Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 30/04/2024, 02:37:17

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: RT-uutisia  (Luettu 109290 kertaa)

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Re: Uutisia
« Vastaus #400 : 25/10/2008, 09:46:38 »
Oli miten oli, niin aika kohtuutonta väittää, että jos jossain on operaatio, että sille ei olisi muka tarvetta. Eiköhän siellä ole ihan viisaita ihmisiä päättämässä siitä, mikä on tarpeen.

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Re: Uutisia
« Vastaus #401 : 25/10/2008, 15:28:30 »
Oli miten oli, niin aika kohtuutonta väittää, että jos jossain on operaatio, että sille ei olisi muka tarvetta. Eiköhän siellä ole ihan viisaita ihmisiä päättämässä siitä, mikä on tarpeen.

Eiköhän ne viisaat kohta päätä, ettei Kosovon operaatiota enää tarvita.

No, mun miestä kun on kuunnellu, niin kyllä Kosovon ja varsinkin Bosnian reissu aika "lomailua" oli Libanoniin ja Afganaistanin reissuihin verraten. Vaikkakin töitä siellä joka päivä tekikin. Tsadin palkkoja ja päivärahoja saisivat aika paljon vielä korjailla, että sinne lähtis. Ja olosuhteita.

Siis mun mielestä esim. Kosovosta saa jo ihan kohtuulisen korvauksen.

Mut vetäydyn tästä keskustelusta, kun ette kuitenkaan halua mua ymmärtää. ;)

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Uutisia
« Vastaus #402 : 25/10/2008, 20:25:16 »
Kosovossa ei välttämättä ole niin vaarallista kuin Afgoissa, mutta ei se tee siitä työstä yhtään vähemmän tärkeää. Kosovo on kuitenkin aika monta vuotta jo ollut YK:n/Naton hallinnan alla, joten tilanne on vuosien varrella muuttunut parempaan suuntaan, ja sehän on vissiin rauhanturvaoperaatioiden tarkoitus  ::)





Poissa Kinmo

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 66
Re: Uutisia
« Vastaus #403 : 28/10/2008, 20:16:02 »
Tämä nyt olisi sopinut moneenkin eri säikeeseen, mutta laitanpa tänne.

Rauhaturvatehtäviin houkutellaan nyt paremmalla palkalla:
http://lotta.yle.fi/rswebtre.nsf/sivut/paivanjuttu?opendocument&pageid=Content124500B0D2C
* Suomen Rauhanturvaajaliitto - Tiedotuspäällikkö
* Rauhanturvaaja - Toimittaja

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Uutisia
« Vastaus #404 : 29/10/2008, 11:12:36 »
Tämän päivän Aamulehdessä (kirjoittanut Juha Aro) on juttu otsikolla "Luottamus länsimaihin hiipuu Afganistanissa". Siinä käsitellään Afganistanin turvallisuustilannetta ja mm. EU:n Eupol-operaatiota. Sisäministeri Anne Holmlund oli vieraillut Kabulissa ja hänen sanomisiaan oli jutussa.

Yksi lause pisti silmään. Kohdassa kerrotaan, että Suomella on Afganistanissa 8 poliisiasiantuntijaa ja määrä nousee ensi vuonna. Suomalaisia sotilaita on paikalla noin sata.
Suora lainaus: "Hän korostaa, että Suomi lähettää Afganistaniin vain muissa kriisinhallintatehtävissä jo kokemusta hankkineita osaajia."

Joopa joo. Pitäisi lähettää ja lähettäisi, jos lähtijöitä olisi. Mutta kun niitä kokeneita lähtijöitä ei ole. Varmasti iso syy on se, että suurin osa heistä tienaa Suomessakin sen verran ja on mukava ura, ettei sen takia tee mieli lähteä Afganistanin tapaiseen paikkaan.
Ja sitten sinne joudutaan ottamaan nuoria ja ekakertalaisia ja nuoria ekakertalaisia, joista osa ei asenteiltaan sovi ollenkaan kyseiseen paikkaan.

(en löytänyt Aamulehden nettisivuilta artikkelia paikasta, joka näkyisi kaikille)
« Viimeksi muokattu: 29/10/2008, 11:26:25 kirjoittanut Tara »

Anna

  • Vieras
Re: Uutisia
« Vastaus #405 : 29/10/2008, 20:11:13 »

Ja sitten sinne joudutaan ottamaan nuoria ja ekakertalaisia ja nuoria ekakertalaisia, joista osa ei asenteiltaan sovi ollenkaan kyseiseen paikkaan.

(en löytänyt Aamulehden nettisivuilta artikkelia paikasta, joka näkyisi kaikille)

Ja vaikka asenteiltaan sopisikin, niin ei välttämättä muuten olisi siihen valmiita.

Poissa Titta-Mari

  • Koditar
  • Mega-Koditar
  • ****
  • Viestejä: 407
  • KFOR 11/08-11/09
Vs: Päivän uutiset
« Vastaus #406 : 06/04/2009, 11:10:45 »
Jotta  tällasta sitten... Kyllä pistää huolestumaan, vaikka aiheeton olikin...
« Viimeksi muokattu: 06/04/2009, 11:20:28 kirjoittanut Titta-Mari »
Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt
elämään; valitse se jota ilman et voi elää.

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Päivän uutiset
« Vastaus #407 : 06/04/2009, 11:21:29 »
Mä kanssa heti miehelle näytin kun tuon löysin... Herran kommentti oli vaan et "mä meen sinne toiseen leiriin"... ei tunnu olevan huolissaan tuollaisista... minä vähän olen... :-\ :-[
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa põder

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: Päivän uutiset
« Vastaus #408 : 06/04/2009, 13:28:13 »
Mä kanssa heti miehelle näytin kun tuon löysin... Herran kommentti oli vaan et "mä meen sinne toiseen leiriin"... ei tunnu olevan huolissaan tuollaisista... minä vähän olen... :-\ :-[
Höh! Paikalliset eivät pidä työpaikkojensa vähenemisestä. Siispä päättivät näyttää turvallisuustilanteen olevan niin huonon, ettei leiriä missään nimessä pitäisi sulkea ja heidän duunejansa lopettaa. Ovat tehneet moisia operaatioita ennenkin...

KooKoo

  • Vieras
Vs: Päivän uutiset
« Vastaus #409 : 07/04/2009, 12:46:31 »
^ Asiaan liittyen

http://www.mil.fi/rauhanturvaaja/uutiset/868.dsp.

Piti laittaa tuo ihan siksi, kun tuo Jussi on Emman kummisetä ja Nero maailman ihanin koira ;D