Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 14:50:40

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Pelottaako/pelottiko?

Ei ainakaan suuremmin.
8 (42.1%)
Vähäsen kyllä.
8 (42.1%)
Aika paljonkin.
3 (15.8%)
En muista tai muuten osaa sanoa.
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 18

Kirjoittaja Aihe: Pelottaako?  (Luettu 44806 kertaa)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Pelottaako?A
« Vastaus #30 : 10/01/2005, 13:30:20 »
Anoppi ja mun äiti ne kauhuissaan on mieheni toiminnasta. Sen leipätyöhän täällä suomessa on ajaa räjähderekkoja ja sit se haaveilee vielä rauhanturvaajaksi vaarallisiin paikkoihin. Viimeksikin äitini totesi että eikö se voisi löytää jotain TAVALLISTA työtä... saatiin hyvä naurut...

anneholmberg

  • Vieras
Re: Pelottaako?A
« Vastaus #31 : 10/01/2005, 13:37:28 »
Lainaus
Viimeksikin äitini totesi että eikö se voisi löytää jotain TAVALLISTA työtä... saatiin hyvä naurut...

Heh heh, siinä on anopille sulattelemista! Se mikä on epätavallista toiselle on ihan tavallista toiselle  :P Taitaa noi meiän miehet aika hurmapäitä olla ku pitää vaan lisää actionia elämään saada! ;D

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Pelottaako?
« Vastaus #32 : 10/01/2005, 14:26:47 »
Sitäpä sitä, äksöniä...! tuntee välillä itsensäkin ihan tylsäksi kun mies tekee ja kokee koko ajan jotain uutta ja jännittävää. meikä vaan haluaa asua laihialla ja käydä töissä ja olla kotona.  ;)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Pelottaako?
« Vastaus #33 : 15/05/2005, 17:11:30 »
Mitenkäs uudet lesket?? Pelottaako miehen puolesta tai oman parisuhteen puolesta?? Entäpä jo paatuneet lesket, onko uusia pelkoja tullut vai joko menee rutiinilla?

Meille töihin tuli uusia kesätyöntekijöitä ja toisen veli lähti juuri Kosovoon toukokuussa. No, sanoi sitten mulle, että siellä on varmaan tosi rauhatonta ja ammuskellaan ympäriinsä ihan tauotta. Minäpä siihen sitten tokasin, että ei siellä mitään tapahdu! Pelästyin oikein omaa kommenttiani :o
Ihan alkuaikoina olin hiukan peloissani, mutta nyt sitä on sitten tullut siihen tulokseen, että tapahtuu jos tapahtuu ::) Papan työ nyt ei täälläkään oo mitenkään superturvallista, että kai mä hulluks tulisin jos sellasia miettisin...

Suhteen puolesta ei ole huolia tai pelkoja. Toki suhdetta pidetään yllä voimakkaammin, kun välimatkaa on paljon, mutta mä tiedän, että me selviydytään tästä vuodesta (tai siis vajaasta puolesta vuodesta ;D ) puhtain paperein :D
Ja tulihan tämän mission aikana se askel eteenpäinkin otettua ;) Kosinta, ja nyt se kimalteleva symboli vasemmassa nimettömässä :-* Kovaa vauhtia suunnitellaan häitä (joiden päivämäärästä ei vieläkään ole tietoa... :P ) ja muutenkin yhteisestä tulevaisuudesta keskustellaan paljon.


KFOR 11/04-11/05

virve

  • Vieras
Re: Pelottaako?
« Vastaus #34 : 15/05/2005, 20:12:47 »
Vähän kyllä pelottaa.  kun ei tiedä missä kunnossa tiet on tuolla Kosovossa, ja millaisilla nopeuksilla siellä ajetaan. kalusto taitaa olla samaa tasoa kuin täällä.  :-\
Välillä mietityttää että kuinka tää meillä kestää, ollaan kuitenkin 9 vuotta oltu kimpassa risuineen ja ruusuineen.  ja onhan  meillä 3 erittäin vilkasta pojan vekaraa. mutta silti välillä mietyttää. 

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Pelottaako?
« Vastaus #35 : 15/05/2005, 20:21:39 »
Vähän kyllä pelottaa.  kun ei tiedä missä kunnossa tiet on tuolla Kosovossa, ja millaisilla nopeuksilla siellä ajetaan. kalusto taitaa olla samaa tasoa kuin täällä.  :-\
Välillä mietityttää että kuinka tää meillä kestää, ollaan kuitenkin 9 vuotta oltu kimpassa risuineen ja ruusuineen.  ja onhan  meillä 3 erittäin vilkasta pojan vekaraa. mutta silti välillä mietyttää. 

