Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 20/04/2024, 02:42:59

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 171959 kertaa)

KooKoo

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #130 : 14/10/2009, 14:04:21 »
Meilläkin Jii vaihtoi renkaat eilen. Tänä vuonna siis hyvissä ajoin. Edelleen on hyvässä muistissa viime vuoden leskien pikkujoulut, joihin meinasin joutua lähtemään kesärenkailla ja paluumatkallahan keli oli mitä ihanin ::)

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #131 : 14/10/2009, 14:12:35 »
Metrossa taiskin eilen olla hyvä otsikko:

"Autoilijat yllättivät talven" ;D

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #132 : 15/10/2009, 10:50:30 »


Mä päätin, että yritän vaihtaa itse, mutta ylläripylläri, en saa eturenkaan pultteja auki...
Hanki rengasrauta! :D  Meidän paikallisessa halppisliikkeessä se ei maksanut kuin 6 euroa, joten aika kannattava investointi! Sillä saa auki mitkä pultit vain, jopa rengasliikkeessä laitetut! (ja jos minä mun heikoilla käsilihaksilla saan, niin saa kuka vain)

Eilen vaihdoin talvitassut pikkuauton alle, saas nähdä saako mies ajalliseksi vaihtaa tohon isompaan vai pitääkö mun ottaa sekin käsittelyyn.... (viime syksynä vaihdoin molempiin, muuten en tiedä kauanko ois mennyt ennen kuin ois ollut talvitassut alla ::))
Täällä rupeaa ainakin olemaan sen näköistä että aamuisin vois olla liukasta, ja huomisaamuna kun ois tarkoitus lähteä ajeleen Vaasaan niin ajattelin että parasta laittaa kunnon renkaat alle.

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #133 : 16/10/2009, 17:55:26 »
Tätä autoilijaa ei talvi yllätä tänäkään vuonna, ainakaan jos se on renkaiden tyypistä kiinni. ;D Talvitassut vaihdettu matukkaan, samalla katottu öljyt ja pesunesteet, öljytty lukot ja vedetty silikonit tiivisteisiin.. Ja tietenkin kerätty roskat pois kyydistä. ;D Vielä kun joku pesis ja vahais ton raadon ni olis ihan hienoo..

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #134 : 16/10/2009, 21:04:14 »
Postilaatikossa oli tänään pikavoitto! >:(
Ajelin tossa yks päivä autiolla tiellä ajatuksissani ja tolppa räpsähti. No, ehkä munkin oli korkea aika saada eka sakko. ;D Toivottavasti täst ei tuu tapa. :-X

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #135 : 17/10/2009, 19:27:33 »
Nyt on mullakin talvikumit alla, J:n kaveri kävi vaihtamssa.

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #136 : 17/10/2009, 23:16:17 »
Postilaatikossa oli tänään pikavoitto! >:(
Ajelin tossa yks päivä autiolla tiellä ajatuksissani ja tolppa räpsähti. No, ehkä munkin oli korkea aika saada eka sakko. ;D Toivottavasti täst ei tuu tapa. :-X

Lähetetäänkö se sakko automaattisesti kotiin? Luulin, että kutsuvat asemalle "tunnustamaan"? Käytäntö on ilmeisesti muuttunut ::) Koska muistelen, että mun entinen pomo sai kutsun asemalle katselemaan niitä valokuvia :) Saako kysyä Sini että millainen sakko tuli? Rikesakko?

Yksi päivä (tästä nyt on jo kuukausi) kehä 3:lla tien laidassa semmonen poliisiauton kamera välähti mun kohdalla, ajoin kyllä ihan rajoituksen mukaan. Mietin sitten, että välähtikö se siksi että viereistä kaistaa joku ajoi liian lujaa ::) "yltääköhän" se kamera kuvaamaan/mittaamaan montaa kaistaa esim. kehätiellä ???

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #137 : 19/10/2009, 23:11:37 »
Rikesakkohan sieltä tuli. Mut onhan sekin melkein neljännes mun tän hetkisistä kuukaustuloista. Kohtuuton rangaistus mun mielestä. Mut maksaa se täytyy kuitenkin.

Siinä mukana tulee sellainen lappu, missä voi kistää syyllisyytensä, jos se oliskin ollu vaikka mun kaveri joka sitä autoa ajo. Sitten olis pitäny käydä laitoksella ja varmaan olis kuvaa ihmetelty, että olenko se minä vai joku muu.

Kyllä sä olisit sen sakkolapun jo saanu, jos ne olis sen sakon sulle antanu. Ja kyllä se kamera kuvaa kaikki kaistat vaikka niitä olis kolmekin rinnakkain. Sitä en tiedä miten ne erottelee kuka sen sakon saa. Mut jos se on ollu autossa, niin varmasti ovat tarkkaileet, kuka mitenkin ajaa.

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #138 : 19/10/2009, 23:13:00 »
Meillä harkittiin talvirenkaiden vaihtamista eilen ja tänä aamuna. Mutta jätettiin vielä kesärenkaat, kun sääennusteen mukaan ainakin päivisin on vielä selkeästi plussakeliä. Yöllä tosin on varmaan vähän jäätä hiljaisemmilla teillä. Mutta toivotaan ettei tarvii lähteä pedaali pohjassa yötä vasten maantien päälle :)
Ja jos sellainen tilanne tulisi, niin mun porukoilla on jo talvirenkaat (kitkat) alla, joten he ovat luvanneet lähteä tai lainata auton, jos tuntuu ettei omalla viitsi juuri silloin.
Meillä on talvirenkaina nastat, ja ainakin mä halusin niitä vielä vähän säästellä. Vaikka lähes koko talven meidän eniten ajamat reitit on sulana ja nastat kauhoo asfalttia. Mutta säästää se viikkokin nyt vähän niitä. Ja jos nyt yhtäkkiä tulisikin ihan talvi, niin saan mä ne renkaat vaihdatettua rengasliikkeessä.
« Viimeksi muokattu: 19/10/2009, 23:14:35 kirjoittanut Tara »

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #139 : 20/10/2009, 19:24:22 »
"Mulla on iso audi. Mun ei tartte noudattaa liikennevaloja saatika muita liikennesääntöjä"

Näin taisi tuumata eräs kusipää joka meinas tulla kylkeen kun käännyin vihreällä nuolivalolla. Seuraavassa liikenneympyrässä tuli rinnalle ja kiilasi eteen. Idiootti!  >:(