Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 03/05/2024, 21:07:26

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Joulu II  (Luettu 146705 kertaa)

Krisse

  • Vieras
Re: Joulu II
« Vastaus #230 : 19/12/2007, 19:27:58 »
ostettiin äsken maailman kaunein joulukuusi..  :-* tänä iltana se sisälle sulamaan ja juomaan vettä ja huomenna sitten esille ja koristellaan.. :)

Tästä tuli mieleeni kysyä, että millon muilla on tapana koristella joulukuusi?

Meillä koristellaan aina aattoaamuna, heti ensimmäisenä kun herätään. Aikaisemmin en osaa kuvitellakaan sitä tekeväni, kun muutenkin tuntuu, että joulu alkaa vasta siitä aatosta. Ja muutenkin se on niin mukava perinne heti jouluaaton aluksi, että ei osaa mennä muuttamaankaan. :)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Joulu II
« Vastaus #231 : 19/12/2007, 19:42:31 »
Meillä koristellaan kuusi jo huomenna siksi, että ei olla aattona kotona vaan vanhempieni luona. :) näin saadaan omassakin kodissa hieman joulua tunnelmoida.





Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Joulu II
« Vastaus #232 : 19/12/2007, 19:43:42 »
ostettiin äsken maailman kaunein joulukuusi..  :-* tänä iltana se sisälle sulamaan ja juomaan vettä ja huomenna sitten esille ja koristellaan.. :)

Tästä tuli mieleeni kysyä, että millon muilla on tapana koristella joulukuusi?


Aattoaamuna eikä yhtään sen aikaisemmin. Joulu alkaa siitä.  :)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Joulu II
« Vastaus #233 : 19/12/2007, 20:07:05 »
Mä haluaisin koristella kuusen lauantaina, mutta mies sanoi että aattona tietenkin  :-\

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Joulu II
« Vastaus #234 : 19/12/2007, 22:47:55 »
ostettiin äsken maailman kaunein joulukuusi..  :-* tänä iltana se sisälle sulamaan ja juomaan vettä ja huomenna sitten esille ja koristellaan.. :)

Tästä tuli mieleeni kysyä, että millon muilla on tapana koristella joulukuusi?


Aattoaamuna eikä yhtään sen aikaisemmin. Joulu alkaa siitä.  :)

Sama perinne meillä (eli mun vanhempien luona käytännössä). Pienenä haaveilin, että saisin koristella joulukuusen joskus ihan itse. Nyt se haave muistetaan ja pikku-zatu saa aina koristella kuusen. ;D
-memento vivere-

Poissa Jensku

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2251
  • KFOR 10/02-10/03
Re: Joulu II
« Vastaus #235 : 19/12/2007, 23:41:11 »
Tästä tuli mieleeni kysyä, että millon muilla on tapana koristella joulukuusi?

Meilläkin lapsuudenperheessä koristeltiin aattoaamuna, mutta olen niin jouluihminen, etten kyllä malta sinne asti odotella  ;D Eiköhän meillä ole kolmemetrinen kartio juhlapuvussa perjantaihin mennessä... Ihmisiä on tulossa glögeilemään viikonloppuna, niin täytyyhän sitä kuusen olla tuvassa tunnelmanluojana  ;)
Ystäväni, ne jotka etsivät yhtaikaa 
myrskyä ja rauhaa
eivät löydä perille
kulkematta käsi kädessä
miten kaukana toisistaan
kulkevatkaan
- Tommy T.

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Joulu II
« Vastaus #236 : 20/12/2007, 08:45:25 »
Kuusi koristellaan vasta aattoaamuna meilläkin :)   Ja tänä vuonna sitä taidetaan käydä hakemassakin vasta sunnuntaina, miehen työkiireitten takia....  (haetaan siis ihan itse metsästä)

minni

  • Vieras
Re: Joulu II
« Vastaus #237 : 20/12/2007, 08:59:34 »
Kuusi koristellaan vasta aattoaamuna meilläkin :)   

Kuin myös meillä. Kotona ja mummolassa tehtiin näin aikanaan ja samaa perinnettä olen jatkanut. Edellisenä iltana on otettu sisälle sulamaan, jos on ollut pakkasta. Sitä ongelmaa ei valitettavasti taida enää tai ainakaan tänä jouluna olla...

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: Joulu II
« Vastaus #238 : 20/12/2007, 09:03:07 »
Ei kuusta tänä vuonna kun kaikki koristeet on hukassa jossain muuttolaatikkokasan syövereissä ja tuo koirasenpentu saattais innostua hieman liikaa niistä lasipalloista ja keramiikka-pumpulitontuista.

Meil on siis pöytämalli - puolimetrinen koristeltu sypressi. Kaunis on, eikä varise! :icon_santa:
kasu 75

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Joulu II
« Vastaus #239 : 20/12/2007, 10:11:07 »


Meil on siis pöytämalli - puolimetrinen koristeltu sypressi. Kaunis on, eikä varise! :icon_santa:
Tommoinen meille oli viime vuonna joulukuusen lisäksi! Pitäiskö nyt taas hakea, se oli nimittäin aika kivan näköinen! :D