Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 14:09:33

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 167532 kertaa)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #710 : 06/09/2011, 14:52:06 »
Meinasin äsken jäädä just auton alle suojatiellä kun kävin hakee syömistä. Olin astumassa suojatielle niin sieltä se paikallinen poliitikko entinen ministeri vaan ajoi eikä edes katsonut mua... ei siis varmaan nähny..

Toine tapa mitä täällä näkee on et stop merkin ohi madellaan, ei pysähdytä vaan hiljennetään hieman ja jatketaan pysähtymättä..
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #711 : 06/09/2011, 14:52:58 »
Ei täällä Hämeessäkään kovin fiksuja autoilijoita ole. Mä en ainakaan ikinä uskalla lähteä ylittämään suojatietä, jos yksi auto pysähtyy ja näen, että viereisellä kaistalla tulee auto, koska harvoin se toinen pysähtyy. Mä itse asiassa aina toivon, että autot ei pysähtyisi antamaan tietä. Turvallisempaa kaikille, kun vaan odottaa, että ne autot on mennyt ja ylittää suojatien vasta sitten.

Itse en meinaa uskaltaa enää pysähtyä kakskaistasella antamaan tietä kun pelottaa, että toisella kaistalla ajetaan sit jalankulkijan päälle... Hämeessä on myös yllättävän paljon autoja joissa ei ole vilkkuja vakiovarusteina ja olenpa nähnyt aika monta niitäkin joilla on kai tullu kaupanpäälle etuajoaoikeus ihan missä vaan  ;)

Yksi huvittava ilmiö minkä olen nyt viimesen vuoden aikana havainnut on tää automerkin aiheuttama ärsytys kanssakuskeissa....esm normi ohitustilanteissa aletaan haastamaan kisaan ja "kuittaamaan" ohitus.
Entisenä volvokuskina jonka ajotyyli ei ole automerkin muuttuessa muuttunut huomaa asennemuutoksen muilla nyt kun ajaa bemarilla ::)

Hämeessä huomas myös sen että ryhmittäytyminen on ihan vieras käsite isolle osalle kuskeista.  :D

Toi merkin aiheuttama asennevamma on jännä juttu, mä itse huomaan niitä piirteitä itsessäni ainakin ( :-[). Ennen muinoin ärsytystä aiheutti mersukuskit maailmanomistaja-asenteella liikenteessä, mutta nykyään enemmän niitä "mulla on pissaa päässä ja paksu lompakko" kuskeja löytyy Audien ratista. Ja kun tossa vähän aikaa sitten alla oli sporttinen Alfa Romeo, niin usein oli liikennevaloissa haastajia ja kuittailijoita kokeilemassa lähtiskö leikkiin mukaan. Mulla on vielä paha tapa härnätä ja lähteä hyyyyyvin rauhallisesti valoista jos takana on joku karvanoppakuski kaasuttelemassa. ;) Joskus kyllä tuli aika tehokkaasti kiihdytettyä esim. moottoritien rampille ja katseltua taustapeilistä kun se kiireinen oli vasta vaihtamassa kakkoselle kun itse oli jo muun liikenteen seassa motarilla. ;)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #712 : 06/09/2011, 15:25:21 »
Vakkarista... ;) Miehen autolla ajelin viikonloppuna pitkät pätkät, ja ai et on ärsyttävää kun itellä on se 130 vakkarissa motarilla ja ajelee sujuvasti eteenpäin ja sit eteen jää jalkoihin selvästi säätimetön auto jonka vauhti sahaa siinä 120 -135 väliä... sama siis alemmissa maantienopeuksissa. ;) kun laittaa sen 108 vakkariin niin on ihan sata varma et eteen jää joku sahaaja...
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #713 : 06/09/2011, 15:32:22 »
Tiedoks vaan, ettei Suomen motareilla saa ajaa kuin 120km/h. Edes täällä kymeessä. ;) Ei uskois, että oot just kortin saanut. ;) ;D

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #714 : 06/09/2011, 15:44:51 »
Jos ajaa 120 niin on ihan tukkona tuolla. ;)
Mut et ole eka joka ihmettelee et olen kortin, kaksikin saanut! Ja olen autoillessani vielä hengissä. Enkä ole ajanut kolareita! ja ainoastaa kahdet ylinopeussakot koko "uran" aikana... :P
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #715 : 06/09/2011, 17:39:51 »
Vai tukkona... riippuu siitä kumpaa kaistaa ajaa. Ei aina tarvii ajaa sitä vasenta! ;)

Kunhan kiusaan, olen ite ihan samanlainen. ;D

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #716 : 06/09/2011, 19:20:52 »
^ juu mä otin ihan tosissaan... ;)

Vaikka ajaa vasentakin kaistaa sen 130 niin tulee porukkaa perä edellä vastaan! ;)
Oon jo tottunut ajelemaan kaupungissakin ilman jalkoja... se kruiseri on niiiin kiva. ;D


Ai niin ja lisäys; pitäähän mersukuskin pitää asenne odotusten mukaisena.... ;) :P ;) ;)
« Viimeksi muokattu: 06/09/2011, 20:35:23 kirjoittanut KouTa »
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #717 : 07/09/2011, 19:16:50 »
Defender ja maastoajo. :-*

Ihan huippua ajaa autolla semmoseen paikkaan mihin et ikinä usko sen menevän ja vielä päästä sieltä poiskin omin avuin. ;D Oli niin kivaa että!

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #718 : 08/09/2011, 09:00:34 »
Tänä aamuna oli kaksissa liikennevaloissa kisa audi vs mersu... ;D
Audi hävis.... ;)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa farrah

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3866
  • MINURCAT II 06/09-06/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #719 : 08/09/2011, 09:10:47 »
Defender ja maastoajo. :-*

Ihan huippua ajaa autolla semmoseen paikkaan mihin et ikinä usko sen menevän ja vielä päästä sieltä poiskin omin avuin. ;D Oli niin kivaa että!

Kuulostaa huippuhauskalta  :D

Mä en tiedä mikä siinä on, mutta farmarilla ajaessa meitä ohitellaan aina enemmän kuin normi-sedanilla. Kaipa farkku mielletään tien tukoksi, vaikka paremminhan se farkku kulkee isommalla ja uudemmalla koneellaan  ;D  ;D (Eikä kyse ole siitä että ajetaan alinopeutta, eli ei niitä ohitteluja niin paljoa ole  ;D ).

Ryhmittäytymisestä, äidin luokse ajaessa mä kuljen aina tietystä risteyksestä, jossa saa olla tosi tarkkana. Pari kolme kertaa ollaan ajettu melkein rintaisin vieressä olevan auton kanssa suoraan. Tai oltaisiin ajettu, ellen olisi antanut hätähousulle+sokealle tietä. Nykyään ajankin täsmälleen keskelle risteystä, ettei kukaan vahingossakaan pääse rinnalle, sillä sillähän ei toki ole merkitystä että vilkku ei ole päällä ja että on oikein ryhmittynyt.