Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 11:24:44

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Festarikävijät  (Luettu 73361 kertaa)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Festarikävijät
« : 13/07/2005, 13:43:15 »
Vähän myöhässä tämä ajatus, että voisihan oma palsta olla myös kesän festareita juokseville !

Tänne siis kaikenlaiset kommentit kesäjuhlista, joissa rt-lesket ovat käyneet. Ja tietysti myös vasta menossa olevien tunnelmat, jos sattuisimme vaikka näkemään jossain festareilla!!

Itse olen menossa 14.-17.7. kaustisen kansanmusiikkifestareille elämäni ensimmäistä kertaa. Onko kokemuksia?

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Festarikävijät
« Vastaus #1 : 13/07/2005, 13:53:41 »

Itse olen menossa 14.-17.7. kaustisen kansanmusiikkifestareille elämäni ensimmäistä kertaa. Onko kokemuksia?

On kokemuksia  :) viimeksi olin siellä perjantaina ja lauantaina! Ihanat, erilaiset ja todella loistavat festarit. Melkein joka vuosi on tullut käytyä. Perjantaina aloituksessa oli Eput ja lauantaina Lauri Tähkä ja elonkerjuu muun musiikin ohella. Eli siis löytyy myös muuta kuin kansanmusiikkia  ;)

Provinssi, Rantarock, DBTL, Nummirock, Rockberry, Tangot, RMJ, Tammerfest, Ankkarock, Kalajoen juhannus... Missähän vielä on tullut hippailtua...

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Festarikävijät
« Vastaus #2 : 13/07/2005, 13:57:10 »
Monessa festarissa on kyllä tullut juostua täss vuosien varrella, tänä vuonna en vielä oo käynyt yhdelläkään.... Johtunee tästä maantieteellisestä sijainnistani tällä hetkellä ;)

Vaasaan ois tarkoitus tulla vielä tänä kesänä bilettämään parhaan kaverini luo, ja hän sit ehdotti että tulisin kun on Waasa Water Carnival.... Oon nyt vaan unohtanut koska se on....  Ja eihän se edes mikään festari siinä mieless ookkaan ::)

Kisu

  • Vieras
Re: Festarikävijät
« Vastaus #3 : 13/07/2005, 14:44:47 »
MIe olen festareilla käynyt VAIN työtä tekemässä. Ilosaarirockin kotisivuilla pitäisi olla miun kirjoittamat ea-ohjeetkin vielä.. :) Työtehtävissä ollessa on etuna se, että pääsy on ilmaista useampanakin iltana, pääsee valitsemaan mieleisimmät esiintyjät sekä hyvät paikatkin on taattu.. ;D Haittapuolena (??) on se, että siellä ei olusia nautita ja joutuu aina välillä humalaisia (ja vähemmän humalaisia) festarivieraita paikkailemaan. ;) ;D

Ilosaarirock on suurin festaritapahtuma missä olen hommissa ollut. Siellä olen muutamana kesänä ollut ea-hommissa. Tänä vuonna en jostain syystä pääse, ne kun ois ens vkl.. ;)  8) Muut ovat sitten pienempiä tapahtumia.. Jokaisessa olen ollut mukana useampanakin kesänä, joskin välivuosiakin joihinki tapahtumiin on. Kuopion Viinijuhlat,  Imatra BB, Kuopio Rockock.. jne

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Festarikävijät
« Vastaus #4 : 13/07/2005, 15:15:16 »
Työtehtävissä ollessa on etuna se, että pääsy on ilmaista useampanakin iltana, pääsee valitsemaan mieleisimmät esiintyjät sekä hyvät paikatkin on taattu.. ;D Haittapuolena (??) on se, että siellä ei olusia nautita

Mäkin meen kaustiselle spr:n töihin mut olen samalla juhlija  ;D

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Festarikävijät
« Vastaus #5 : 13/07/2005, 16:08:10 »
Festareita on tullut koluttua hävettävän vähän :-[

Päällimmäisenä nyt tietysti Pori Jazz :)
Kirjurin konserttiliput ovat kalliita, mutta aina se on ollut hintansa väärti. (tänä vuonna tosin en aio osallistua...)
Ihana vehreä konserttipaikka, aurinko, pikniksyötävät -ja juotavat :P, hyvä seura ja viltti. Muuta ei tarvita. Onpa tosin tullut koettua se sateinenkin jazzkonsertti, kyllä sielläkin aina hyvä meininki on :)
Itse jazz-katu nyt on...hmmm... ehkä vuosien mittaan muuttunut enemmän ja vähemmän muotoon kaljateltta-kebap-kaljateltta-konserttipaikka-kaljateltta-kebap ;) Mutta Pori on elossa ainakin kerran vuodessa jazzien aikaan. Itse kaipaan vanhaa kunnon Mustan jazzin yötä.

