Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/04/2024, 05:33:44

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Maaseutu vai kaupunki?  (Luettu 65311 kertaa)

Anneli

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #30 : 30/05/2005, 22:33:15 »
Tavallaan. Eli tässä nyt kuljen kahden kodin väliä toinen Kontiolahdella ja toinen Ilomantsissa. Ja täytyy tunnustaa et se oikea koti tuntuu olevan siellä Ilomantsissa. Mut toi mies viihtyy enemmän kaupungin pinnassa.

Anneli

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #31 : 30/05/2005, 22:40:46 »
Lainaus

Siis ihan miltei naapurissa...  :o

Saako olla utelias mistä päin?
« Viimeksi muokattu: 30/05/2005, 22:42:37 kirjoittanut IceQueen »

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #32 : 30/05/2005, 22:49:12 »
Susirajalla asuminen on IHANAA!
-98 muutin Helsingistä Ilomantsin suuntaan ja täytyy tunnustaa (sorry hesalaiset) tää on oikeeta ELÄMÄÄ mulle. Mie kaipaan tätä luontoa ja rauhaa aina töiden jälkeen.

Ihan hyvä veto varmasti. :) (Minen kyllä kestäisi ehkä sitä määrää hyttysiä  ;))

Kolilla kun kävin ratsastamassa, maastolenkin vetänyt tallimestari (tms.) hehkutti hienoa valintaansa. Oli Saksasta muuttanut luonnonrauhan perässä ensin Suomeen ja sitten Kolille, ja sai vielä työkseen olla päivät luonnossa hevosten kanssa. Tyytyväiseltä vaikutti, eikä kuulemma kotimaahansa lähtisi enää takaisin. :)
-memento vivere-

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #33 : 31/05/2005, 17:19:38 »
... kun sopivan matkan päästä löytyy, ettei kaupunkiin ole 50 km;n matkaa.

Onhan se suhteellista että KUINKA maalla asuu... mun vanhemmat muutti maalle, mistä on 30 kilsaa lähimpään kauppaan, ja 70 kilsaa kaupunkiin. Sieltä on melko tuskaa lähteä esim ostoksille, kun saa varata koko päivän :) ei meikäläiselle.

Laihia on nyt erittäin sopiva asuinpaikka. on peltoja ja metsiä missä olla, pieni oma keskusta ja vaasaan kaupunkiin matkaa 20 minuuttia. Ihannepaikka ainakin minulle :)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #34 : 01/07/2005, 10:58:34 »
Tää vois kuulua tälle osastolle.
Mä oon nyt siis muuttanut ns. maalle eli Kiukaisiin :) Siis ei nyt missään pellolla tai metässä asuta, mutta luonnon lähellä rauhallisella seudulla :) Naapurit on lähellä ja kauppaankaan ei ole pitkä matka.
Mä olen nukkunut niin taivaallisen hyvin (tai siis niin hyvin kun nyt voi ilman Pappaa nukkua ;) ), ei ääniä, linnunlaulua kuuluu aamulla herätessä ja joskus naapurin kukko voi kiekaista. Kerrottakoon, ettei naapurissa mitään maataloa ole, kunhan muutama kana on :)
No, tänä aamuna heräsin taas auringonpaisteeseen. Menin aamusavuille (hyi mua :-[ ) rappusille ja kuuntelin linnunlaulua... Vastapäisessä metsässä liikkui joku otus... No sepä oli kettu, joka oli käynyt hakemassa naapurin kanalasta komean aamupalan, eli kana suussa se etsi sopivaa paikkaa maistella herkkua :D :D Kettu tepasteli ihan kaikessa rauhassa viiden metrin päässä minusta ja loikki lopulta toisen naapurin pihaan :)
"Mummo kanasensa niitylle ajoi..." ;D ;D
Maalla on mukavaa 8)


KFOR 11/04-11/05

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #35 : 01/07/2005, 17:12:37 »
Maalle maalle maalle!
Maalaiselämää elänyt joskus, mutta kaupungissa olen nyt pysytellyt ihan tarkoituksella, että varmasti saa kaupunkielämää sitten tarpeeksi :)

No, nyt se tarpeeksi-raja on sitten tullut selvästi vastaan. Ei mene päivääkään ettenkö manaisi jotain asioita kaupungista. Eikä ne ole enää sellaisia asioita, jotka kuitenkin hukkuisi hyvien puolien alle. Mä olen jo suorastaan masentunut täällä nykyisessä asuinpaikassa  :-\

Järjellä ajateltuna tässä ei ole mitään vikaa.. Tampereen eteläpuolen iso ns. lähiö (tytärkaupunki voisi olla oikea nimike). Kaikki palvelut ihan lähellä. Metsää ja järviäkin lähellä. Asuintalo ja asunto siisti.

Mutta kun kaipuu vaan on toisenlaiseen. Oma talo, omaa maata.

Mihinkään omakotialueelle mua ei saisi. Mieluummin sitten vaikka kerrostalo tai rivitalo kuin omakotitalo alueella, jossa naapuri on muutaman metrin päässä.

Tampereen ympäristökunnista oon taloja katsellut harva se päivä. N.25-60km säteellä Tampereelta löytyy jo jotain sellaista mikä on haaveissa.

Ja tänään sitten osui silmään se paikka mitä voisi kutsua jo Löydöksi isolla ällällä. Muutaman kymmenen kilometrin päässä Tampereelta kivankokoinen pari vuotta sitten täysin remontoitu talo, piharakennuksia, omaa tonttiakin ihan mukavasti eikä tontin rajan toisella puolella ole naapuria vaan tyhjää lääniä löytyy jonkin verran.
Ja on vieläpä nätin ja siistin näköinen talo ulkonäöllisestikin. Ja hintakin kohtuullinen.
Mutta.. olipas yllättävää, että moinen talo on varattu samantien.

minni

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #36 : 13/07/2005, 21:10:28 »
Tämänpäiväisellä maaseutukierroksella tuli taas todistettua, että maaseutu rules! Ihana rauha ja viileitä oleskelupaikkoja paljon enemmän kuin täällä stadissa. :)

virve

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #37 : 13/07/2005, 21:18:13 »
täälläkin kaivataan maaseudun rauhaan jossa puut  heiluvat tuulen tahtiin ja linnut laulavat. olisi ihan kävellä ihan koskemattomassa metsäässä ja istuskella kalliolla. täytyy vaan haaveilla. :P :(

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #38 : 29/09/2005, 18:11:49 »
Kuinkakohan kauan sitä jaksaa itseensä pettää, että kaupungissa muka on ihan hyvä asua, kun on palvelut ja kaikki ihan vieressä..  ::)

Hetken aikaa sitten sain jopa uskoteltua itselleni ihan tosissaan, että täällä lähiössä on ihan hyvä asua ja metsään pääsee kyllä halutessaan.

Joopa.. joka kerta meinaa kyyneleet tulla, kun esim. telkassa näkee maatilan tai kivan talon maalla, hevosia laitumella, koirat juoksemassa pihalla..

Kyllä se vaan on tällä tytöllä iso tyhjä onkalo sisuksissa niin kauan kunnes saa katsella omaa tonttia, oman talon kuistilta maaseudulla  :'(
Ei auta siihen vakuuttelut kaupunkialueen helppoudesta  :-\


Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #39 : 29/09/2005, 18:18:24 »
Kuinkakohan kauan sitä jaksaa itseensä pettää, että kaupungissa muka on ihan hyvä asua, kun on palvelut ja kaikki ihan vieressä..  ::)

Hetken aikaa sitten sain jopa uskoteltua itselleni ihan tosissaan, että täällä lähiössä on ihan hyvä asua ja metsään pääsee kyllä halutessaan.

Joopa.. joka kerta meinaa kyyneleet tulla, kun esim. telkassa näkee maatilan tai kivan talon maalla, hevosia laitumella, koirat juoksemassa pihalla..

Kyllä se vaan on tällä tytöllä iso tyhjä onkalo sisuksissa niin kauan kunnes saa katsella omaa tonttia, oman talon kuistilta maaseudulla  :'(
Ei auta siihen vakuuttelut kaupunkialueen helppoudesta  :-\



Mietipä kuule niitä aamu- ja iltapäiväruuhkia, kun töistä pitäisi päästä äkkiä oman ihanan talon rauhaan (kaikki työpaikathan on kuitenkin kaupungissa). Niin tietty, olettaen että sitten on vielä varaa ostaa bensaa autoonsa, kun saa kaksi kolmasosaa palkastaan laittaa sen ah, niin idyllisen (eli kallin) höskänsä lainan korkoihin. ;D Auttoiko yhtään?
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry