutta oman ongelmansa luovat luonnollisesti resurssit tai etupäässä niiden puute. Järjestäytynyt toiminta ei ole sitä, että perustetaan yhdistys hienolla toiminta-ajatuksella ja sen jälkeen annetaan yhdistyksen elää omaa elämäänsä. Kun yhdistys perustetaan, sen pyörittäminen vaatii uskomattoman paljon voimavaroja, järjestäytymistä, sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin, ja ennen kaikkea vastuun kantamista. Kun koko homma on meillä sekä teillä (;)) pitkälti vapaaehtoisen toiminnan pohjalla, on päivänselvää, että silloin "toiminnan virallisuus" kärsii. Onneksi tällä nykyisellä mallilla on kuitenkin pystytty niukoista resursseista huolimatta saamaan aikaan sellainen yhteisö, jonka puoleen voi todellakin kääntyä jos vertaistukea kaipaa. Suuret kiitokset tästä leski-aktiiveille!

Yhteistyö yli rajojen olisi varmasti puolin ja toisin tarpeen, ja olisi varmasti omiaan vahvistamaan toimintaa, vaarana tosin se, että isompi jyräisi pienempää (näinhän koalitioissa aina tuppaa käymään ;)). Mutta tuon yhteistyön kehittämisessä on minusta ideaa.

No kommentoimatta sen enempää itse asiaa (se jääköön enemmänkin teidän puitavaksi) mutta en tiedä missä yhdistyksessä olet ollut mukana aikaisemmin jos se vaatii uskomattoman paljon voimavaroja, järjestäytymistä jne.
Tottakai kaikki yhdistystoiminnassa toimii vapaaehtoispohjalta ja totta kyllä vaatii tiettyä sitoutumista ja vastuun kantoa mutta ei se tarkoita sitä että sitä tulisi yksin kantaa. Eikös teilläkin ole useita kymmeniä leskiä foorumilla. Vastuuta voi aina jakaa ja siten helpottaa muiden taakkaa. Eikä yhdistystoiminta tai sen vetäminen ole kokopäiväistä hommaa (ellei siitä tee sitä itselleen) ainakaan näin pienessä mittakaavassa.

Avoin kysymys kaikille leskille: Kuinka moni teistä on/on ollut jonkin rekisteröidyn yhdistyksen (muun kuin asukasyhdistyksen) esim hallituksessa ja tietää ja tuntee yhdistystoimintaa virallisemmalta puolelta?

Vaikuttaa siltä että ei kovinkaan moni kun valtaosa kokee yhteisön ja yhdistyksen rekisteröitymisen peikkona ja toimintaa rajoittavana tekijänä.

Tämän jälkeen admin voikin avata uuden osion "Yhdistystoiminta"  ;D
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #15 : 21/08/2005, 14:08:57 »
Minähän en mistään sensuureista tiedä, mutta aika leppoisesti täällä tuntuu juttu luistavan. ;D

Ja ainakaan itse näin vielä melko uutenakin leskenä en ole enää enempää kaivannut kuin tämän foorumin tukimuodoksi, toimii sitten niin vallan loistavasti!
Vertaistuki toimii asiasta suurella sydämellä (tai siis useammalla), ja muutenvaan tähän addiktoituu asian vierestäkin. ;)
Ja ei ehkä virallisempaa toimintaa pystykään järjestää, mutta epäviralliset kröhöm...karnevaalitkin toimii erittäin hyvin!!  ;) ;)

Minä tykkään että tämä saisi pysyä juuri tällaisena, mutta ei varmaan haittaisi vaikka tänne olisi helpompi löytää!  :)
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #16 : 21/08/2005, 14:17:56 »
Kyllä minä jouduin hiukan kaivamalla kaivamaan, ennen kuin löysin itselleni sen parhaan tukijoukon monien sekavien "viritelmien" joukosta.

Minä tykkään että tämä saisi pysyä juuri tällaisena, mutta ei varmaan haittaisi vaikka tänne olisi helpompi löytää!  :)

Tämä nyt on esimerkki yhdestä pointista mihin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota.

Ajatellaan että vuositasolla alhaalla on noin 900 rauhanturvaajaa ja lasketaan vaikka karkeasti 70% niistä olisi poikamiehiä tai naisturvaajia eli teillä on joka vuosi 270 potentiaalista rt-leskeä Suomessa ja kuinka monta tieto-rt-leskien foorumista vuositasolla tavoittaa eli montako uutta kirjautumista tulee?
Ja kun muistaa että teillä pyörii myös entisiä leskiä, tulevia ja wannabe-leskiä niin luku on moninkertainen..

