Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 17:18:34

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Jännittää vaikka koettu ennenkin  (Luettu 9435 kertaa)

Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #20 : 07/11/2016, 10:31:30 »
oon ajatellu pyytää jos se piirtäs siitä se kuitenkin tykkää

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #21 : 07/11/2016, 17:43:08 »
Mulla ei kaverit jättäneet reissujenkaan aikana. Toki meillä kaikilla elämä on aika kiireistä joten ei me kovin usein nähty kuten ei normaalistikaan (enkä itse sitä niin kaipaakaan kun töissä pääsen olemaan niin yltiö sosiaalinen etten sitä vapaalla enää kaipaa).

Meillä lasten kanssa meni hyvin, pelkäsin kovin mitä tulee mutta kaikki menikin enemmän kuin hyvin. Ei meilläkään hirveesti asiasta keskusteltu, välillä juteltiin ja silloinkin yritin etsiä joka asiasta positiivisia juttuja ja muutenkin tehtiin lasten kanssa paljon kaikkea kivaa ihan sen takiakin että saan heidän ajatuksiaan muualle ja piristystä elämään. Väkisin ei kannata lasta puhuttaa, yrittää tosiaan keksiä jokin muu keino. koulukuraattori voisi olla hyvä juttu teidän tilanteessa kun reaktio on ollut noinkin voimakas.
Meillä auttoi toki asiaan paljon se että mies on muutenkin paljon töiden takia poissa kotoa, toki ei niin pitkiä pätkiä kuin Libanonissa ollessa mutta kuitenkin. Meillä käytiin läpi myös sitä että isällä ei ole mitään hätää, iskä menee tekemään toimistohommia ja tulee kotiin kyllä. Lapsilla voi olla kova kuoleman pelko, se kannattaa yrittää kitkeä sieltä pois, uskoisin että se helpottaa asiaa jo jonkin verran.

Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #22 : 21/11/2016, 21:50:36 »
Meillä uusi ongelma. Poika 8 vee ei tahdo mennä nukkumaan millään. Ei hyvällä eikä pahalla... pelkään jos ei saa nukuttua koulu kärsii... vinkkejä kokeiltu on lukemista pienellä volyymilla huoneessa satukasetteja... joka ilta sama juttu.. vinkkejä otetaan vastaan...

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #23 : 22/11/2016, 07:56:38 »
Meillä uusi ongelma. Poika 8 vee ei tahdo mennä nukkumaan millään. Ei hyvällä eikä pahalla... pelkään jos ei saa nukuttua koulu kärsii... vinkkejä kokeiltu on lukemista pienellä volyymilla huoneessa satukasetteja... joka ilta sama juttu.. vinkkejä otetaan vastaan...
Onko kyse siitä ettei uskalla mennä nukkumaan? Nukkuisko sun vieressä? Ajattelin vaan, et meillä ainakin nuorempi poika reagoi lähes kaikkeen sillä, ettei halua käydä nukkumaan. Joko pelottaa käydä nukkumaan tai ei vaan osaa rauhoittua kun joku asia painaa mieltä. Yleensä nukahtaa, jos olen vieressä ja nukkuukin koko yön sitten vaikka lähden pois.
Ad astra per aspera!




Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #24 : 22/11/2016, 09:13:48 »
Nukkuis mun vieressä mutta en oikein uskalla ottamaan viereen kun siitä tulee niin helposti tapa. Mielummin yrittäisin mitä tahansa muuta... tosin eilen nukahti jo tunnin ja 20 minuutin päästä siitä kun sanoin ensimmäisen kerran että nyt nukkumaan.

Poissa veeruska

  • Koditar
  • Mega-Koditar
  • ****
  • Viestejä: 645
    • UNIFIL III 5/13-5/14
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #25 : 22/11/2016, 09:37:48 »
Meillä kuopus oli 6v kun isi oli alhaalla. Hänellä kanssa oli alkuun sitä että ei uskaltanut nukkua. Sovittiin pelisäännöksi, että nukkui minun vieressä aina kun siltä tuntui, isän lomien aikana tietysti omassa sängyssä. Homma toimi hyvin.

Ajattelin silloin, että kaipasi läheisyyttä ja tiedon siitä, että äiti on vieressä. Nyt siis jo useampi vuosi tuosta ja kaikki lapset nukkuvat omissa sängyissään.
"Minä sinua vaan"

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #26 : 22/11/2016, 12:37:37 »
Meillä kuopus oli 6v kun isi oli alhaalla. Hänellä kanssa oli alkuun sitä että ei uskaltanut nukkua. Sovittiin pelisäännöksi, että nukkui minun vieressä aina kun siltä tuntui, isän lomien aikana tietysti omassa sängyssä. Homma toimi hyvin.

Ajattelin silloin, että kaipasi läheisyyttä ja tiedon siitä, että äiti on vieressä. Nyt siis jo useampi vuosi tuosta ja kaikki lapset nukkuvat omissa sängyissään.
Juu, tästä syystä mäkin oon herkästi viereen ottanut. Meillä kans nykyään nukkuu kyllä ihan hyvin omassa sängyssään vaikka elämänsä ensimmäiset 6 vuotta käytännössä joka yö kun oltiin saman katon alla, nukkui mun vieressä.
Ad astra per aspera!




Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #27 : 22/11/2016, 15:28:45 »
Meidän nuorempi, nyt 10v nukkuu mun vieressä aina kun iskä on työreissussa eikä ole tullut tapaa. Ollaan tehty selvät pelisäännöt että vieressä vain kun iskä ei ole kotona, muutoin omassa huoneessa ja hyvin on mennyt.

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #28 : 27/11/2016, 17:32:33 »
Meillä kans oli aikoinaan niin, että K nukkui aina mun vieressä, kun iskä ei ollut kotona. Lapsen kanssa kun tekee säännöt selväks niin ei siitä tule ongelmaa
Fear never fixed anything.

Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #29 : 25/12/2016, 14:09:00 »
Nyt on sujunut jo paremmin lapset nukkuvat vapailla kun ei ole koulua vieressä muuten omissa sängyissä. Joulu oli itselle vähän haikea mutta sujui sekin yllättävän kivasti kun oli lähisukulaiset vierailemassa... Lapsilla oli hauskaa ja olivat iloisia itsejään mieheltäni oli tullut Kirjekuoressa joululahja meille kaikille pikkulahjat ja ihanin lahja oli kirje jossa oli omat osiot meille kaikille ja jossa oli isiltä terveiset ja rakkauden tunnustukset meille kaikille... Kyllä siinä vähän tippa tuli silmä kulmaan. Rauhallista joulun aikaa kaikille  :)