Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 16:35:51

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Maaseutu vai kaupunki?  (Luettu 70080 kertaa)

Jansku

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #120 : 12/07/2007, 19:55:24 »
Täällä oli joitain jotka tuntee Lepaata ilmeisesti jonkin verran ja Hämeenlinnalaisia myös. Tarttis nyt kunnon vertailun Lepaa vs Hämeenlinna. Lepaalla tuo mun tuleva koulu siis on ja siellä asuntola.

Lepaalla en ole muuten käynyt, kun pääsykokeissa koululla, aika hiljaselta vaikutti  ;) Onko siellä yleensäkään mitään? Vai onko mun vapaa-ajan vietto sit juoksua autoteitä pitkin.. ??? Toki sitä Lepaa-Hml väliä kulkee bussi.
Mulla on omat pointsinsa molemmille paikkakunnille, mutta kumpaakaan en oikein tunne. Kertokaa nyt siis mulle vähän tai paljon jotain!!


Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #121 : 12/07/2007, 22:10:59 »
Lepaa on pieni kylä. Hämeenlinna on Etelä-Suomen läänin pääkaupunki  ;D Linkkuja tosiaan menee Lepaalle. Hämpton on kiva, kaunis ja todella rauhallinen kaupunki, mutta on täälläkin omat asuinalueet joihin en muuttaisi mistään hinnasta. Ulkoilumahikset on loistavat, pyöräteitäkin menee joka paikassa  :)

Lepaalla ei tosiaan ole mitään, joten jos haluat elämääsi jotain muutakin kuin koulun ja juoksulenkit autotiellä, muuta Hämeenlinnaan  ;)

En mä muuta osaa sanoa, mä tykkään Hämeenlinnasta, enkä haluaisi muuttaa täältä mihinkään. paitsi sinne hevostilalle, sitten kun sellaisen hankin  ;D




Janica

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #122 : 13/07/2007, 07:14:21 »
Hämeenlinnasta on loistavat yhteydet muihinkin Etelä-Suomen kaupunkeihin: Tampereelle, Helsinkiin, Lahteen ajaa tunnissa. Turkuun kestää 2h.  ;)

Ulkoilumaastoja tosiaan on, ja tosi kauniita sellaisia onkin, esim. Aulangolla ja kaupunkipuistossa.  :)

Kaupunkina HML on pieni ja sievä. Mulle itselleni juuri sopivan kokoinen. Kaikkia vastaantulijoita ei tunne, mutta tuttujakin tulee vastaan.  :) Perusjutut löytyy täältä ja jos spesiaalimpaa hakee, niin isompiin kaupunkeihin hurauttaa suoraa moottoritietä (paitsi Lahteen).  :) Hämeenlinnasta en minäkään muuttaisi pois, ellei nyt sitten saada tosta naapurikunnasta tonttia.  8)

Lepaa on tosiaan pikkuisen syrjässä, ja vaikka alueena on nättiä, niin itse mielummin kulkisin HML:sta sinne.  :)

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #123 : 13/07/2007, 11:57:19 »
Hämeenlinna on kyl kaunis kaupunki.. En laittais hanttiin vaik joskus sinne muutettaiski, koska tuskin Turkuun jäädään ku molemmat on valmistunu..  ;D Hn vauhdilla joskus vuonna nakkisota..

Jansku

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #124 : 13/07/2007, 17:33:54 »
Minkä hintasta kämppää HML:n keskustassa on?

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #125 : 13/07/2007, 17:58:19 »
Minkä hintasta kämppää HML:n keskustassa on?

Yksiöt 400-500€, mutta täällä on lähellä keskustaa asuinalueita, joissa halvemmat vuokrat. Keskustasta 2 kilsan säteellä on aikas suurin osa asuinalueista  :) On tää hippasen pienempi kuin Tampere  ;)




Jansku

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #126 : 14/07/2007, 12:42:07 »
Minkä hintasta kämppää HML:n keskustassa on?

Yksiöt 400-500€, mutta täällä on lähellä keskustaa asuinalueita, joissa halvemmat vuokrat. Keskustasta 2 kilsan säteellä on aikas suurin osa asuinalueista  :) On tää hippasen pienempi kuin Tampere  ;)

Noh, hain nyt kuitenkin opiskelija kämppää linja-autoaseman läheltä niissä kuitenkin hinnat alta 400e.  :) Juu on se vähän pienempi kun Tampere...mut ei kuitenkaan ihan Lepaan kokonen. Ja kyllä siitä Hämeenlinnasta pääsee aika nopeeta vähä joka suuntaan junalla.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #127 : 18/05/2008, 18:30:28 »
Kumpi parempi? :)

Mä olen nyt ollut aika tyytyväinen ydinkeskusta-asumiseen. Ikkunat ja parveke ovat kuitenkin rauhalliselle ja vehreälle sisäpihalle. Stockmannille kävelee alle kymmenessä minuutissa. Toisaalta sitten taas edelleen haaveilen 1900-luvun alun maalaistaloista ja kyläkouluista kaukana kaikesta...
-memento vivere-

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #128 : 18/05/2008, 19:04:10 »
Me asutaan 5km keskustasta, sopivan rauhallinen paikka mutta kuitenkin palvelut suht lähellä. Jossain haaveitten sopukoissa on kuitenkin talo maalla kaikkine eläimineen. Kesämökkikin olisi ihan jees, mutta mistä sais rahat.

lasinainen

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #129 : 18/05/2008, 19:13:45 »
vastaan että maaseutukaupunki.. kaupungin lieppeillä mutta silti rauhallisessa ympäristössä :) kerrostalossa asumisesta en kyllä nauti..