Ankkarock:
Ehkä hivenen aikuisempi festari, johtuen myöhäiskesän ajankohdasta, jolloin kaikilta teineiltä on rahat loppu ;D Loistavia esiintyjiä, siisti paikka, ei järjetöntä ihmistungosta. Sama järjestäjä (Merimaa/Tavastia) kuin Ruisrockilla. Lippujen hinnat ovat nousseet muutaman vuoden takaisesta, mutta mun mielestä eivät vieläkään ole kohtuuttomat verraten siihen fiilikseen ja hyvään meininkiin :)
Tänä vuonna en ole menossa, saattanee olla parempaa tekemistä Papan kanssa :P
Miinuksena on se sama, joka on Ruisrockissakin (siellä en tosin ole koskaan käynyt) Ei viinaa alueelle. Paikalla on kyllä kaljatelttoja (kaljat tuopeissa ja siideripulloista korkit pois), mutta kalliiksihan se tulee :-\
Kykenee kyllä pienellä oveluudella (siis oveluutta EI ole pullojen tunkeminen sukkiin ;D ) salakuljettamaan viinaa sisälle. Mun reppua ei koskaan olla tarkastettu (en kyllä viinaa vienytkään), johtuiko viattomasta lookista ;) Kuvittelisin, että esim. vissypulloon saa tehtyä oivan sekoituksen kirkkaasta... No, tämä nyt ei ehkä ole tähdellistä ???

Tässä mun kokemuksia :) Telttaretkelle festareille en suostu, olen kai liian mukavuudenhaluinen ::)


KFOR 11/04-11/05

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Festarikävijät
« Vastaus #6 : 13/07/2005, 17:29:35 »
Kalajoki ja Kaustinen tänä vuonna käyty, Ankkarock edessä. :)
Harmi muuten kun ei tajuttu jutella tästä ennen, olis voinu treffejäkin sopia!  :-\

Kalajoella oltiin ihan teinimeininkiin telttailemassa, ja yllätyin positiivisesti sekä itse festarista että telttailun siedettävyydestä!  ;)

Kaustinen on aina Kaustinen, pitää joka vuosi käydä edes päivänä-parina! Nyt olin Lauri Tähkää kuuntelemassa, ja sehän oli jälleen kerran hyvä. ;D Ja kyllä siellä aina on jotain katseltavaa joka tapauksessa! :)

Ankkarockissa en ole ennen ollut, nyt sinne vetää loistavat bändit, odotan kovasti. :)
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Festarikävijät
« Vastaus #7 : 19/07/2005, 17:02:08 »
Tänä vuonna on tarkoitus käydä vaan Savonlinnan oopperajuhlilla, muuten ei ole festarisuunnitelmia ollenkaan. :(
Nuoruudessa olin vähän vähemmän mukavuudenhaluinen ja kesäohjelmaan kuului ehdottomasti festareillakäynnit.
Porin Jazzeilla en oo koskaan ollu, ja ne haluisin käydä tsekkaa - ihan sen tunnelman vuoksi! Ehkä ens vuonna sitten?

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Festarikävijät
« Vastaus #8 : 19/07/2005, 17:34:12 »
Kasutinen nyt käytynä ja mitä jäi takin taskuihin?

hmmm... monia en edes muista, niin paljon siellä oli kuultavaa ja tottumattoman korviin kaikki musiikki kuulosti melko samanlaiselta  ;D

Paras oli kuitenkin kuplettipoppoo Vanhan Piian Pojat ja Semmarit. Molemmilla hauska show ja ylipaljon väkeä! muutenpa festaripäivät menivät lähinnä vauvan hoitoon... enhä en mene uudelleen ensi kesänä  ::)
« Viimeksi muokattu: 20/07/2005, 21:45:22 kirjoittanut susakaro »

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Festarikävijät
« Vastaus #9 : 20/07/2005, 13:14:09 »

Ankkarockissa en ole ennen ollut, nyt sinne vetää loistavat bändit, odotan kovasti. :)


Siellä taitaa olla aina hyviä bändejä. Ketäs tänä vuonna? Neljä vuotta sit oltiin ja sillon oli kyl hyvä meno. Olis ihan kotikaupungissa, mutta jaksaako niitä kännääviä teinejä katella  ::)
Fear never fixed anything.