Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 01:00:21

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Luonnon lumoissa  (Luettu 31363 kertaa)

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Luonnon lumoissa
« : 20/09/2005, 20:57:51 »
Kun luonto on kuitenkin monelle tärkeä, tarvitsee se luonnollisesti oman aiheen :) Oikeasti, mä en millään löytänyt asialleni aihetta ;D

Harrastaako kukaan lintubongausta? En tunnusta harrastavani, mutta lenkillä sitä tulee vain pantua merkille uusia tuttavuuksia.. Lintukirjakin kotoa löytyy, äsken juuri tunnistin tämänpäiväisen bongauksen tikliksi :D Meidän järvellä on ihan uskomattoman paljon erilaisia vieraita, harvinaisin tuttavuus taitaa olla harmaasorsa. Mökille mentäessä viikko sitten bongasin harmaahaikarankin!

Upean luontokuvakin olisin äsken saanut: Meidän järvellä oli ihan lähekkäin ryhmä isokoskeloita, sinisorsia ja pesue nokikanoja!
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

virve

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #1 : 20/09/2005, 21:05:31 »
Meillä ei varsinaisesti harrasteta lintubongausta, mutta muuten tunnistellaan kaiken maailman kasveja ja lintuja ja ötököitä.  Ja metsässä liikutaan aika usein, eväiden kera.

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #2 : 20/09/2005, 21:06:04 »
Mä harrastan (voiko sitä sellaiseksi kutsua ??? ) luontoa jossain määrin :)

Asun luonnon keskellä, peltojen ja metsien keskellä... Koiran kanssa tulee kuljettua paljon metsässä (tuo kun on ajokoira ja itse herra metsästäjä ei sattuneesta syystä ole kotona ja koira kaipaa ajoja... Pupuja siis etsimme yksissä tuumin ;) ) Ihanaa on kulkea ihan yksinkin pitkin teitä, kun on vaan peltoja tai metsiä ympärillä, mihinkään sysimetsään minusta ei yksikseni ole, olen siis pelkuri... :-[

Muutaman kerran olen ollut Papan kanssa metsällä mukana ja tykkäsin :) Hiljaisuus ja luonnon tuoksu on ihanaa :) Vaikka kaupunkilaistyttö olenkin, niin on se luonto silti ihana :)

Mikään bongari en ole ;) Tykkään vaan olla luonnossa, ihanaa on istuksia nuotiolla laavussa makkaran käristyessä...

Taidan siis olla tällainen metsästäjä-tyypinen luontoihminen ;)


KFOR 11/04-11/05

Jartsa

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #3 : 20/09/2005, 21:24:49 »

Mikään bongari en ole ;) Tykkään vaan olla luonnossa, ihanaa on istuksia nuotiolla laavussa makkaran käristyessä...

Taidan siis olla tällainen metsästäjä-tyypinen luontoihminen ;)

Olet siis juuri sitä parasta tyyppiä.  :)

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #4 : 20/09/2005, 22:02:33 »
Mä en mitään bongaile (paitsi kurkia ja joutsenia ;D), mutta muuten tykkään kyllä luonnossa liikkua ja oleskella. :) Tuhannen korvessa asustankin, ja tykkään siitä. :D
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Kisu

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #5 : 20/09/2005, 22:07:42 »
Luonnossa viihdyn miekin.. Ja lähinnä vain luonnon kauneudesta ja sen antimista nauttien. ;) Eli samaa sarjaa jatketaa.

Tosin poikkeuksena on se pahin hirvikärpäsaika. Silloin on käynnit vain pikaisia marjastus- ja sienireissuja, ilman suurempaa nautintoa.

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #6 : 21/09/2005, 08:29:08 »
Mäkin tykkään liikkua luonnossa, mutta en varsinaisesti bongaa mitään, uusia elukoita tulee kuitenkin välillä huomattua :D
Lapin erämaathan on mun ehdoton lempipaikka, mutta sen kai kaikki jo on kuullut sata kertaa ;)

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #7 : 21/09/2005, 10:12:28 »
Luonnossa viihdyn miekin.. Ja lähinnä vain luonnon kauneudesta ja sen antimista nauttien. ;) Eli samaa sarjaa jatketaa.

Samalla linjalla täälläkin mennään.  :)
Fear never fixed anything.

Janica

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #8 : 21/09/2005, 10:17:09 »
Minäkin viihdyn luonnossa ihan muuten vaan..

Marjastus jne ei ole mun juttujani toistaiseksi, mutta sitten taas ratsastus metsässä tai koiran kanssa kantojen yli loikkiminen on mun juttuni...  ;D

Punapihlaja

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #9 : 21/09/2005, 11:24:33 »
Mä olen tainnut luontoon saada lapsena yliannostuksen. En mielellään poistu asvaltoidulta alueelta.  :-[ Asuin lapsuuden omakotitalossa, jossa on iso piha eli marjapensaita, omenapuita sekä kasvi- että perunamaa. Ja metsässä käytiin mustikassa ihan tuelta. Isä on innokas lintuharrastaja...sitä ei saa sanoa bongariksi, koska ei hyppää auton rattiin ajamaan 500 kilsaa jonkin harvinaisen linnun näkemiseksi. Eli lintujen nimet on edelleen mullakin hallinnassa, mutta niiden tunnistaminen onkin sitten toinen juttu.  :-\