Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 18:02:01

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Festarikävijät  (Luettu 82222 kertaa)

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Festarikävijät
« Vastaus #230 : 14/05/2008, 13:55:58 »
Mitäs mieltä RMJ:n muutoksista  ???

Pilalla!
Ja raumalaisten vuosisadan moka ajaa pois ainut tapahtuma jolla oli alle 60-vuotiaisiin mitään vetovoimaa Rauman suuntaan... Mutta toivottavasti ovat nyt tyytyväisiä. Itse festariakaan en pidä ollenkaan samana enää, kun kerran muuttuu järjestäjä, paikka, ja kaikki järjestelytkin. :angry7:

Raumalaiset varmaan kyllästyi siihen, että joka Juhannus niiden takapihat on pissan ja olutpullojen vallassa ;) Ehkä ne mielummin ottaa sinne niitä yli 60-vuotiaita ;)
Mutta mun mielestä se enää mikään RMJ ole jossei kerran ole edes Raumalla! Olisivat sitten keksineet samalla uuden nimen!

Poissa Kinttunen

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5964
  • Unifil II 1/07-10/07
Re: Festarikävijät
« Vastaus #231 : 14/05/2008, 16:03:46 »
Mitäs mieltä RMJ:n muutoksista ???

Pilalla!
Ja raumalaisten vuosisadan moka ajaa pois ainut tapahtuma jolla oli alle 60-vuotiaisiin mitään vetovoimaa Rauman suuntaan... Mutta toivottavasti ovat nyt tyytyväisiä. Itse festariakaan en pidä ollenkaan samana enää, kun kerran muuttuu järjestäjä, paikka, ja kaikki järjestelytkin. :angry7:

Raumalaiset varmaan kyllästyi siihen, että joka Juhannus niiden takapihat on pissan ja olutpullojen vallassa ;) Ehkä ne mielummin ottaa sinne niitä yli 60-vuotiaita ;)
Mutta mun mielestä se enää mikään RMJ ole jossei kerran ole edes Raumalla! Olisivat sitten keksineet samalla uuden nimen!

Mitkä muutokset?  ??? Mä oon taas aivan ulapalla... ::)






Ota riski, rakastu rauhanturvaajaan!

lasinainen

  • Vieras
Re: Festarikävijät
« Vastaus #232 : 14/05/2008, 17:39:39 »
ruisrock ja naamat festarit :headbang:

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Festarikävijät
« Vastaus #233 : 14/05/2008, 17:42:16 »

Mitkä muutokset?  ??? Mä oon taas aivan ulapalla... ::)

Raumanmeren Juhannus on tänä vuonna Porissa ;D
Ja Seduhan sen itselleen osti.

Nii, ja ei taida enää olla vain kotimaista musiikkia, jos oikein ymmärsin... kun siitähän se ainakin aikaisemmin oli tunnettu.

Jutta

  • Vieras
Re: Festarikävijät
« Vastaus #234 : 14/05/2008, 23:26:50 »


Raumalaiset varmaan kyllästyi siihen, että joka Juhannus niiden takapihat on pissan ja olutpullojen vallassa ;)

Mä ymmärrän tän täysin. Rauman suurin hiekkaranta oli viikkokaupalla suljettu kyseisen juottorallin jälkeen, vain siksi että känniset teinit oli oksentanut, paskantanut ja pissannut veteen, ja vesi oli äärimmäisen bakteerisaastunutta. Lisäksi lasinsirpaleita löytyi oli ympäri kallioita, hiekkarantaa ja vettä. Että rocknroll. Miksi ihmeessä ihmiset ei osaa käyttäytyä tommosissa alkuunkaan?  :-[

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Festarikävijät
« Vastaus #235 : 14/05/2008, 23:32:23 »
Saas nähdä jos sitä ruissiin menis tänä vuonna päiväks tai pariks.. :) Vaikka vaan kaverin seuraks, luulen et saan tarpeekseni festareista kun siellä kerran käyn.  ;D

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Festarikävijät
« Vastaus #236 : 14/05/2008, 23:38:16 »


Raumalaiset varmaan kyllästyi siihen, että joka Juhannus niiden takapihat on pissan ja olutpullojen vallassa ;)

Mä ymmärrän tän täysin. Rauman suurin hiekkaranta oli viikkokaupalla suljettu kyseisen juottorallin jälkeen, vain siksi että känniset teinit oli oksentanut, paskantanut ja pissannut veteen, ja vesi oli äärimmäisen bakteerisaastunutta. Lisäksi lasinsirpaleita löytyi oli ympäri kallioita, hiekkarantaa ja vettä. Että rocknroll. Miksi ihmeessä ihmiset ei osaa käyttäytyä tommosissa alkuunkaan?  :-[

Toissavuonna olin viimeksi Juhannusta viettämässä Raumalla ja totesin silloin että se oli viimeinen kerta. Huomasin olevani ihan liian vanha ymmärtämään sitä örvellystä ::)
Että ymmärrän ihan hyvin raumalaisia, niitä ei varmaankaan harmita että bileet siirtyi Poriin.

