Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 13:42:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 167529 kertaa)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #100 : 07/10/2009, 09:44:50 »
Mä ajoin Kouvolassa kortin, missä on niin älyttömiä liikenne ratkaisuja et niiden jälkeen selviää melkein missä vaan. ;) En vielä ole sellaisessa kaupungissa ajanut missä en uskaltais. Ihan eka kerran Hesassa vähän jännitti, mut nyt ei enää.
Meillä isä laittoi vaan ajamaan kun kortin sai, siinä sitä sit oppi.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #101 : 07/10/2009, 09:52:28 »
^toi on totta, Kouvolassa on ihan omituiset liikennejärjestelyt :-X

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #102 : 07/10/2009, 09:56:03 »
Njoo... Eipä oo vielä paikkaa tullut, jossa en suostuis ajamaan. ;D

Niin ja piti pistää vielä tähän, et jos Poris on opetellu ajamaan niin uskaltaa kyl lähtee melkein mihin vaan! ;D Tääl on niin jostain suunnitellut liikenne järjestelyt... ;D
Sama täällä, ei siis löydy paikkaa missä en suostuis ajaan, kaikkeahan on kokeiltava ;D
Ja hyvin yleensä menee vaikkei edes navigaattoriakaan vielä löydy meidän taloudesta.

....mutta ehkä tämä kaikki johtuu siitä että on tullut aika paljon pörrättyä Porissa sitten ;) ;D ;D   En mä edes ikinä oo ajatellut että siell ois niin kummallisia liikennejärjestelyjä?

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #103 : 07/10/2009, 10:03:17 »
....mutta ehkä tämä kaikki johtuu siitä että on tullut aika paljon pörrättyä Porissa sitten ;) ;D ;D   En mä edes ikinä oo ajatellut että siell ois niin kummallisia liikennejärjestelyjä?
Nooo... Ykssuuntaisia, paljon ympyröitä, liikennevaloja mitä mielenkiintoisemmissa paikoissa ja sellasia ryhmittymisiä ettei muualla nää. ;) Ja kusipäiset kuskit jotka ei tasantarkkaan anna milliäkään tilaa. ;D

Tääl tää liikenne menee vähän noilla viidakonlaeilla. Rohkeet pärjää. ;D
Ad astra per aspera!




Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #104 : 07/10/2009, 10:08:12 »
^ kuulostaa paljon Kouvolalta. Ympyröitä on vasta tullut, mut kusipäiset kuskit osuu. ;) :D
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Muffin

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1335
  • KFOR 2003, ISAF 2007
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #105 : 07/10/2009, 11:25:30 »
Minäkin olen ajanut kortin pienellä paikkakunnalla, mutta en siltikään jännitä ajamista suuremmissakaan kaupungeissa. Helsingissäkin olen ajanut monesti ihan keskustassakin. Samathan ne liikennesäännöt on joka paikassa.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #106 : 07/10/2009, 11:33:56 »
^ Toki ovat, mut on oikeasti hieman eri asia ajaa körötellä tutulla kylänraitilla, jossa on vaikkapa parit liikennevalot kuin Helsingin ydinkeskustassa, jossa on vaikka huru mycket kaistoja, ratikoita ym. ylimääräistä.  ;) Ja tietty sekin vaikuttaa tunteeko Hesaa/ko. kaupunkia vai ei. Mä olisin siellä pihalla kuin lintulauta, ja siksi en sinne ehdoin tahdoin haluaisi ajamaan. Tamperetta tunnen kuitenkin sen verran, että kyllä se Hämeenkatukin jo menisi varmasti ihan hyvin. Tähän asti en ole "joutunut" vielä Hämeenkadulle, muuten olen Treella ajellut.

Taitaa olla aika yleistä, ettei naisihmiset uskalla ajaa isommissa kaupungeissa. Minäkään en ole mikään vatanen, mut Treella käydessä mä olen ollut se joka siä ajaa, jos mennään jonkun kaverin kanssa. Nyt ei tule äkkiseltään mieleen kuin yksi kaveri, joka ajaa Treella ihan suvereenisti, mut hän onkin ajanut autoa ja traktoria jo paljon ennen kuin täytti 18 v.

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #107 : 07/10/2009, 11:42:55 »
Pitäis varmaan tällä viikolla käydä vaihdattamassa talvirenkaat.

Poissa Muffin

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1335
  • KFOR 2003, ISAF 2007
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #108 : 07/10/2009, 11:45:21 »
^^Joo onhan se. Mutta eihän sitä opikaan ajamaan isoissa kaupungeissa jos ei harjoittele. Mä olen muutaman kerran ajanut Hämeenkatua Tampereella päästä päähän kun ei päässytkään Koskikeskukselle päin kääntymään siitä risteyksestä mistä ajattelin. Kolmannella kerralla siellä ollessani taisin vasta muistaa, että pitääkin aikaisemmin jo kääntyä. Harjoittelemalla oppii :) Helsingissäkin välillä joutuu ajamaan pidemmän lenkin kautta kun on niin paljon yksisuuntaisia.
« Viimeksi muokattu: 07/10/2009, 11:47:30 kirjoittanut Muffin »

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #109 : 07/10/2009, 12:39:04 »
Pitäis varmaan tällä viikolla käydä vaihdattamassa talvirenkaat.
Joo tai siis vaihtamassa....