Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 20/04/2024, 08:32:33

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 172041 kertaa)

Minna

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #550 : 30/12/2010, 10:07:55 »
Autoa ei saisi pitää kun max 2h johdon päässä....

Miksei?

Näyttää riippuvan lämmittimen tyypistä. :) Ja oikeastaan muuta syytä en tuolta intenetin ihmeellisestä maailmasta löytänyt kuin energian kulutus ja sen että liika lämmittäminen syö nesteitä ja kuluttaa sitä järjestelmää. :)
Nyt sitten seuraava kysymys: onko sinulla letku vai säteilylämmitin autossa. ;D ;D
Säteilylämmitintä saa pitää pidempään. :) ;)

Ööh... ei aavistustakaan!  :rotf: Miten mie sen voisin tietää ku en ees tiiä minkä ikänen tuo auto on.  ;D

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #551 : 30/12/2010, 10:12:13 »
Juu en tiedä minäkään... Mut kuvittelen että letku mulla on. :D

Eilen kyykistelin etsimässä autosta sulakerasiaa, kun tupakin sytytin ei toiminut. Tarvin sitä siihen uuteen handsfree juttuun; en röökille. ;)
Löysin rasia ja oikean sulakkeenkin, mut sit ei ollut sitä millä sulake otetaan pois eikkä niitä uusia sulakkeita. Joten siirsin tehtävän miehelle. ;D
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #552 : 30/12/2010, 10:17:34 »
Minä muuten taas eilen peittelin saabin.  :-[  ;)
P:n veli sanoi mulle viime talvena että se ei auta yhtään mitään ja vähän naureskeli mulle kun sitä pähkäilin että auttaako paksu peitto konepellin päällä mitään, siis kovalla pakkasella.
Noh, huomasin sitten pari päivää sitten että naapuri (joka on siis MIES  ;D) on myös peitellyt oman diisslinsä, niin aattelin ettei se mun arvelu peiton hyödystä ehkä ihan mettään mennytkään.  ;)
Kyllä se sun aamuhommia vähentää kun sen peittelet. :)
Ad astra per aspera!




Minna

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #553 : 30/12/2010, 10:24:49 »
^siis se on konepellin päällä.  ;) ... ja niitä on kolme peittoa päällekkäin ;D ;D ;D

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #554 : 30/12/2010, 10:58:52 »
Niin siis lohkolämmitintähän ei "sais" pitää kahta tuntia pidempään piuhassa, mutta vain sen takia että se pari tuntia siitä oikeasti on hyötyä ja loppu lämpö menee harakoille. Ei siitä autolle tai lämmittimelle pitäisi haittaa suoranaisesti olla, sähkölaskulle vaan. :)

Säteilylämmitin on eri asia ja ainakin mun isovanhempien taloudessa se on todettu ihan surkeaksi. Heillä 2007 Octaviassa.  :-\

Minna

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #555 : 30/12/2010, 11:02:58 »
^Lohkolämmitin tuossa on, sen verran älyän jopa minäkin.  ;D Webastokin on, tai (eber tms?) mutta se ei toimi ja huoltaminen maksaisi saman verran kuin uusi vekotin.  :o
Mulla on semmonen muistikuva että P on joskus sanonut ettei sitä saa pitää roikassa esim koko yötä kun kuivattaa moottoria...?!

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #556 : 30/12/2010, 11:12:58 »
No kyllähän se öljyjä kuivattaa jos jatkuvasti on piuhan päässä, kun siihen nesteiden lämmitykseen se perustuukin se toiminta. :) Mut huvittaa välillä kun esim. mun sisko kuvittelee että se 2h on kamalan kriittinen raja ja auto hajoaa heti jos on minuutinkaan pidempään piuhassa.  ;D

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #557 : 30/12/2010, 11:23:22 »
^siis se on konepellin päällä.  ;) ... ja niitä on kolme peittoa päällekkäin ;D ;D ;D

Siis hä  ??? ;D Meinaaksä että peitto konepellillä lämmittää moottoria  ;D Mitenkäs sä oot suojannu alapuolelta tulevan kylmyyden  ;)




Minna

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #558 : 30/12/2010, 11:25:22 »
^Nojoo, aattelin että kun laitan lämpimän auton päälle peitot niin kyllä se jotain auttaa.  ;D Ja ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole... ja naapurikin tekee niin ja se on sentään MIES.  :rotf:

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #559 : 30/12/2010, 11:27:08 »
^ Sitähän jotkut tekee, että ne laittaa tuulilasin päälle peiton, ettei jäädy, mutta tuollaisesta auton peittelystä en ole kuullut  ;D Eihän siitä mitään haittaa ole, kuulostaa vaan hassulta  :)