Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/04/2024, 06:42:52

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 176114 kertaa)

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #880 : 12/08/2014, 15:59:52 »
Meille muuttaa hyvinkin todennäköisesti ensi viikolla octavia-farkku. :)

Mä saan pitää italian ihmeeni, ruosteinen Mazda vaihdetaan tohon. Mä kyllä taidan omia ton omaan käyttööni, mun tulee kuitenkin ajettua enemmän pitkää matkaa.  ;)
-09, kiisseli ja hyvät kilometrit.  :)

Eilen toi muutti meille.  :)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #881 : 28/10/2014, 23:51:46 »
Meinasin jo laittaa (=laitattaa) talvirenkaat, mutta lämmin sää sen kun jatkuu. Mahtaako käydä klassisesti, että talvi yllättää..
-memento vivere-

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #882 : 29/10/2014, 10:52:49 »
Meillä kans arvotaan. ;D

Ja jännitetään saako isäni valmiiksi mun uuden menopelin ens viikoksi. Helpottais elämää taas niin järettömästi!

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #883 : 29/10/2014, 10:59:47 »
Meillä laitettiin viime viikonloppuna jo talvinullit.
Syystä että mies oli paossa kun mä siivosin, niin se ei keksinyt muuta tekemistä. :D
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #884 : 29/10/2014, 13:09:24 »
Mä vaihdatin kanssa viime viikolla. Hämmästelin siellä rengashotellilla, että missä kaikki asiakkaat (silloin oli just ne pakkaset). Myyjä sanoi siellä, että ihmiset odottaa ensin, että talvi yllättää ;) Ihmiset kuulemma perustelee renkaiden vaihtoa viime hetkeen asti sillä että ne talvirenkaat kuluu ennen kun niitä todella tarvii. Sitten kuitenkin samat ihmiset venyttää myös kesärenkaiden laittoa keväällä.  ;) Vaikka itseasiassa keväällä ne talvirenkaat kuluu enemmän kun on lämpimämmät ilmat kuin mitä syksyllä.

Yleensä kun vaihtaa nastat alle, niin tuntuu pari päivää siltä, että kuuluu hirveä rengasmelu. Nyt vaihdatin ekaa kertaa talvirenkaat mun Focukseen ja hämmästyin, kun ei ne pitäneet mitään huomioitavaa melua. Mies sen sijaan otti nykyiseen autoonsa nastat, kun on pitkään ajanut kitkoilla, sanoi että katui päätöstä heti kun oli vaihtanut talvirenkaat alle, kuulemma hirveä meteli.
« Viimeksi muokattu: 29/10/2014, 13:12:45 kirjoittanut rapu »

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #885 : 29/10/2014, 13:26:55 »
Mä vaihdoin jo pari viikkoa sitten, kun lähdettiin Ouluun. Ihan sama, jos täällä ajelee sit syksyllä pari viikkoa "turhaan" nastoilla, kun saattaa olla melkein koko talvi lumeton, niin kuin viime vuonna ::) Ei ollut nimittäin montaa päivää, että olis talvirenkaita tarvinnut.
Fear never fixed anything.

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #886 : 29/10/2014, 13:27:47 »
Täällä oli silloin viikko sitten kolmen tunnin jono renkaan vaihtofirmassa. Mies vaihtoi mun autoon itse viime viikolla, pitää kyllä melua. Tällä mun ajolla nyt on aivan sama vaikka vaihtoi jo.
Omaan vaihdatti kitkat eilen ja vei samalla kaikki renkaat säilytykseen sinne, oli ainoa asiakas.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #887 : 29/10/2014, 13:29:51 »
Meidän isä vaihtoi mulle lauantain renkaat, aika jylinää pitääkin nyt sit auto.

Mielummin vaihdatan ajoissa, kuin et jonain aamuna tajuan et on lumi maassa.

Tääkin on muuten jännä juttu. Ennen kuin erottiin exän kanssa, vaihdoin ite renkaat joka vuosi. Nyt muutama viime vuoden meidän isä on vaihtanut mun renkaat, ei oo antanu enää vaihtaa. Jos yritän ite mennä vaihtamaan, se tekee sen salaa, ennen kuin kerkeän.  ;D ;D
Ad astra per aspera!




Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #888 : 29/10/2014, 13:34:42 »
Tuo rengasmelu on kumma juttu. Mulla on toinen takarengas jonka vanne tai joku pitää ihan ihme ulinaa. Tai siis toisen puolen rengas, ei väliä kumman sinne laittaa, aina takana ulisee. Huoltoheppu sanoi et hänen vaimollaan on samanlainen auto kun mulla ja sillä on sama juttu talvirenkaissa. Ei edes olleet samanlaiset talvirenkaat. :)

Mut kylllä vastat huutaa mun kesärenkaisiin nähden. Nyt oli vielä puolikesää ihan uudet kesäkumit.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #889 : 30/10/2014, 10:07:07 »
Ei oo viä vaihdettu talvitassuja alle.. Jos joku aamu on lumi maassa ni auto vaihtuu fillariin hetkeks. :) Meillä venytetään talvirenkaiden vaihto mahdollisimman pitkälle ja kesärenkaat vaihtuu alle nopeesti.

Auto tulikin kotiin viime torstaina. Edellisenä sunnuntaina ku M haki mua ja likkoja Turusta, petti auton bensapumppu. Oli selkeesti oikutellu jo pidempään kun auto kulkee taas ihan ku uus. Hiukan epämukava rahanmeno, mut nyt kunnossa pitkäks aikaa. :)