Liikenne minuakin eniten huoletti. Toisaalta liikenne on vaarallista missä tahansa. :P Yritin vain luottaa, että sekä ajotaito että ajoneuvot ovat turvaajilla paremmassa kunnossa kuin paikallisilla. ::)

Tätä on varmaan jankutettu tällä foorumilla melko paljon, mutta en usko, että missio suhdetta kaataa. Se kestää, jos on kestääkseen, välimatkasta ja kaikesta muusta hankaluudesta huolimatta.  :)
-memento vivere-

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Pelottaako?
« Vastaus #36 : 15/05/2005, 20:30:00 »
Liikenne minuakin eniten huoletti. Toisaalta liikenne on vaarallista missä tahansa. :P Yritin vain luottaa, että sekä ajotaito että ajoneuvot ovat turvaajilla paremmassa kunnossa kuin paikallisilla. ::)

Tätä on varmaan jankutettu tällä foorumilla melko paljon, mutta en usko, että missio suhdetta kaataa. Se kestää, jos on kestääkseen, välimatkasta ja kaikesta muusta hankaluudesta huolimatta.  :)

Liikenne se on tämänkin lesken huolenaihe numero yksi... Mutta ihan kuten Zatu sanoi, se on vaarallista joka puolella.
Turvaajat siellä ajelevat kyllä hyvin varovasti ja onhan tuo kalustokin keskivertokosovolaista paremmassa kunnossa :) Niin ja jos ei muuten uskalla ajella, niin pasilla sitten ;D
Kyllä Pappa ainakin omien puheittensa mukaan ajaa siellä huomattavasti varovaisemmin kuin kotosuomessa.

Ja turhaan sen suhteen takia murehtii... Teilläkin on monenmonta vuotta yhteiseloa takana, joten jos kaikki suhteessa on kunnossa, niin tuskin se tähän reissuun kaatuu :) Päinvastoin, saattaa saada uusia ulottuvuuksia, toista katsoo ehkä hieman eri silmällä ;) Saattaa tulla takaisin se kuuluisa tuoreen rakkauden huuma :P 8)
Perhe-elämässä en osaa neuvoa, mutta uskoisin, että lapset pitävät sinut täällä kotona arjessa kiinni. Voi aika kulua nopeammin, kun on koko ajan tekemistä ja touhua :)


KFOR 11/04-11/05

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Pelottaako?
« Vastaus #37 : 16/05/2005, 16:41:17 »

Välillä mietityttää että kuinka tää meillä kestää, ollaan kuitenkin 9 vuotta oltu kimpassa risuineen ja ruusuineen.  ja onhan  meillä 3 erittäin vilkasta pojan vekaraa. mutta silti välillä mietyttää. 

Jos yhtään lohduttaa, niin ei se välimatka suhdetta kaada, vaan kyllä eroon on ihan muut syyt, jotka ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa aktualisoituisivat (siis ero tulee jos on tullakseen).
Joten ihan turhaan pahoitat mieltäsi miettimällä tollaisia!  :D

siren

  • Vieras
Re: Pelottaako?
« Vastaus #38 : 16/05/2005, 16:54:54 »
Samoja tuntemuksia täälläkin. Olen myöskin huolissani Kosovon liikenteen turvallisuudesta, kun ajelevat siellä miten sattuu. Muuten ei vielä suurempaa huolta ole. Aluksi pelkäsin kovastikin mutta ennen lähtöään mies kertoi minulle ummet ja lammet siitä, mitä tuleman pitää. Ja nyt olen suht rauhallisin mielin.  Heidät on kuitenkin koulutettu hyvin ja pahimpaankin on varauduttu. Ovat mellakkakoulutusta saaneet ja toivottavasti osaavat soveltaa oppimaansa käytännössä jos tarve vaatii.

Suhteen puolesta en osaa vielä mitään sanoa. Toista viikkoahan tässä vasta leskenä elellään. Meillä on todella tuore suhde, vasta puoli vuotta ollaan tunnettu :). Silti tämä mies tuntuu juuri siltä oikealta ja yhteistä tulevaisuutta suunnitellaan  kovasti (tai no, minä mangun lasta ja hää toppuuttelee ;) ). Puhutaan kovasti talon hankkimisesta, kunhan omat opiskelut ovat loppusuoralla. Joten paljon on mitä odottaa, eikä se vuosi mahdottomia kestä.  Mutta jos toiselle reissulle lähdetään, niin sitten pitää jo suostutella enemmän... ;)!

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Pelottaako?
« Vastaus #39 : 16/05/2005, 20:06:59 »
Mua ei kyllä pelottanut mikään liikenne... Mua pelotti se, että joku vitipää saa siellä yhtäkkiä päähänsä lähteä tulittamaan suomalaisia jossain mielenhäiriössä ja mun mies sattuis olemaan just siinä tulituksen kohteena... :-\ Kun sen ei tarvi olla mitenkään mieheen kohdistettu laukaus, riittää kun luoti tulee sopivasti, niin se on menoa. Eikä siinä sitten mitkään selittelyt paljon lämmitä.. :-[
Ad astra per aspera!