Mikä olisi helpoin kanava tiedottaa asiasta?
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #17 : 21/08/2005, 14:19:53 »
No kommentoimatta sen enempää itse asiaa (se jääköön enemmänkin teidän puitavaksi) mutta en tiedä missä yhdistyksessä olet ollut mukana aikaisemmin jos se vaatii uskomattoman paljon voimavaroja, järjestäytymistä jne.
Tottakai kaikki yhdistystoiminnassa toimii vapaaehtoispohjalta ja totta kyllä vaatii tiettyä sitoutumista ja vastuun kantoa mutta ei se tarkoita sitä että sitä tulisi yksin kantaa. Eikös teilläkin ole useita kymmeniä leskiä foorumilla. Vastuuta voi aina jakaa ja siten helpottaa muiden taakkaa. Eikä yhdistystoiminta tai sen vetäminen ole kokopäiväistä hommaa (ellei siitä tee sitä itselleen) ainakaan näin pienessä mittakaavassa.

Mun mielestä olis äärimmäisen positiivinen asia, jos jonkinnäköinen virallinen yhdistys /yhteisö saataisiin aikaan. Uskoisin, että tältäkin foorumilta löytyisi tarpeeksi porukkaa toimintaan mukaan ja kuten Paso sanoi, ei se sitä tarkoita, että yksi henkilö on kaiken takana, delegointi on uskomattoman tehokasta ;)

Uskoisin, että tulevia kotiin jääviä naisia/miehiä helpottaisi huomattavasti tuen saaminen, jos olisi olemassa yksi TOIMIVA tukiverkosto. Nykyinen systeemi tuntuu kovin sekavalta, on kotijoukkojen ja rt-leskien postituslistaa, kotijoukkojen ja rt-leskien foorumia, RtOT:tä... Liian paljon, sanon minä.

Tässä asiassa pitäisi ajatella tulevia rauhanturvaajien omaisia ja heidän tukitarvettaan. Heille pitäisi tuen saamisen tehdä mhdollisimman helpoksi, sen ei pidä olla vaikeaa. Itse olisin monilta itkuilta säästynyt, jos olisin HETI ja HELPOSTI löytänyt itseni tälle foorumille...


KFOR 11/04-11/05

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #18 : 21/08/2005, 14:20:22 »

No kommentoimatta sen enempää itse asiaa (se jääköön enemmänkin teidän puitavaksi) mutta en tiedä missä yhdistyksessä olet ollut mukana aikaisemmin jos se vaatii uskomattoman paljon voimavaroja, järjestäytymistä jne.
Tottakai kaikki yhdistystoiminnassa toimii vapaaehtoispohjalta ja totta kyllä vaatii tiettyä sitoutumista ja vastuun kantoa mutta ei se tarkoita sitä että sitä tulisi yksin kantaa. Eikös teilläkin ole useita kymmeniä leskiä foorumilla. Vastuuta voi aina jakaa ja siten helpottaa muiden taakkaa. Eikä yhdistystoiminta tai sen vetäminen ole kokopäiväistä hommaa (ellei siitä tee sitä itselleen) ainakaan näin pienessä mittakaavassa.

Avoin kysymys kaikille leskille: Kuinka moni teistä on/on ollut jonkin rekisteröidyn yhdistyksen (muun kuin asukasyhdistyksen) esim hallituksessa ja tietää ja tuntee yhdistystoimintaa virallisemmalta puolelta?

Vaikuttaa siltä että ei kovinkaan moni kun valtaosa kokee yhteisön ja yhdistyksen rekisteröitymisen peikkona ja toimintaa rajoittavana tekijänä.



Ei kai kukaan täällä koe yhdistyksiä (yhdistystä) rajoittavana tekijänä. Omalla kirjoituksellani yritin vain tuoda esille sitä, että kun yhdistys perustetaan, niin sitten on myös huolehdittava sen toiminnasta. Toimiva yhdistys tulisikin tarpeeseen, mutta sitten sen yhdistyksen olisi oltava toimiva (hauska syllogismi, hih). Ja olen ollut mukana aktiivisessa (meidän seura oli oikeasti superaktiivinen - ja on edelleen) yhdistystoiminnassa - ratsastusseuran sihteerinä.  ;D

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #19 : 21/08/2005, 14:21:34 »
Kyllä minä jouduin hiukan kaivamalla kaivamaan, ennen kuin löysin itselleni sen parhaan tukijoukon monien sekavien "viritelmien" joukosta.

Minä tykkään että tämä saisi pysyä juuri tällaisena, mutta ei varmaan haittaisi vaikka tänne olisi helpompi löytää!  :)

Tämä nyt on esimerkki yhdestä pointista mihin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota.

Ajatellaan että vuositasolla alhaalla on noin 900 rauhanturvaajaa ja lasketaan vaikka karkeasti 70% niistä olisi poikamiehiä tai naisturvaajia eli teillä on joka vuosi 270 potentiaalista rt-leskeä Suomessa ja kuinka monta tieto-rt-leskien foorumista vuositasolla tavoittaa eli montako uutta kirjautumista tulee?
Ja kun muistaa että teillä pyörii myös entisiä leskiä, tulevia ja wannabe-leskiä niin luku on moninkertainen..

Mikä olisi helpoin kanava tiedottaa asiasta?

Paso puhuu asiaa!!!! :D :D :D


KFOR 11/04-11/05