Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 18:30:02

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Postia rauhanturvaajalle  (Luettu 62253 kertaa)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #180 : 10/05/2009, 19:52:07 »
Onkos muuten paketin kokoa rajoitettu mitenkään??
... jos esimerkiksi lähetän itseni paketissa sinne kun ikävä iskee??...
HiH  ;D
Ainakin A:maahan max 5kg.

DAM, ei sovi... :D
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #181 : 11/05/2009, 03:46:43 »
^ai no tämä onkin sitten uutta.. ennenhän palvelusvapaa lennoilla kulki myös posti.
Sun tieto on varmasti uudempaa kuin mun. Mun on vuodelta nakkipipo, eli luotetaan ennemmin sun tietoos.
Ad astra per aspera!




Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #182 : 11/05/2009, 11:26:35 »
IQ.n ja tanlaan juttuun liittyen... Oon miettinyt, että miten Tshadiin kulkee posti... IQ:n vanhoja viestejä oon katsellut, että kulkee jotenkin, ja hidasta toki on. Mut, koska palvelusvapaa lentoja ei ole niin kai sinne 4 kk:n aikana joku huoltolentokin menee, et meneekö posti sitä kautta vai yleisen postin mukana?

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #183 : 11/05/2009, 16:46:19 »
^ai no tämä onkin sitten uutta.. ennenhän palvelusvapaa lennoilla kulki myös posti.
Sun tieto on varmasti uudempaa kuin mun. Mun on vuodelta nakkipipo, eli luotetaan ennemmin sun tietoos.

Yleensä se on tuo huoltolento = palvelusvapaalento, toki muitakin lentoja saa ja voi käyttää mutta huoltolento ei maksa turaajille mitään kun taas kaupalliset lennot joutuu maksamaan omasta kukkarostaan.
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #184 : 11/05/2009, 18:54:01 »
IQ.n ja tanlaan juttuun liittyen... Oon miettinyt, että miten Tshadiin kulkee posti... IQ:n vanhoja viestejä oon katsellut, että kulkee jotenkin, ja hidasta toki on. Mut, koska palvelusvapaa lentoja ei ole niin kai sinne 4 kk:n aikana joku huoltolentokin menee, et meneekö posti sitä kautta vai yleisen postin mukana?
Se menee yleisellä postilla Ranskaan asti, ja sieltä lähtee (tai ainakin vuosi sitten lähti) ranskalaisten palvelusvapaa/huoltolennoilla Tshadiin. Niiltähän sinne menee kerran, kaks viikossa ihan normaalit reittilennot... :)

Syy, miks menee niin hitaasti on se, että Suomessa keräävät postit ja lähettävät (muistaakseni) kerran viiikossa Ranskaan. Ja sieltä sit eteenpäin...
Ad astra per aspera!




Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #185 : 11/05/2009, 19:04:09 »
Ei se postin meneminen Afgoihinkaan yleensä kovin nopeaa ollut. Samat jutut ehdin monesti selittää miehelle jo puhelimessa ennen kuin kirjeet oli perillä. Ja sit niitä kirjeitä saattoi olla yhtäaikaa perillä monta vaikka saattoi olla viikko tai toistakin väliä kun lähetin. SIeltä suunnasta posti ei vaan tuntunut kulkevan ollenkaan... jännä juttu  ;)

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #186 : 11/05/2009, 19:05:18 »
Kiitti IQ selvennyksestä!  :)

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #187 : 11/05/2009, 19:17:32 »
Ei se postin meneminen Afgoihinkaan yleensä kovin nopeaa ollut. Samat jutut ehdin monesti selittää miehelle jo puhelimessa ennen kuin kirjeet oli perillä. Ja sit niitä kirjeitä saattoi olla yhtäaikaa perillä monta vaikka saattoi olla viikko tai toistakin väliä kun lähetin. SIeltä suunnasta posti ei vaan tuntunut kulkevan ollenkaan... jännä juttu  ;)

Mulla on nyt pari kertaa posti mennyt ihan hyvin. Kunhan vaan huoltolentoviikon (eli se joka toinen viikko) keskiviikkoon mennessä on ollut posti Säkylässä, niin molemmilla kerroilla on ollut perille la/su. Mutta takaisin päin ei oikein kulje. K sanoi, että niitä ei voi edes lähettää huoltolentojen mukana (?) vaan piti laittaa ruotsalaisten postin matkaan. Taisi mennä kuukausi.

Joo no vitsinä heitin ettei tunnu takaisin päin kulkevan kun ei mies edes kertaakaan mitään lähettänyt...Ai miten niin katkera asiasta. Valitin sille vasta tässä yks päivä että kun et edes yhtä pientä kirjettä lähettänyt. Ja vastaus oli että no pitää lähteä uudelleen Afgoihin niin saa tilanteen korjattua...  ::)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #188 : 11/05/2009, 19:17:47 »
Ei se postin meneminen Afgoihinkaan yleensä kovin nopeaa ollut. Samat jutut ehdin monesti selittää miehelle jo puhelimessa ennen kuin kirjeet oli perillä. Ja sit niitä kirjeitä saattoi olla yhtäaikaa perillä monta vaikka saattoi olla viikko tai toistakin väliä kun lähetin. SIeltä suunnasta posti ei vaan tuntunut kulkevan ollenkaan... jännä juttu  ;)

Mulla on nyt pari kertaa posti mennyt ihan hyvin. Kunhan vaan huoltolentoviikon (eli se joka toinen viikko) keskiviikkoon mennessä on ollut posti Säkylässä, niin molemmilla kerroilla on ollut perille la/su. Mutta takaisin päin ei oikein kulje. K sanoi, että niitä ei voi edes lähettää huoltolentojen mukana (?) vaan piti laittaa ruotsalaisten postin matkaan. Taisi mennä kuukausi.
Juu, hyvin kun osaa ajoittaa niin posti on perillä melkein saman tien. :)

Tosin Tshadin kohdalla menee aina useempia päiviä ennen kuin on perillä.
Ad astra per aspera!




Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Postia rauhanturvaajalle
« Vastaus #189 : 21/05/2009, 13:09:07 »
Mä laitoin viime viikolla postia, mitä mies pyysi (aurinkolasien hihnan ja jonkun hihamerkin..)
Laitoin maanantaina postiin, niin pitäishän sen mennä tänään/täällä viikolla viel perille??

Laitoin toki kaikkee muutakin, kun ne mikä pyydettiin... :D
maanantai iltana kun juteltiin miehen kanssa se valitteli kun ei ole ollut karkkia saatavilla, olin just laittanu pakettiin sille pari sen suosikki karkkipussia... :D luen sitä kuin avointa kirjaa... ;) :)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.