Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 18:16:31

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?  (Luettu 3243 kertaa)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?
« : 24/09/2012, 21:48:25 »
Tuli tämänpäiväisestä töissä käymästäni keskutelusta mieleen, että koetteko te rauhanturvaamisen yhdistävänä tekijänä?

Oletteko törmänneet rauhanturvaajiin ja rauhanturvaamiseen millaisissa tilanteissa?

Mulla on nykyään töissä T-paitana Hölkkärin t-paita ja tänään yks heppu kysyi multa yhtäkkiä, et mistä oon paidan saanut. Kun kerroin, et olen joskus ollut hölkkärin kannatusjäsenenä, kertoi et itse on ollut Libanonissa joskus vuonna 93.  ;D Siinä sit juteltiin rauhanturvamisesta jonkin aikaa ennen lounaalle lähtöä.

Vastaavia kokemuksia muilla?
Ad astra per aspera!




Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?
« Vastaus #1 : 24/09/2012, 21:52:22 »
Sormuksen kautta on herännyt muutama keskustelu kyllä. :)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Omppis

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2467
    • KFOR 5/09-5/10, ISAF 3/13-9/13
Vs: Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?
« Vastaus #2 : 24/09/2012, 21:54:30 »
Sama täällä. Ja ylpeänä sitä kannan :)!
"Vaikka välillä tuntuu että elämä on kuin tervassa uimista, niin silti asioilla on taipumus järjestyä"

Poissa tanja

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2449
    • kfor 04/04-05/05, unifil 04/07-10/07, kfor 11/08-11/09
Vs: Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?
« Vastaus #3 : 24/09/2012, 21:55:30 »
Sormus on aika monta keskustelua avannu juu.. niin töissä kun muutaman kerran baaritiskilläkin. Joku kerran kysy miun puhetta kuunnellessa että miten liityn rauhanturvaamiseen  ;D tuli kuulemma niin monta slangisanaa.
*wish it, dream it, do it!*

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Vs: Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?
« Vastaus #4 : 27/09/2012, 20:28:12 »
Mua ei varmaan osaa suorilta rauhanturvaamiseen liittää; en halunnut sormusta (ei ollut mun tyylinen) eikä puheestakaan sitä varmaan huomaa. Luulen että luontevimmin asia tulee esille kun kysytään miten ollaan M:n kanssa tavattu - rt-aika on kuitenkin tosi merkittävässä roolissa siinä kohtaa meidän tarinaa.

Koen sen kyllä yhdistävänä tekijänä; vähän sama kuin huomaisi käyneensä samaa koulua tai asuneensa samalla paikkakunnalla juttukumppanin kanssa. Siitä saa kivasti puheenaihetta - ei kyllä pitkäksi aikaa kun en tarkistamatta muista enää edes vuotta millon M oli rt-reissulla. Kaikki muukin on jo unohtunut, mut onhan se sellainen kiva aasinsilta muihin keskustelunaiheisiin.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?
« Vastaus #5 : 03/11/2012, 13:14:32 »
Minä olen ilmeisesti onnistunut pysymään aika etäällä rauhanturvaamisesta ja rauhanturvaajista, koska omalle kohdalle ei ole osunut kohtaamisia, joissa olisi rauhanturvaamisesta tullut puhe. :D Useampaan kertaan on kylläkin käynyt niin, että jos mieheni on jossain yhteydessä tullut maininneeksi reissuistaan, keskustelukumppani on vaikuttanut kiinnostuneelta. Muistan yhdenkin illan Pohjois-Espanjalaisessa pikkukylässä, jossa (suuren) viinikannun ääressä keskustelimme mm. rauhanturvaamisesta australialaisen vanhemman herrasmiehen kanssa.
-memento vivere-