Kaikista hienointa oli herätä joskus aamuyöstä siihen että joku känninen makasi meidän teltan päällä meidän päällä. Tosin se oli myös ehkä näky, kun meikä kömpi sieltä teltasta ulos pitämään hiukan jöötä ;D

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Re: Festarikävijät
« Vastaus #237 : 14/05/2008, 23:45:02 »


Raumalaiset varmaan kyllästyi siihen, että joka Juhannus niiden takapihat on pissan ja olutpullojen vallassa ;)

Mä ymmärrän tän täysin. Rauman suurin hiekkaranta oli viikkokaupalla suljettu kyseisen juottorallin jälkeen, vain siksi että känniset teinit oli oksentanut, paskantanut ja pissannut veteen, ja vesi oli äärimmäisen bakteerisaastunutta. Lisäksi lasinsirpaleita löytyi oli ympäri kallioita, hiekkarantaa ja vettä. Että rocknroll. Miksi ihmeessä ihmiset ei osaa käyttäytyä tommosissa alkuunkaan?  :-[

Toissavuonna olin viimeksi Juhannusta viettämässä Raumalla ja totesin silloin että se oli viimeinen kerta. Huomasin olevani ihan liian vanha ymmärtämään sitä örvellystä ::)
Että ymmärrän ihan hyvin raumalaisia, niitä ei varmaankaan harmita että bileet siirtyi Poriin.

Kaikista hienointa oli herätä joskus aamuyöstä siihen että joku känninen makasi meidän teltan päällä meidän päällä. Tosin se oli myös ehkä näky, kun meikä kömpi sieltä teltasta ulos pitämään hiukan jöötä ;D

Mä vietin kolme jussia Raumalla RMJ:ssä, vika oli jussi 2005. Todella hauskoja ja ikimuistoisia reissua. Tosin ikinä ei teltassa nukuttu, kun kaverini opiskeli siellä niin oli asuntomajoitus.  ;D
Hmm.. mä en kyllä muista nähneeni lasinsiruja kallioilla, enkä ketään toimittamassa asioita veteen, sillä veteen meno oli estetty ainakin kahtena vikana vuotenani... ::)

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Festarikävijät
« Vastaus #238 : 15/05/2008, 11:31:48 »
Tottakai sen ymmärrän että alueen lähellä asuvia otti armotta päähän, eikä se nyt ehkä rannallekaan niin hyvää tehnyt. ;D En olisi itsekään halunnut omistaa taloa niistä maisemista ja yrittää pitää vahtia ettei kukaan leiriydy pihalleni tai hajota paikkoja.
Mutta se, että ei edes neuvoteltu mistään muusta paikasta Raumalla tai mistään muustakaan järjestelymuutoksista, ilmoitettiin vaan että RMJ:tä ei haluta (tai sehän oli lähinnä kaupunginjohtajan tms henk.koht. julkinen ilmoitus...), oli mielestäni moka. Ne festarit toi kuitenkin tulojakin aika paljon.
Mutta toivottavasti nyt kaikki lapsiperheet ja vanhukset ovat juhannuksen Otanlahdessa ja nauttivat... ;) Paitsi ai niin, siinähän on levääkin ollut lähivuosina niin paljon ettei koko kesänä juurikaan voi muutenkaan uida. Toivottavasti sitten edes juhannuksena... Ja kyllähän siellä on siivoukset aina hoidettu varsin asiallisesti. Mutta eipä tarvi enää.

En oikein itsekään ymmärrä miksi otan tämän näin vakavasti. ;D Ehkä ihan siksi, että Rauma on muutenkin niin mummoutuva kaupunki, eikä alle 60-vuotiaille tosiaan tunnu olevan tilaa. Mutta ai niin, enhän mä siellä enää asukaan! :jipii:

Mutta toisaalta nyt kun festarit on Sedun ja kaikki muuttuu kuitenkin, niin hyvä aika paikan vaihdokselle. Olisivat vaan saaneet sitten mieluummin pitää reilusti viimeiset RMJ:t Raumalla, ja aloittaa ihan uudet festarit Porissa. Mun mielestä. :D
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Hani

  • Vieras
Re: Festarikävijät
« Vastaus #239 : 22/05/2008, 16:13:38 »
Liput on ostettuna Hamina Tattoon marssishowesitykseen ja Viaporin Jazz-festareille Sami Pitkämön orkesterin konserttiin.

Mieli tekisi myös Miinan montulle Monttu soikoon-tapahtumaan Värttinän konserttiin mutta kaikkeen ei taida täältä kaukaa ehtiä  ::)
Kaustinen on kuiteskin tuossa melkein nurkan takana, joten siellä mennee yksi kesäinen pvä  :sunny: