Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 19:16:53

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Maaseutu vai kaupunki?  (Luettu 70127 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #110 : 09/06/2007, 10:58:19 »
muutetaan otsikon kyssäriä.Rannikkokaupunki vai sisämaa,molemmissa hyvät ja huonot puolet.

Mielellään rannikko. Pidän merestä. :) (Mutta ikuinen tuuli *ituttaa kyllä etenkin talvisin. ::))
-memento vivere-

Poissa Ämmä

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2498
  • ISAF 04/06-02/07, 08/09-02/10
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #111 : 11/06/2007, 19:12:52 »
Oulu on omituinen rannikkokaupunki: merta ei näy missään, mutta tuulee kyllä pirusti. Paremmalla kaupunkisuunnittelulla meren ja rannikon positiivisia puolia vois varmaan jotenki korostaa. :-\

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #112 : 11/06/2007, 20:14:03 »
Inhoan tuulta, joten sisämaa on sen takia parempi. meren rannoilla voi käydä nautiskelemassa muuloin... kasvanut olen meren rantapitäjässä.

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #113 : 11/06/2007, 20:17:49 »
Kaupungista kaipaa jonnekin luonnon helmaan nauttimaan kesästä, ja puskassa puolestaan kaipaa kätevästi saatavilla olevia palveluita (kuten sitä, että voi ihan kävellen lähteä pyörähtämään terassilla) sekä paarma- ja hyttysvapautta. ::) Missäköhän oikein pitäisi asua, että olisi hyvin? ;D
Lähiössä :)  :thumbsup:!

Yök, lähiöstä tulee mieleen ne 70-luvulla rakennetut kerrostalohirvitysalueet, joissa en edes käy kuin pakon edessä. ;)
Ei me ihan keskustassa asuta, vaan tällaisella vanhalla omakotitaloalueella, ympärillä on vehreää jne. Ehkäpä oma piha tai edes parveke auttaisi asiaa hieman. :P
Äläs sano ;). Mä olin kanssa tähän ikään asti samaa mieltä. Nyt oon aivan hurmokseen saakka rakastunut meidän lähiöön. Eikä todellakaan ole 70-luvulla rakennettuja kerrostalohirviöitä, vaan 80-luvun lopussa/90-luvun alussa rakennettuja kauniita, 3- kerroksisia punaisia tiilitaloja lähiö täynnä.

Ja saat tosiaan kaupunki ja maaseutuasumisen hyvät puolet; rauhallisuuden ja vehreyden, mutta palvelut käden ulottuvilla :).

Suosittelen ihan oikeesti kokeilemaan/käymään ennen kuin tuomitsee.

Zatun nykyinen alue kuulostaa kovasti siltä mistä minä ja M muutettiin pois. Ikävä ei ole ollut, vaikka se olikin ihan unelmapaikka asua. Nyt vaan eletään tätä vaihetta, ja unelmissa siintää ehkä joskus paluu Niiralaan.

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #114 : 12/06/2007, 13:13:50 »
Itse olen suurimman osan elämästäni asunut rannikolla.
Asuin vuosina 1989-1999.Hyvinkäällä mutta korkeintaan 3:n kuukauden viikonloput vietin siellä muuten rannikolla.
Joten tykkään merestä
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #115 : 12/06/2007, 17:47:07 »

Joten tykkään merestä

Ja minä kanssa! Vaikka sisämaassa olenkin syntynyt. Ja asustelen muuten saaressa...

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #116 : 12/06/2007, 23:07:16 »
Kaupungista kaipaa jonnekin luonnon helmaan nauttimaan kesästä, ja puskassa puolestaan kaipaa kätevästi saatavilla olevia palveluita (kuten sitä, että voi ihan kävellen lähteä pyörähtämään terassilla) sekä paarma- ja hyttysvapautta. ::) Missäköhän oikein pitäisi asua, että olisi hyvin? ;D
Lähiössä :)  :thumbsup:!

Yök, lähiöstä tulee mieleen ne 70-luvulla rakennetut kerrostalohirvitysalueet, joissa en edes käy kuin pakon edessä. ;)
Ei me ihan keskustassa asuta, vaan tällaisella vanhalla omakotitaloalueella, ympärillä on vehreää jne. Ehkäpä oma piha tai edes parveke auttaisi asiaa hieman. :P
Äläs sano ;). Mä olin kanssa tähän ikään asti samaa mieltä. Nyt oon aivan hurmokseen saakka rakastunut meidän lähiöön. Eikä todellakaan ole 70-luvulla rakennettuja kerrostalohirviöitä, vaan 80-luvun lopussa/90-luvun alussa rakennettuja kauniita, 3- kerroksisia punaisia tiilitaloja lähiö täynnä.

Siinä teidän lähiössänne olen käynytkin, eikä se niin kaamealta vaikuta. :) Mutta nämä isot lähiöt, esim. Turussa Varissuo, Lauste, Runosmäki... En oikeasti edes käy mielelläni. Sattuu silmiin. ;)
-memento vivere-

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #117 : 12/06/2007, 23:09:37 »
Mutta nämä isot lähiöt, esim. Turussa Varissuo, Lauste, Runosmäki... En oikeasti edes käy mielelläni.

Jos vaan mitenkään voin ni pysyn poissa näiltä.. Ja jos pitää sinne päin mennä ni kaasujalka muuttuu raskaaks.. Huh siunakkoon ja kaveri muutti just Lausteelle ku oli halvat vuokrat.. Mä kyllä maksan vaik sen 100 euroo enemmän kunhan saan asuu rauhallisesti.. :)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #118 : 12/06/2007, 23:10:47 »
Mä kyllä maksan vaik sen 100 euroo enemmän kunhan saan asuu rauhallisesti.. :)

Ja itse tingin mielelläni tilasta noiden lähiövaihtoehtojen edessä. :)
-memento vivere-

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #119 : 13/06/2007, 10:32:53 »
Ehkä Kuopiossa ei sitten olekaan niin isoja lähiöitä, kun isommissa kaupungeissa missä Zatun kertoma voi olla tottakin :).

Toisaalta, ajat ja asiat muuttuu. Äitini kertoi että kun he muuttivat 80- luvulla Kuopioon ja kävivät katsomassa asuntoja, niin heille sanottiin että älkää ikinä muuttako Särkiniemeen. No muuttivat kuitenkin :). Nykyisin Särkiniemi on (ainakin minun mielikuvissani) arvostettua ja rauhallista asuinaluetta lähellä keskustaa.

MUOKS: ja mä muuten rakastan paikallisbussissa istumista  :o ;D!! Säälittävää, mutta se on ainoita hetkiä päivässä kun saan vaan istua rauhassa. Tykkään katsella maisemia (vaikka ne on aina samoja) ja miettiä ihan rauhassa omia ajatuksiani. Tosin olen matkustanut bussissa vain neljä kertaa muuttomme jälkeen tähän asti.
« Viimeksi muokattu: 13/06/2007, 10:50:52 kirjoittanut Lua »