Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 14:42:04

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Afganistan  (Luettu 140135 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Afganistan
« Vastaus #80 : 06/03/2006, 00:10:46 »
Kyllähän sitä läheistensä puolesta täällä suomessakin pelkää jatkuvasti, ja noita lauseita viljellään täälläkin. Mikäs siitä nyt sitten tekee herneiden vetämisen arvoista, kun puoliso on rt-hommissa? ???

No ei kyse ollut yksittäisistä lauseista, vaan asiayhteydestä. Rauhanturvaajia on haavoittunut, ja kuollutkin, Afgoissa viime aikoina. Joidenkin miehet ovat ko. maassa töissä. Totta ihmeessä uutiset itsemurhaiskuista ym. jutuista huolestuttavat tai ainakin hieman mietityttävät. Ne koskevat myös meitä täällä kotona odottavia, halusimme tai emme. Siksi "rauhanturvaaja kuoli - no elämä on, ketä kiinnostaa, mitä väliä" -tyyppinen asenne ihmetyttää ja kiukuttaakin. Huom: en nyt väitä, että kenelläkään sellaista asennetta oikeasti olisi, mutta hieman sellaisen kuvan voi joistain heitoista saada.

Muistaakseni asennetta: "kotiinsa on moni kuollut" ei ole viljelty täällä noin yleensä ikävämpien uutisten kohdalla, koskivat ne sitten rt-asioita tai vaikka kuolemantapauksia/onnettomuuksia kotimaassa. Siitä siis herne, mutta ei hätää, henki kulkee jo.
-memento vivere-

Ela

  • Vieras
Re: Afganistan
« Vastaus #81 : 06/03/2006, 09:19:13 »
Minua ihmetyttää tässä "keskustelussa" se, että pari henkilöä, oli kirjoittanut kommentin, jotka olivat aika välinpitämättömän oloisia. Kun siitä sitten itse (enkä yksin) harmistuin ja minulle tuli oikeasti paha mieli, sillä en toivoisi moista suhtautumista tällaisessa osiossa, jossa on keskusteltu siitä, mitä ikävää viime aikoina Afgoissa on tapahtunut, ollaan ihmettelemässä mikä nyt niin suututti? Ja minun mielestäni jopa vähän huvittuneeseen sävyyn. Onko siis ymmärrettävä, että tällä foorumilla ei saa purkaa oikeita tunteitaan kuin tarkasti vain niille varatulla osiolla?

Ja kyllä, henkilökohtaisesti minua alkoi itkettää ja minun tuli paha mieli, kun luin kommentit "elämä on" ja "kotiinsa on moni kuollut" jatkeena näille viime uutisille Afganistanista. Olen kai sitten lapsellinen ja huumorintajuton, mutta se ei naurata tässä yhteydessä.
 
Ja se mistä IQ kysyi, miksi se nyt sitten hermostuttaa enemmän, voi johtua esimerkiksi siitä, että olen kuunnellut mieheni huolestunutta ääntä, kun hän on kertonut Afgojen tapahtumista. Muunmuassa siitä, kuinka hänen vieressään olevaa rauhanturvaajaa ammuttiin. (Onneksi hän ei kuollut, haavoittui ainoastaan).



Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Afganistan
« Vastaus #82 : 06/03/2006, 11:05:12 »
Kyllähän sitä läheistensä puolesta täällä suomessakin pelkää jatkuvasti, ja noita lauseita viljellään täälläkin. Mikäs siitä nyt sitten tekee herneiden vetämisen arvoista, kun puoliso on rt-hommissa? ???

No ei kyse ollut yksittäisistä lauseista, vaan asiayhteydestä. Rauhanturvaajia on haavoittunut, ja kuollutkin, Afgoissa viime aikoina. Joidenkin miehet ovat ko. maassa töissä. Totta ihmeessä uutiset itsemurhaiskuista ym. jutuista huolestuttavat tai ainakin hieman mietityttävät. Ne koskevat myös meitä täällä kotona odottavia, halusimme tai emme. Siksi "rauhanturvaaja kuoli - no elämä on, ketä kiinnostaa, mitä väliä" -tyyppinen asenne ihmetyttää ja kiukuttaakin. Huom: en nyt väitä, että kenelläkään sellaista asennetta oikeasti olisi, mutta hieman sellaisen kuvan voi joistain heitoista saada.

Muistaakseni asennetta: "kotiinsa on moni kuollut" ei ole viljelty täällä noin yleensä ikävämpien uutisten kohdalla, koskivat ne sitten rt-asioita tai vaikka kuolemantapauksia/onnettomuuksia kotimaassa. Siitä siis herne, mutta ei hätää, henki kulkee jo.
Itselläkin kyllä pyörähti silmät päässä nähdessäni nämä herneitä sieraimiin tunkeneet kommentit ::) :-\ Voisi mielestäni kuitenkin hieman ajatella kommentointitapaa kuolemantapausuutisissa... Niin täällä rt-osiossa kuin myös muualla.


KFOR 11/04-11/05

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Afganistan
« Vastaus #83 : 06/03/2006, 16:51:56 »
Toki voi läheisten puolesta pelätä täällä Suomessakin, mutta harvemmin sitä tarvitsee pelätä ammutuksi tulemista. Ja tuolla Afgoissa niin valitettavasti voi käydä todennäköisemmin kuin täällä Suomessa. Toki asioihin ei pidä suhtautua liian vakavasti, niin että ei muuhun enää kykene. Mutta toki voisi miettiä miten mitäkin asioita kommentoi... ::)
« Viimeksi muokattu: 06/03/2006, 19:07:12 kirjoittanut Pipsa »

termari

  • Vieras
Re: Afganistan
« Vastaus #84 : 06/03/2006, 23:31:29 »
Mutta toki voisi miettiä miten mitäkin asioita kommentoi... ::)

samaa mieltä.
..sillä ranskalaisellakin on varmaan omaisia, joilla varmasti suru on suuri.  :-\

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Afganistan
« Vastaus #85 : 08/03/2006, 13:06:37 »
-memento vivere-

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Afganistan
« Vastaus #86 : 08/03/2006, 13:25:44 »
Päiväkirjamerkintöjä A-maasta :)

http://www.turunsanomat.fi/sunnuntai/?ts=1,3:1012:0:0,4:12:0:1:2006-03-05,104:12:363186,1:0:0:0:0:0:

Olipas mahtava kirjoitus :) :)  Niin elävästi kirjoitettu että melkein itse pystyi haistamaan ne hajut ja tuntemaan sen fiiliksen siellä, muistuta meitä taas ens sunnuntaina Zatu kun "tarina" ilmeisesti jatkuu silloin...

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Afganistan
« Vastaus #87 : 08/03/2006, 13:27:28 »
Olipas mahtava kirjoitus :) :)  Niin elävästi kirjoitettu että melkein itse pystyi haistamaan ne hajut ja tuntemaan sen fiiliksen siellä, muistuta meitä taas ens sunnuntaina Zatu kun "tarina" ilmeisesti jatkuu silloin...

Minäkin tykkäsin. :) Voin vaikka koittaa muistaa näitä tänne linkitellä...
-memento vivere-

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Afganistan
« Vastaus #88 : 08/03/2006, 13:28:58 »
Voin vaikka koittaa muistaa näitä tänne linkitellä...

Kiitos, se ois hieno homma, ainakin jos täällä on yhtä huonomuistisia kuin minä 8)

termari

  • Vieras
Re: Afganistan
« Vastaus #89 : 08/03/2006, 15:06:01 »
oli hyvä kirjoitus. minäkin pidin  :) mielenkiinnolla odotan seuraavaa.
kiitos zatu kun toit tän meiänkin luettavaksi. :D