Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 22:36:30

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rt-krääsä ja tuliaiset  (Luettu 154517 kertaa)

taamaa

  • Vieras
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #390 : 15/09/2006, 17:19:25 »
Meilä mies on tuonu noita juomia niin että niistä riittää varmaan 5 vuodeksi. Kallein tuliainen on varmaan ollut tää kone millä kirjottelen, jotain koruja on tullut myös mutten tiedä niiden hintaa. Lapsille leluja ja hirvee arsenaali pyyhkeitä. :)

KooKoo

  • Vieras
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #391 : 15/09/2006, 17:35:22 »
Meillä kyllä kaikki menee, mitä mies tienaa...Tuliaisia on tuonut joka lomilla mm. sormuksen, hajuvettä, pyyhkeitä, viinaksia jne. Sitten on ostanut mm. läppärin, digikameran, uuden näytön pöytäkoneeseen, kotiteatterilaitteet, digiboksin, monitoimikaukosäätimen, tiskikoneen, huonekaluja meidän uuteen asuntoon jne. Palkasta meni myös takuuvuokra ja mies on maksanut meidän joka kuun vuokran...Sitten tosiaan lomilla on syöty paljon ulkona, ostettu leffoja, vaatteita ja kaikkea muuta pientä. Eli säästöön ei jää kyllä mitään, hyvä ettei ennemminkin mennä vähän miinukselle! Mutta nyt on ollut hyvä tilaisuus ostaa kaikkea tarpeellista, joten miksi niitä rahoja sitten säästelisi...

Mutta nuo tuliaiset ei mulle mitenkään tärkeitä ole, vaikka toki niitä on kiva saada. En mä silti kävelemään lähde, kun mies palaa reissusta! Kyllä mä oon tosi kiitollinen siitä, että se laittaa suuren osan palkastaan johonkin huonekaluihin ja vuokriin ym. Ois sillä ollu varmaan muutakin käyttöä niille rahoille...Vaikka onhan se itselleenkin paljon kaikkea ostanut, joten ei se palkka nyt kokonaan oo meidän kodin sisustamiseen mennyt!

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #392 : 15/09/2006, 20:12:47 »

Jaako siita kateen muuta kuin muistot ja reissusta palattua muija lahteekin kavelemaan kun ei enaa tulekaan kultaa ja lomamatkoja?



No saattaa se kävelemään lähteminen johtua muustakin kuin siitä, ettei tulekaan enää kultaa (jota sain yhden sormuksen verran) tai lomamatkoja (näitä nolla)..

Ja muistaakseni toin kyllä itekin tuliaisia omalta puolen vuoden reissulta silloiselle poikaystävälleni. Ihan normaali käytäntö se tuliaisten tuominen kai on.


Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #393 : 15/09/2006, 20:17:39 »
No autoa ei meille tullut, eikä lomamatkoja! Muuta pientä, sormuksia, kaksi miulle, yksi tytölle, muutama kello, pyyhkeitä, suklaata, kasseja, paitoja, kannettavat dvd-soittimet. Siinähän nuo suurimmat olivatkin. Mitään ei säästöön jäänyt. Suurin menoerä oli kyllä asuntolainan lyhennys.  :-\

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #394 : 15/09/2006, 20:29:15 »
onko kukaan leskista ynnannyt paljonko oma hurmaaja pisti vuoden mittaan rt-kraasaan ja tuliaisiin palamaan? Seka ennakkoon toivottuihin etta yllatyssellaisiin.....

Meillä mies nyt ei ihan mahdottomasti mitään kotiin raahannut. Ainakaan mulle. :P

Kameran osti, samoin mp3-cd-soittimen. Ja tietyt nyt sit sen läyhyn.

Oikeestaan vuokran maksuun, läyhyn lainalyhennyksiin ja lomareissuihin meni suurin osa rahoista rt-vuoden aikana.

Siis Kreikan reissuun toukokuussa '03 ja sit kotiutumisreissuun. Tylyä kyllä, mies maksoi pääasissa molemmat matkat.
Ad astra per aspera!




point

  • Vieras
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #395 : 15/09/2006, 20:47:11 »
Ekan reisuun rahat meni läyhyyn. (silloinhan auto oli vielä kokonaan verovapaa, mutta hintakattona oli ansaittu palkka)
Toisella reissulla vaimon ylläpito toimialueen välittömässä läheisyydessä maksoi sen verran mukavasti, ettei taaskaan jäänyt mitään säästöön.
Kolmannelta reissulta jäi rahaa reilusti, kun A-maassa ei ollut mitään ostettavaa.  ;D

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #396 : 18/09/2006, 08:18:48 »
Minun avokkini ei taas tuonut minulle hirveesti tuliaisia, eikä varsinkaan koruja...
Itselleen ei myöskään ostanut hirveesti tavaraa, digikameran ja jotain pientä sälää, siinä ne jutut taisivat ollakin...

Oma osansa läyhystä (maksettiin se puoliks) sai maksuun ja sit jäi muutama lantti....

Rt-vuoden tulot kun eivät nyt olleet mitään hirmuisia...

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #397 : 18/09/2006, 09:20:54 »
onko kukaan leskista ynnannyt paljonko oma hurmaaja pisti vuoden mittaan rt-kraasaan ja tuliaisiin palamaan? Seka ennakkoon toivottuihin etta yllatyssellaisiin.....


Eipä ole tullut laskettua, onneksi. ;) Viimeisimmällä reissulla tuliaisiin yms. ei mennyt paljoa, mutta lomamatkoihin ja etenkin häihin saattoi muutama euro kulua. Jotain taisi jäädä vielä jäljellekin, muttei niin valtaisia säästöjä.
-memento vivere-

Ela

  • Vieras
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #398 : 18/09/2006, 09:29:35 »
Mulla ei ylipäätään ole tapana laskeskella mitä mahtaa saamani lahjat maksaa. Vaikka kyllä Tuomas on minuun rahaa laittanut tämän vuoden aikana enemmän kuin ehkä tarvitsisikaan. (on ihanaa saada tuliaisia!) Ja maksellut ulkona syömisiä ja muuta. Meillä eletään periaatteella, että se kummalla on enemmän rahaa, maksaa enemmän menoja.

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Re: Rt-krääsä ja tuliaiset
« Vastaus #399 : 18/09/2006, 10:09:54 »
Minä olen sanonut, etten halua muita tuliaisia kuin mieheni, aina hän jotain kuiteskin tuo, niin kuin farkut jne. Hän haluaisi tuoda enempikin ja ostella minulle kaikkea, mutta minun mielestä tavaroiden haaliminen on aika turhaa tässä maailmassa. On paljon ihmisiä, joilla ei ole mahdollisuutta ehkä koskaan saada edes kaikkea tarvitsemaansa. Joten en usko kultakorujen massiivisen määrän tekevän minusta sen onnellisempaa; pikemminkin onnettoman.