Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 01:48:52

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Maaseutu vai kaupunki?  (Luettu 69755 kertaa)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #50 : 03/10/2005, 10:41:55 »
Nyt asutaan ihanassa lintukodossa, missä on hiljaista, lähin pelto sadan metrin päässä ja vieressä puistoalue, joka on luonnontilassa.

Mäkin tykkään nykyisestä asuinpaikasta, kun asutaan 2-kerroksisessa kämpässä, vieressä isooo pelto ja maisemaa, mut kumminkin keskusta tien toisella puolella. (siis laihian suuri cotykeskusta  ;D) Kaikkialle pääset kävellen (paitsi just töihin). Koiria voi pitää irti melkein aina pihamaalla ja pellolla. Vähänmatkaa autolla kun menee, on vapaata metsää missä retkeillä. Tyytyväinen siis olen, vaikkakin muuttamassa... Huomasin muuten meidän uudes paikassa sellaisen "vian" että sieltä on tosi kurja lenkkeillä mihinkään. Siis kun tietä on tasan kahteen suuntaan eikä oikein mitään "lenkkejä" jotka vois kirtää   :-\

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #51 : 03/10/2005, 16:05:01 »
Suru puserossa valmistellaan muuttoa Tampereelle :'( Maaseuturakkaita kun molemmat ollaan, niin muutto johonki betonihelvettiin ei kyllä maistu :-\ :'(

Anki, Tampere on kuitenkin melkoisen vihreä kaupunki, ja aika harvassa tuo mainitsemasi betonihelvettinäkymä on..

Ei millään pahalla teitä Tamperelaisia (tai muita kaupunkilaisia) kohtaan Taru, mutta minulle (megamaalaistollo) niin betonihelvetti tarkoittaa jo sitä että on useammat kerrostalot lähekkäin :-[  Oon kyllä sen verran maalaisjuntti etten varmaan viihdy missään missä ei oo avaria peltoja ja ennen kaikkea meri jossain aivan lähellä, harmi vaan kun samalla oon niin kiinnostunut kaupungeista löytyvistä työpaikoista :-[ :-[

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #52 : 03/10/2005, 17:54:14 »
Suru puserossa valmistellaan muuttoa Tampereelle :'( Maaseuturakkaita kun molemmat ollaan, niin muutto johonki betonihelvettiin ei kyllä maistu :-\ :'(

Anki, Tampere on kuitenkin melkoisen vihreä kaupunki, ja aika harvassa tuo mainitsemasi betonihelvettinäkymä on..

Ei millään pahalla teitä Tamperelaisia (tai muita kaupunkilaisia) kohtaan Taru, mutta minulle (megamaalaistollo) niin betonihelvetti tarkoittaa jo sitä että on useammat kerrostalot lähekkäin :-[  Oon kyllä sen verran maalaisjuntti etten varmaan viihdy missään missä ei oo avaria peltoja ja ennen kaikkea meri jossain aivan lähellä, harmi vaan kun samalla oon niin kiinnostunut kaupungeista löytyvistä työpaikoista :-[ :-[

No vanhana vaasalaisena kutsuin tuota Nässyä parikin vuotta mereksi ja täydestä meni ;D
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

anneholmberg

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #53 : 05/10/2005, 21:49:08 »
Suru puserossa valmistellaan muuttoa Tampereelle :'( Maaseuturakkaita kun molemmat ollaan, niin muutto johonki betonihelvettiin ei kyllä maistu :-\ :'(

Anki, Tampere on kuitenkin melkoisen vihreä kaupunki, ja aika harvassa tuo mainitsemasi betonihelvettinäkymä on..

Ei millään pahalla teitä Tamperelaisia (tai muita kaupunkilaisia) kohtaan Taru, mutta minulle (megamaalaistollo) niin betonihelvetti tarkoittaa jo sitä että on useammat kerrostalot lähekkäin :-[  Oon kyllä sen verran maalaisjuntti etten varmaan viihdy missään missä ei oo avaria peltoja ja ennen kaikkea meri jossain aivan lähellä, harmi vaan kun samalla oon niin kiinnostunut kaupungeista löytyvistä työpaikoista :-[ :-[

No vanhana vaasalaisena kutsuin tuota Nässyä parikin vuotta mereksi ja täydestä meni ;D

Pakko myöntää, että ainut huono puoli Tampereessa on se meren puuttuminen. :-\ Kyllä se meri on niin ihana ja jotenkin ilma on ihan erilaista meren äärellä. Mutta kaippa noi kaks järveä pikkasen korvaa sen meren, mutta ei se Nässy ihan merestä mene ;)

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #54 : 26/01/2006, 14:34:57 »
Tätäkin asiaa tullut pohdiskeltua isännän kanssa viime aikoina aika hurjan paljon. Tiedä sitten jääkö asia vaan pohdiskelun asteelle... Kun suunnitelmat yleensä kariutuu siihen että työpaikkoja maaseudulla ei ole meille.

