Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/04/2024, 01:37:38

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Paras tukimuoto?  (Luettu 92569 kertaa)

Juulia

  • Vieras
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #100 : 11/05/2006, 21:09:18 »
Nii pitää vielä lisätä, että täällä tosiaan sen tuen lisäksi saa jutella ihmisten kanssa, joilla on tai on ollut sama tilanne. Ei kaverit sillee ymmärrä, usein monet vaan kyselee että mitenkäs se mies on siellä Kosovossa viihtyny ja miten sillä menee siellä. Tosi mukava kun kyseleevät, mutta ei kukaan paljon kysele miten mä pärjäilen...
No, ehkä mä näytän pärjäävän hyvin..? Ne masennukset iskeeki aina illalla kun on yksin, jolloin on kiva olla täällä :)

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #101 : 11/05/2006, 23:06:39 »
Minä ajattelin aika tyhmästi, kun ajattelin, että minulla olisi jotenkin raskaampaa kahden pienen lapsen kanssa kuin heillä joilla ei ole lapsia. Mutta kyllä ne yksinäiset illat ovat jotain mitä minä en tavallaan joudu kokemaan. Lapset ovat minun tukeni ja tietysti tämä foorumi; henkisistä tuista parhain.

Juulia

  • Vieras
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #102 : 12/05/2006, 22:30:03 »
Minä ajattelin aika tyhmästi, kun ajattelin, että minulla olisi jotenkin raskaampaa kahden pienen lapsen kanssa kuin heillä joilla ei ole lapsia. Mutta kyllä ne yksinäiset illat ovat jotain mitä minä en tavallaan joudu kokemaan. Lapset ovat minun tukeni ja tietysti tämä foorumi; henkisistä tuista parhain.

Tuo on.. aika nätisti sanottu. :) Minä oon aina jotenki ajatellu, että mitäpä minä valitan, kun on niitä perheellisiä, joilla on varmasti vielä vaikeampaa..
Mutta että perheellinen ihminen sanoo noin, niin.. no, niin kai se on. Onhan meillä ne yksinäiset illat, kaikista ei aina osaa nauttia.
Tosin, tunnettehan tekin varmasti itsenne yksinäiseksi, kaikki on nyt yhden ihmisen hoidettavana ja kun lapset on menneet nukkumaan niin siinä sitten pieni hetki illasta yksin..
Että eiköhän tässä olla aika samoilla fiiliksillä hieman eri muodoissa vaan ;) Että et mielestäni kyllä tyhmästi ainakaan ajatellut!

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #103 : 31/05/2007, 17:49:20 »
Mikä onkaan se paras tukimuoto rauhanturvaajan omaisille? Kaipaisitteko lisää tukimuotoja? Vai onko rt-lesken elämäntilanteessa edes mitään suurempaa tarvetta erityiselle tuelle?
-memento vivere-

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #104 : 31/05/2007, 18:01:27 »
Ite en oikein muuta tukimuotoo kyllä kaipaile, ku sellasia ihmisiä ympärille jotka ymmärtää asiat, en sellasia jotka vaan sanoo "mä tiedän miltä susta tuntuu", ihan muodon vuoks.
Ja jonkun joka kärsivällisesti kuuntelee mun avautumistani täällä kotomaassa ja osaa vielä sanoo et missä mä oikein lanaan. ;D

Mun elämäntilanteeseeni paras tukimuoto on omat puuhat ja sit tää foorumille addiktoituminen. :D

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #105 : 10/07/2007, 21:08:39 »
Ite en oikein muuta tukimuotoo kyllä kaipaile, ku sellasia ihmisiä ympärille jotka ymmärtää asiat, en sellasia jotka vaan sanoo "mä tiedän miltä susta tuntuu", ihan muodon vuoks.

Sama täällä, parasta on se, että täällä on ihmisiä, jotka käy läpi samoja fiiliksiä, ylä- ja alamäkiä. Lohduttaa paljon enemmän kuin se, että ystävät sanovat "kyllä se siitä, ei se vuosi nyt niiiin pitkä aika oo" (vaikka toki hyvää hyvyyttään sanovatkin). Täällä voi hajoilla ihan rauhassa ja olla varma, että muut tietää aika tarkkaan miltä tuntuu  ;)

Ja tietty se, että kun joku hehkuttaa vaikkapa lomaviikon alkamista, niin täällä osataan aidosti olla toisen puolesta onnellisia, vaikka oman miehen seuraavaan lomaan olis vielä kuusi viikkoa ;D Sillä kaikki tietää, millainen se fiilis on....

Poissa Kinttunen

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5964
  • Unifil II 1/07-10/07
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #106 : 11/07/2007, 19:47:10 »
No lesket tottakai.  :D Kyllä mäkin oisin aika huuli pyöreenä ollut tän 9 kuukauden ajan, jos en ois tänne joskun eksynyt.  :)






Ota riski, rakastu rauhanturvaajaan!

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #107 : 01/03/2008, 23:30:08 »
Mitäs uudenuutukaiset lesket on mieltä? Mikä ois/on paras tukimuoto?

Nythän näitä tukijuttuja alkaa olla jo erilaisia, miltä teistä tuntuu tämä tukipuhelin juttu? vielähän se ei käsittääkseni ole toiminnassa, mutta piakkoin. Luuletteko, että tulis soitettua? Vai onko tällanen keskustelufoorumi parempi?

Rohkeesti vaan sanomaan mielipiteenne! :)
Ad astra per aspera!




Poissa PMP

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1315
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #108 : 02/03/2008, 00:05:49 »
Minusta tämä foorumi on ehkä tärkein tukimuoto, koska tänne voi tulla tilittämään milloin haluaa, täällä tapaa muita samassa tilanteessa olevia tai olleita ja täällä pystyy puhumaan kaikesta mahdollisesta mieltä painavasta. Ja joistakin asioista kirjoittaminen on ainakin itsestä helpompaa kuin ehkä niistä puhuminen.
Toki ystävät ovat suurena tukena myös, mutta ainakaan itsellä ei ole yhtään sellaista läheistä ystävää jolla olisi rt-leski taustaa. Mihinkään puhelimeen tuskin soittaisin tukea saadakseni. Tai no ehkä kännissä kun menee oikein huonosti!!!  ;D  ;D

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Paras tukimuoto?
« Vastaus #109 : 01/11/2008, 07:23:12 »
Mikä onkaan se paras tukimuoto rauhanturvaajan omaisille? Kaipaisitteko lisää tukimuotoja? Vai onko rt-lesken elämäntilanteessa edes mitään suurempaa tarvetta erityiselle tuelle?
Niin kertokaahan.Tukea voi olla montaa sorttia.
Tässä yksi  http://rauhanturvaajaliitonveteraanituki.palvelee.fi/
« Viimeksi muokattu: 01/11/2008, 07:29:12 kirjoittanut rumin,mies syvästä etelästä »
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla