Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 19/04/2024, 07:09:34

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kotijoukot & Hölkkäri  (Luettu 82628 kertaa)

point

  • Vieras
Kotijoukot & Hölkkäri
« : 20/08/2005, 22:09:24 »
En tiedä, kuinka monet ovat perillä mun Rt-lesket juurista, mut minähän olin se pirulainen, joka Kotijoukot aikoina "vakoilin" väärällä nimellä täällä tai oikeammin sillä alkuperäisellä postituslistalla). Ihan aluksi parin muun kanssa yhteisstyössä provosoimassa koko hommaa, mutta koska sen tyylinen homma ei toiminut mulle niin sitten omilla mielipiteillä, mutta ystäväni nimellä (joka kuoli akuutti leukemiaan 1,5 vuotta sitten) ja hänen suostumuksellaan. Tyhmää, tiedän ja varmasti siksi jäinkin kiinni, koska laitoin erään kirjoituksen jälkeen vahingossa oman nimeni.   :P

Hävetti  :-[ ihan hirveesti ja nöyränä pyysin tekojani anteeksi. Muilta taisin anteeksi saadakin, mutta yksi ihminen on senkin jälkeen tuhrannut vähäistä vapaa-aikaansa siihen, että saisin kyseenalaisen maineen niin uskoni kuin muunkin elämän suhteen. (Varmasti olettekin huomanneet ja kiusaantuneet käännytysyrityksistäni, jota teen heti, kun selkänne käännätte!)  :o

Mutta ei niin pahaa, etteikö jotain hyvääkin. Kotijoukot ja RT-lesket alkoivat tämän jälkeen avoimesti kertoa toistensa olemassa olosta - - toisiaan täydentäen.   ;)
Ja tämän lisäksi IQ:sta ja minusta tuli tosi hyvät ystävät. Siinä taas nähtiin kuinka suuri sydän hänellä on!  :D

Postituslistat ovat hankalia ja siksi itse pidän juuri tällaisestä foorumimuodosta. :D


IQ muoks: Otsikko ei vastannut juuri yhtään keskustelun aiheena olevia viestejä, muutin sen osuvammaks
« Viimeksi muokattu: 31/08/2005, 20:58:12 kirjoittanut IceQueen »

tiitu

  • Vieras
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #1 : 21/08/2005, 10:13:18 »
En tiedä minkä otsikon alle kuuluisi, mut kertokaahan viisaammat: Mä tulin ton kotijoukkojen postituslistan kautta, mutta mikä on se kotijoukkojen foorumi? Mä en tiedä näiden kahden tahon keskinäisistä suhteista yhtään. Mielestäni tämän tyylinen foorumi, jota rt-lesket edustaa on hyvä! Ehkä mä en ikinä ole päässyt kotijoukkojen foorumiin asti, mutta ainakin se postituslista tai nettisivu, jossa viestiketjua pääsee lukemaan on todella hiljainen.

Mä olen ollut erittäin tyytyväinen tähän foorumiin, ja tämän tuomaan "apuun". Kyllä tylsää ja vaikeaa olisi tämä vuosi ollut ilman Teitä, rakkaat sisaret! Ja voisin väittää, et oma mies olisi saanut useammin valitusryöpyn niskaansa ilman tätä kanavaa purkaa pahaa mieltä!  ;)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #2 : 21/08/2005, 10:25:26 »
En tiedä minkä otsikon alle kuuluisi, mut kertokaahan viisaammat: Mä tulin ton kotijoukkojen postituslistan kautta, mutta mikä on se kotijoukkojen foorumi? Mä en tiedä näiden kahden tahon keskinäisistä suhteista yhtään. Mielestäni tämän tyylinen foorumi, jota rt-lesket edustaa on hyvä! Ehkä mä en ikinä ole päässyt kotijoukkojen foorumiin asti, mutta ainakin se postituslista tai nettisivu, jossa viestiketjua pääsee lukemaan on todella hiljainen.

Kotijoukkojen foorumi löytyy hölkkärin sivuilta, on siis hölkkärin kuso kulkee- palstan yksi osa, johon pääsee ilmoittautumalla kotijoukkolaiseksi. (olikohan tarpeeksi monimutkaisesti selitetty ;) )
Tämäkin (siis kotijoukot) foorumi ON hiljainen, itse olen tämän rt-lesket -foorumin ottanut omakseni ja tuntuu, että kotijoukkojen postituslistan lisäksi kotijoukkojen foorumille kirjoittelu alkaisi ehkä jo vaikuttaa addiktoituneelta ;D ;D
Rohkenen sanoa, ettet ole menettänyt juurikaan mitään sillä, ettet ole kotijoukkojen foorumille kirjautunut... Kyllä kaikki äksön tämän aiheen tiimoilta tapahtuu nykyisin täällä :)


KFOR 11/04-11/05

minni

  • Vieras
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #3 : 21/08/2005, 10:28:39 »
En tiedä minkä otsikon alle kuuluisi, mut kertokaahan viisaammat: Mä tulin ton kotijoukkojen postituslistan kautta, mutta mikä on se kotijoukkojen foorumi?

Kotijoukot-postituslistan lisäksi on Hölkkärissä (siis keskustelupalstalla) oma osio kotijoukkolaisille. Jotta sinne pääsee, täytyy profiilissa lukea "kotijoukot". Sen statuksen saa jokainen ylläpitäjältä liittyessään tai myöhemminkin, jos ei ole hoksannut asiasta heti ilmoitella.

Se on siis pieni osa foorumia eli ei kokonainen foorumi, kuten tämä. Sielläkin on aika ajoin jotakin keskustelua ja aikaisemmin oli enemmänkin, mutta nykytila on hyvin hiljainen. Siellä on itse asiassa kehittämiskeskustelua, johon kannattaa ottaa osaa, jos kiinnostaa.

Tulin itse tänne kotijoukot-postituslistan kautta ja olen kuulunut myös rt-lesket postituslistalle. Kotijoukkoihin löysin Hölkkärin kanavan kautta. :) Silloin vuonna kilpi ja kypärä kotijoukoissa oli hyvin vilkas keskustelu (ei ollut muuta kanavaa) ja se oli osa Kotona ja Kaukana -projektia. Pidän vieläkin yhteyksiä niihin ihmisiin, joiden mies oli yhtä aikaa alhaalla. :) Ja sitä on tietysti nyt vaikea uskoa, mutta me kirjoiteltiin tiiviin n. 10 hengen porukan kanssa joka päivä ja tavattiinkin pienissä erissä useita kertoja.

Mutta kuten aikaisemminkin on ollut puhetta, nyt tämä foorumi tuntuu omalta. :) Enkä silti tarkoita, että mikään kanava olisi parempi toista...

minni

  • Vieras
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #4 : 21/08/2005, 10:29:22 »
Mirka ehtikin ensin...  ;)

tiitu

  • Vieras
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #5 : 21/08/2005, 10:33:21 »
No niin, tämähän selvensi :) Kiitos! Mä siis en vaan ole sinne kotijoukkojen foorumiin ikinä ehtinyt, vaik postituslistalle pääsin... Ehkä mä tyydyn tähän, vaik uteliaisuus voi voittaa kuitenkin :P

Anna

  • Vieras
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #6 : 21/08/2005, 10:34:08 »
En tiedä minkä otsikon alle kuuluisi, mut kertokaahan viisaammat: Mä tulin ton kotijoukkojen postituslistan kautta, mutta mikä on se kotijoukkojen foorumi?

Minulle on tiedossa tuo kotijoukkojen foorumi mutta kotijoukkojen postituslista on hämärän peitossa.
Yritin sinne viime syksynä liittyäkin, kun mies lähti koulutukseen. Lopulta tuli viesti takaisin, että ylläpitäjä ei ole tarkastanut hakemustasi 3 viikkoon, joten se on vanhentunut tms.
En yrittänyt liittymistä enää uudelleen, sillä olin jo rekisteröitynyt tänne ja täällä tuntui kaikki toimivan ja juttu luistavan.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #7 : 21/08/2005, 13:15:36 »
Näyttää vähän (eikä oikeastaan ihan vähääkään) siltä, että kotijoukkojen (siis yleisnimityksenä kotona odottavista ;)) käyttämien eri tukikanavien välille koitetaan rakentaa melkoista kilpailuasetelmaa. Viittaan siis esim. Hölkkärissä käytävään keskusteluun. Eivätköhän yksityishenkilöt pysty itse päättämään, mihin yhteisöön haluavat kuulua ja mihin eivät.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään ainuttakaan yhdistystä tai muuta "järjestöä" vastaan. Mutta jaloillani osaan äänestää. Tämä foorumi toimii. "Virallisen linjan" puuttuminen on mielestäni lähinnä hyvä asia. Kaikesta saa puhua, asiallisesti. Eikä ketään sensuroida. :)
-memento vivere-

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #8 : 21/08/2005, 13:28:27 »
Näyttää vähän (eikä oikeastaan ihan vähääkään) siltä, että kotijoukkojen (siis yleisnimityksenä kotona odottavista ;)) käyttämien eri tukikanavien välille koitetaan rakentaa melkoista kilpailuasetelmaa. Viittaan siis esim. Hölkkärissä käytävään keskusteluun. Eivätköhän yksityishenkilöt pysty itse päättämään, mihin yhteisöön haluavat kuulua ja mihin eivät.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään ainuttakaan yhdistystä tai muuta "järjestöä" vastaan. Mutta jaloillani osaan äänestää. Tämä foorumi toimii. "Virallisen linjan" puuttuminen on mielestäni lähinnä hyvä asia. Kaikesta saa puhua, asiallisesti. Eikä ketään sensuroida. :)


LoL  ;D

Ihan samaa mieltä! Tämä foorumi toimii ja kävijämäärästä päätellen tälle on ollut "markkinarako".

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #9 : 21/08/2005, 13:36:37 »
Näyttää vähän (eikä oikeastaan ihan vähääkään) siltä, että kotijoukkojen (siis yleisnimityksenä kotona odottavista ;)) käyttämien eri tukikanavien välille koitetaan rakentaa melkoista kilpailuasetelmaa. Viittaan siis esim. Hölkkärissä käytävään keskusteluun. Eivätköhän yksityishenkilöt pysty itse päättämään, mihin yhteisöön haluavat kuulua ja mihin eivät.

Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään ainuttakaan yhdistystä tai muuta "järjestöä" vastaan. Mutta jaloillani osaan äänestää. Tämä foorumi toimii. "Virallisen linjan" puuttuminen on mielestäni lähinnä hyvä asia. Kaikesta saa puhua, asiallisesti. Eikä ketään sensuroida. :)

En sanoisi niinkään kilpailusta vaan enemmänkin siitä että on syntynyt enemmän ja enemmän eri yhteisöjä mutta kuitenkin puhutaan yhdestä ja tarkoitetaan toista eli käsitteet on vähän sekaisin. Selvyyden kannalta olisi tietysti helpointa että olisi vaan yksi yhtenäinen organisaatio mutta sen puutteessa nykyiset toimivat yhteisöt voisivat olla mieluumminkin toisiaan tukevia kuin koko asiaa hajottavia.

Foorumi varmasti toimii, en epäile sitä yhtään mutta kuten sanottu keskustelufoorumi on vain keskustelufoorumi eikä sen pohjalta pysty järjestämään sen virallisempaa toimintaa. Jos se riittää leskille itselleen niin olkoon näin ...

Mutta sen verran mitä kerkisin esim. saada tietoa hiljaiseloa tästä viettävästä Rauhanturvaajien Omaisten Tuki- toiminnasta niin se kuulosti todella hyvältä koska siinä toimintapohjaa oli laajennettu myös keskustelufoorumin ulkopuolelle konkreettiseen toimintaan. Mutta jotta toimintaa voisi olla ja se virallisesti voisi toimia minkään muun instanssin kanssa niin se vaatisi tämän yhteisön rekisteröitymistä. Yhdistyksen rekisteröityminen ei millään tavalla vaikuta esim. keskustelufoorumin linjaan. Sehän voi pysyä niin epämuodollisena kuin haluaa koska se on edelleenkin vain keskustelufoorumi eikä itse yhdistys.

Toivottavasti osasin ilmaista pointtini ilman väärinkäsitystä täällä "Mistä löytyi!" osiolla  ;D
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-