Mutta ajatusleikkinä aika kiva miettiä meidän perhettä maalle, siis oikeasti maalle, sinne mistä ollaan molemmat kotoisin. Mitä siellä voisi tehdä, millaisen talon rakentaa, läheisimmät sukulaiset siinä pienen ajomatkan päässä... Ja se ajatus kieltämättä miellyttää aika paljon, pelottavan paljon.


Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #55 : 26/01/2006, 15:16:06 »
@Mami: tiedä vaikka siitä teidän haaveesta joskus tulisi tottakin :)
Onhan isot ikäluokat pian jäämässä eläkkeelle, joten kyllä teillekin ehkä pian löytyy työpaikkoja täältä lakeuksiltakin ;) 

Mehän eletään sitä haavetta nyt parastaikaa...
Siis ollaan takaisin kotiseudullamme (avokkini on kotoisin kotikaupungin naapurikaupungista), molemmilla on vakituiset koulutusta vastaavat työpaikat täällä ja ollaan myös hankkimassa omistusasuntoa täältä.

Eihän me ihan maaseudulla asuta, mutta vaikka nämä paikkakunnat nyt ylpeilee kaupunkititteleillään, niin ihanan rauhallistahan täällä on (vaikka joskus liiankin rauhallista, mutta silloin voi aina hakeutua ihmisten ilmoille ;)).
Ja aika monet meidän sukulaisista asustelee jossain tässä 50 kilsan sisällä, joten aika mukavalta tuntuu :)
Ja kun löytyy kolme vähän isompaa kaupunkia ihan 100 kilsan säteellä, niin eipä tässä nyt mitään hätää oo asua....

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #56 : 26/01/2006, 19:42:27 »
Mulla taitaa olla maaseutu aika lailla lähempänä sydäntä... Oon nimittäin ollut ihan riemuissani, kun löysin oikopolun töihin, joka menee ihan keskellä luontoa, ei tarvi mennä kun kaks kertaa YLI asvaltoidusta tiestä, ja viimenen 50m. ;D Jos nyt ei ihan aiheeseen liity, niin kun itse tajusin kuinka paljon siitä löytämästäni "umpimetsästä" nautin täällä kaupungissa, niin oikein nauratti. ;D
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #57 : 27/01/2006, 00:51:11 »
Minä oon kyllä sitä mieltä, et maalla ei mun asumisesta tulis mitään.. Tai tykkään maaseudusta ja olemisesta siellä, mut oon sen verran mukavuuden haluinen, et palvelut pitää olla lähellä. Esim. jos tulee mieleen et haluu leffaan, niin ei tarviis kovin pitkää matkaa ajaa ja kauppareissut ym.. Niin ja sit mua karmii se kun siellä on niin pirun pimeetä talvisin.. En oikeen tykkää pimeestä..  ::)  Kaupungissa oon asunukkii koko ikäni. Kesämökki voi sit olla maalla  ;D

Janica

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #58 : 27/01/2006, 08:06:48 »
Maalle minäkin tahtoisin...

En kyllä ikinä olisi uskonut, että näinkin voi käydä.. Olen itseäni aina umpikaupunkilaisena pitänyt.  ;D

Mutta nyt haaveena olisi omakotitalo, iso pihapiiri, muksuilla tilaa leikkiä, koiria juoksemassa pihalla, ehkä hevonenkin...   :love10:

Mutta kyllä lähiöelämälläkin on puolensa, joten ei maailma kaadu, jos haave maalla asumisesta ei toteudu. Hankitaan sitten se kesämökki.  :)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #59 : 27/01/2006, 08:12:17 »
Kun elää pikkukaupungissa saa maalla elämisen hyvät puolet, mutta myös kaupat ja kaikki palvelut ovat aika lähellä kotia :D