Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 04/05/2024, 00:26:23

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Joulu II  (Luettu 146812 kertaa)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Joulu II
« Vastaus #130 : 21/11/2007, 13:06:02 »
Eikö ensimmäinen adventti enää toimikaan joulunaloituspäivänä? ???

ei vissiinkään.. tiedän kauppoja joissa joulun aloitus on jo ollut. Kajaanissakin on joulunavaus lauantaina.





Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Joulu II
« Vastaus #131 : 21/11/2007, 13:09:40 »
Eikö ensimmäinen adventti enää toimikaan joulunaloituspäivänä? ???

ei vissiinkään.. tiedän kauppoja joissa joulun aloitus on jo ollut. Kajaanissakin on joulunavaus lauantaina.

Nuo kauppojen yhä aikaisemmat joulunaloitukset toimivat minusta niin, että aina vain vähemmän haluaa mitään joulukoristeita kotiinsa. :P
-memento vivere-

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Joulu II
« Vastaus #132 : 21/11/2007, 13:13:37 »
Mä en yleensä harrasta mitään "joulukrääsää".  Valotkin on hillittyjä kaamos/talvivaloja sekä kynttilöitä. Ihan joulunpyhiksi saatan laittaa kranssin oveen, ostaa pari hyasinttia tms sekä hakea pienen kuusen, johon tulee hyvin hillityt koristeet.

Joulukalenteria en ole ostanut vuosiin. Mutta nyt ehkä voisin innostua. Olen nimittäin ilokseni nähnyt kaupoissa paljon muitakin kuin suklaakalenterita. Mm. salmiakkikalenteri :)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Joulu II
« Vastaus #133 : 21/11/2007, 13:27:18 »
Mikä juttu tämä muuten on, että joulukoristeet viritellään jo varsin aikaisin marraskuun puolella? Eikö ensimmäinen adventti enää toimikaan joulunaloituspäivänä? ???
Samaa ihmettelen minä.... ::) >:(   Jos ihmiset haluaa piristää tätä synkkää syksyä jollain tavalla, niin onko se silti pakko tehdä joulukoristein ja vilkkuvaloineen jo varhain marraskuussa ???   Kai muitakin kivoja koristeita, valojutskia ja kynttilöitä luulis löytyvän....

Noh, jokainen tyylillään, meidän huusholliin ei taatustikaan tuu mitään joulukrääsää kuin vasta joulukuussa! Ja silloinkin melko hillitysti...      Mutta jokainen tyylillään ::)

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Joulu II
« Vastaus #134 : 21/11/2007, 14:17:16 »
Mikä juttu tämä muuten on, että joulukoristeet viritellään jo varsin aikaisin marraskuun puolella? Eikö ensimmäinen adventti enää toimikaan joulunaloituspäivänä? ???
Samaa ihmettelen minä.... ::) >:(   Jos ihmiset haluaa piristää tätä synkkää syksyä jollain tavalla, niin onko se silti pakko tehdä joulukoristein ja vilkkuvaloineen jo varhain marraskuussa ???   Kai muitakin kivoja koristeita, valojutskia ja kynttilöitä luulis löytyvän....

Noh, jokainen tyylillään, meidän huusholliin ei taatustikaan tuu mitään joulukrääsää kuin vasta joulukuussa! Ja silloinkin melko hillitysti...      Mutta jokainen tyylillään ::)

No mikä nyt sitten on varsinainen joulukoriste? Ei meillä ainakaan ole koskaan mitään vilkku/ärsyvaloja ollut. Nytkin on metallikyntteliköt ikkunoissa ja keittiön ikkunassa helmi/valo/sydän. Kyllä miusta jo marraskuussa voi valoja laitella, ei sitä ole laissa määrätty, että vasta joulukuun puolella.  ;)

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Joulu II
« Vastaus #135 : 21/11/2007, 14:26:27 »
Meillä isä piti aina kotona huolen et mitään joulusta ei tuu kaapista esiin ennen 1.12.. :D Mä kyllä kuuntelen joululauluja paljon ennen, mut koristeet tulee vasta joulukuun aikana jos sillonkaan. :D

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Joulu II
« Vastaus #136 : 21/11/2007, 14:49:06 »
Meillä isä piti aina kotona huolen et mitään joulusta ei tuu kaapista esiin ennen 1.12.. :D Mä kyllä kuuntelen joululauluja paljon ennen, mut koristeet tulee vasta joulukuun aikana jos sillonkaan. :D

Meillä isännällä on yks ja sama, onko koristeita ja valoja vai ei! Niin onkin sitten akkavalta näiden suhteen. ;D

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Joulu II
« Vastaus #137 : 21/11/2007, 14:50:31 »
Samaa ihmettelen minä.... ::) >:(   Jos ihmiset haluaa piristää tätä synkkää syksyä jollain tavalla, niin onko se silti pakko tehdä joulukoristein ja vilkkuvaloineen jo varhain marraskuussa ???   Kai muitakin kivoja koristeita, valojutskia ja kynttilöitä luulis löytyvän....

Noh, jokainen tyylillään, meidän huusholliin ei taatustikaan tuu mitään joulukrääsää kuin vasta joulukuussa! Ja silloinkin melko hillitysti...      Mutta jokainen tyylillään ::)

No mikä nyt sitten on varsinainen joulukoriste? Ei meillä ainakaan ole koskaan mitään vilkku/ärsyvaloja ollut. Nytkin on metallikyntteliköt ikkunoissa ja keittiön ikkunassa helmi/valo/sydän. Kyllä miusta jo marraskuussa voi valoja laitella, ei sitä ole laissa määrätty, että vasta joulukuun puolella.  ;)

Kuten jo yritin ilmaista niin sallin jokaiselle oman tyylin soveltamista, kunhan ihmettelen....     
« Viimeksi muokattu: 21/11/2007, 18:14:01 kirjoittanut zatu »

Eepi

  • Vieras
Re: Joulu II
« Vastaus #138 : 21/11/2007, 22:09:17 »
Yleensä olen myös odottanut ensimmäistä adventtia ja laittanut valot silloin ikkunaan.  Enkä juuri enää uuden vuoden jälkeen valoja päällä pidä. Nyt on vaan niin kovin pimeää että olis kiva jo saada vähän tunnelmavalaistusta.

Meillä joulukoristeet on yhtä kun jouluvalot, ja nekin ainoastaan kirkkaina. Muista koristeista en niin perusta. Tänä vuonna olen kyllä hankkinut keittiöön joululiinan, koska äitini halusi sellaisen meille tehdä.  En tiedä joudutaanko joku pieni joulukuusi hankkimaan nyt kun asutaan ensimmäistä joulua omakotitalossa. Siihenkin haluaisin mahdollisimman neutraalit koristeet.  :icon_rendeer:

Mutta nämäkin ovat makuasioita, joista ei tunnetusti voi kiistellä.  ;)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Joulu II
« Vastaus #139 : 21/11/2007, 22:13:48 »
Mutta nämäkin ovat makuasioita, joista ei tunnetusti voi kiistellä.  ;)

Ot, mutta eikö juuri näistä voi kiistellä. ;D

Mä en edes vielä tiedä, mitä tehdään jouluna. :)
-memento vivere-