Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 09/05/2024, 15:14:05

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Tsad/Tshad/Chad  (Luettu 41005 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #90 : 02/03/2009, 19:39:51 »
Kun noita kommentteja kattelee niin edelleenkin oon sitä mieltä että rauhanturvaaminen/rauhaanpakottaminen/kriisinhallitseminen ei oo perheellisten hommaa ....

No ei se neljän kuukauden palvelusvapaattomalla jaksolla taida ollakaan.
-memento vivere-

Jartsa

  • Vieras
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #91 : 02/03/2009, 21:15:07 »
Kun noita kommentteja kattelee niin edelleenkin oon sitä mieltä että rauhanturvaaminen/rauhaanpakottaminen/kriisinhallitseminen ei oo perheellisten hommaa ....

No ei se neljän kuukauden palvelusvapaattomalla jaksolla taida ollakaan.

Eipä kyllä... Olin mäkin Lipseissä 18 vkoa putkeen kiinni: ei se mukavaa ollut mutta ei siitä mielenterveysongelmia tullut.  :blob1: 

JOS vielä reissuun haluaisin ja tuollaista pätkää tarjottaisiin, niin todennäköisesti kyllä lähtisin. Ei ne lentojen siirtymiset ja tiedotuksen puutteesta vituttavat odotukset lentokentällä hirveesti kiinnosta. Kosovosta joululomille tullessakin meni aattoiltaan, ennenkuin vihdoin kotiin pääsin...
 
Mutta nyt olenkin poikamies, joten hyväksyisin tuon 4 kk pätkän jo ihan sen takia että säästyisi siltä lennon odottamisen tuskalta.


Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #92 : 02/03/2009, 22:18:37 »
Tuskinpa siellä palvelusvapaita on kokonaan kielletty (voin olla toki väärässäkin) vaan palvelusvapaalentoja ei järjestetä Suomeen. Vapaitahan voi toki viettää paljon muuallakin kuin Suomessa.

Kaikki on suhteellista ja riippuu reissusta. Tälläkin reissulla ensimmäiset lomat pidin vasta kolmen kuukauden jälkeen ja silloinkin vain viikon. Seuraavakin lomaväli on melkein kolme kuukautta.
Ei sillä etteikö lomille pääsis.... Pääsee vaikka joka kuukausi jos siltä tuntuu mutta kun ei tunnu. Mieluummin keräilee päiviä vähän varastoon ja katselee sit loma-ajankohdan ja pituuden paikalleen.

Pääsiäisenä Beirutin kautta Dubaihin...

^ Mahtaako sitten ihan poikamieskään jaksaa olla tekemässä töitä putkeen 4 kk alueella, jossa yhteyden pitäminen omaisiin ja ystäviin voi olla hankalaa??

Vaikka olisi mikä tahansa elämäntilanne, niin miten hyvää tällänen tekee omalle mielenterveydelle?

Yhteydenpito tuskin lienee se ongelma vaan vapaille pääsy. Toisilla nyt voi mielenterveys järkkyä muutaman viikonkin kotoa poissaolon jälkeen. Se lienee varsin yksilökohtaista.

Namibiasta pääsi soittelemaan Suomeen silloin tällöin ja toisinaan jos jaksoi tuntitulkulla jonottaa. Posti kulki huoltolentojen mukana kolmen viikon välein. Vuoden aikana kävin kahdesti Suomessa.

Tuskin tuosta 4kk reissusta mielenterveysongelmaa kannattaa kenellekään kehittää mutta kuten sanottua ei oo perheellisten paikka.
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #93 : 02/03/2009, 22:27:42 »
Ja ennenkuin kukaan hyppää seinälle niin kyllä, on se neljä kuukautta pitkä aika, varsinkin jos sen joutuu viettämään leirissä tai sen lähiympäristössä, enintään supailemassa (kaupoilla, jos niitä sattuu olemaan)...

Eli en millään tavalla yritä asiaa vähätellä, älkää sitä luulkokaan ....
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #94 : 03/03/2009, 04:46:11 »
Kun noita kommentteja kattelee niin edelleenkin oon sitä mieltä että rauhanturvaaminen/rauhaanpakottaminen/kriisinhallitseminen ei oo perheellisten hommaa ....
Samaa mieltä olen minä... :-\

Vaikkei ihan kauheesti enää oo varaa sanoa asiasta, kun itse oon toisella puolella maailmaa 4kk perhettä näkemättä, mut nyt varsinkin ymmärrän sen, mitä on olla erosta rakkaimmistaan... :-\

Alhalla aika silti tuntuu varmasti pidemmälle, kun ei ole vapaa tekemään mitä haluaa...

Hatun nosto kaikille perheellisille, joiden mies jossain Tshadissa tällä hetkellä on... oma Tshadin leskiaika tuntuu nyt jo "herkulle", meillä sentään mies pääsi kerran 2 viikon lomalle...
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #95 : 03/03/2009, 04:48:19 »
Ja ennenkuin kukaan hyppää seinälle niin kyllä, on se neljä kuukautta pitkä aika, varsinkin jos sen joutuu viettämään leirissä tai sen lähiympäristössä, enintään supailemassa (kaupoilla, jos niitä sattuu olemaan)...

Eli en millään tavalla yritä asiaa vähätellä, älkää sitä luulkokaan ....
Se on todella pitkä aika... Kattelet jatkuvasti samoja naamoja ja suurimman osan aikaa vietät leirissä... ::)

En yhtään ihmettelis, vaikka siellä kehittyiskin jotain mielenterveysongelmia...
Ad astra per aspera!




Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #96 : 03/03/2009, 06:09:10 »
Tuntuu vähän siltä, että otetaankohan siellä nyt huomioon yksilön hyvinvointia ja terveyttä... eikö se kuitenkin joukkotaistelussakin ole sääntö, että jokainen vahva yksilö tekee vahvan joukon  ::)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #97 : 03/03/2009, 11:57:54 »
^ Mahtaako sitten ihan poikamieskään jaksaa olla tekemässä töitä putkeen 4 kk alueella, jossa yhteyden pitäminen omaisiin ja ystäviin voi olla hankalaa??

Vaikka olisi mikä tahansa elämäntilanne, niin miten hyvää tällänen tekee omalle mielenterveydelle?
Minäkin olin 3,5kk kiinni ennen ekaa vapaata.Ei edes kaivannut kotia.Eikä sitä mitää ongelmia ole ilmaantunu.
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #98 : 03/03/2009, 12:24:20 »
Mulla on ehkä päässä vikaa, mutta päästäisin mieheni kyllä Tsadiin vaikka se merkitsisi neljän kuukauden kiinnioloa. Meillä ei tosin ole lapsia, en tiedä miten reagoisin silloin.

Poissa Kati

  • Koditar
  • Mega-Koditar
  • ****
  • Viestejä: 558
Vs: Tsad/Tshad/Chad
« Vastaus #99 : 03/03/2009, 17:29:42 »
^Kyllähän aikuiset varmasti kestää, mutta lasten kannalta hankala juttu.