Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 10/05/2024, 19:11:51

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit  (Luettu 53390 kertaa)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #90 : 20/09/2008, 10:56:15 »
Olin sitten mennyt heittämään kamerasta ladattavat paristot roskiin ::). Kun en tiennyt että ne on ladattavat. Mies oli sanonu kuulemma mulle (ei omaa muisti kuvaa) että siinä on ladattavat akut...siis mulle täytyy puhua asioista niiden oikeilla nimillä, paristot on paristot ja akku on akku :faint:

Jansku

  • Vieras
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #91 : 22/11/2008, 16:33:45 »
Mä harkitsen nyt tämän piNkin ihanuuden ostamista. Tartten läppärin reissuun mukaan ja tää Acer AspireOne ois just hyvän kokonen ja mukavan tuntunen kun sitä oon selaillut. Asus voitti testeissä tuon, mutta acerin kuori kuitenkin on kuulemma kestävämpi , näyttö parempi, tehoja enemmän jne. Siitä tuntuu löytyvän paljon hyviä ominaisuuksia. Oon tässä syksyn ajan harkinnut ja meinasin äsken jo verkkokaupasta ostaa...mut aattelin vielä hetken harkita.
Tiedän, että suurinpiirtein samaan hintaan saan kyllä isonkin läppärin, mutta tuo koko on juuri se mikä on se juttu. Ei sillä muuten ihan hirveitä vaatimuksia oo, siinä tulee olla kirjotusohjelma + power point ja WLAN, pidän sillä yhteyttä kotiin, säilön valokuvat ja sen tulee kulkea mukana vaivatta.
Onks noi miniläppärit nyt ihan leluja?

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #92 : 24/11/2008, 21:07:08 »
Mä harkitsen nyt tämän piNkin ihanuuden ostamista. Tartten läppärin reissuun mukaan ja tää Acer AspireOne ois just hyvän kokonen ja mukavan tuntunen kun sitä oon selaillut. Asus voitti testeissä tuon, mutta acerin kuori kuitenkin on kuulemma kestävämpi , näyttö parempi, tehoja enemmän jne. Siitä tuntuu löytyvän paljon hyviä ominaisuuksia. Oon tässä syksyn ajan harkinnut ja meinasin äsken jo verkkokaupasta ostaa...mut aattelin vielä hetken harkita.
Tiedän, että suurinpiirtein samaan hintaan saan kyllä isonkin läppärin, mutta tuo koko on juuri se mikä on se juttu. Ei sillä muuten ihan hirveitä vaatimuksia oo, siinä tulee olla kirjotusohjelma + power point ja WLAN, pidän sillä yhteyttä kotiin, säilön valokuvat ja sen tulee kulkea mukana vaivatta.
Onks noi miniläppärit nyt ihan leluja?

Ei ne minit mun mielestä mitään leluja oo, jos on kunnon kiintolevyt ja kunnon prossut. Eli ei mitään pelkkää flash-muistia vaan kunnon kiintolevy.

Mä haluaisin kans ite pienemmän läppärin, kuin normi läppärit on... sellanen joku 12-14" ois just passelin kokoinen. Ois vielä kiva kantaa mukana, kun on kevyt ja pieni.
Ad astra per aspera!




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #93 : 25/11/2008, 17:52:52 »
Kauhea kriisi, kamera hajosi. :'( Haluaisin järkkärin, muttei taida olla sellaiseen oikein varaa. Suositelkaa silti hyviä ja halpoja. ;)
-memento vivere-

Jansku

  • Vieras
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #94 : 25/11/2008, 20:07:37 »
Ei ne minit mun mielestä mitään leluja oo, jos on kunnon kiintolevyt ja kunnon prossut. Eli ei mitään pelkkää flash-muistia vaan kunnon kiintolevy.

Mä haluaisin kans ite pienemmän läppärin, kuin normi läppärit on... sellanen joku 12-14" ois just passelin kokoinen. Ois vielä kiva kantaa mukana, kun on kevyt ja pieni.

No on tos kuitenkin 1GB muistia, 160GB kovalevy,1.6Ghz -prosessori. Luulis sillä pärjäävän? Tossa on kuitenkin melkein tuplasti isompi kovalevy kun Asuksen samanhintasessa.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #95 : 25/11/2008, 21:04:22 »
Kuinka monella on järjestelmäkamera? Millainen? Suosituksia? Olen selaillut monia vertailuja, mutta vaihtoehtoja on niin paljon, että pää menee sekaisin. ;D

Joululahjaksi saattaisin jonkun sellaisen sittenkin saada. :D
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #96 : 25/11/2008, 21:08:38 »
Ei ne minit mun mielestä mitään leluja oo, jos on kunnon kiintolevyt ja kunnon prossut. Eli ei mitään pelkkää flash-muistia vaan kunnon kiintolevy.

Mä haluaisin kans ite pienemmän läppärin, kuin normi läppärit on... sellanen joku 12-14" ois just passelin kokoinen. Ois vielä kiva kantaa mukana, kun on kevyt ja pieni.

No on tos kuitenkin 1GB muistia, 160GB kovalevy,1.6Ghz -prosessori. Luulis sillä pärjäävän? Tossa on kuitenkin melkein tuplasti isompi kovalevy kun Asuksen samanhintasessa.
Kyl toi jo ihan hyvälle vaikuttaa!!
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #97 : 25/11/2008, 21:10:13 »
Kuinka monella on järjestelmäkamera? Millainen? Suosituksia? Olen selaillut monia vertailuja, mutta vaihtoehtoja on niin paljon, että pää menee sekaisin. ;D

Joululahjaksi saattaisin jonkun sellaisen sittenkin saada. :D
Mulla ei itellä oo, mut pikkusiskon Lumixia oon käyttäny. Ja oon tykänny.

Samoin oon Canonin ja Olympuksen järkkäreitä saanut käytellä, enkä keksi mitään huonoa kummastakaan näin yhtäkkiseltään...

Tästä mä ite haaveilen tällä hetkellä: Olympus

Mut kyllä kandee panostaa ennemmin järkkäriin, kuin osata halpa pokkari. Säkin kun kuvaat niin paljon ja upeita kuvia, niin kannattaa panostaa kameraan! :) Ja toivottavasti joulupukki kuulee nyt nää meen keskustelut ja sun toiveet ja tuo sulle oikein hyvän kameran! ;D
Ad astra per aspera!




everevil

  • Vieras
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #98 : 25/11/2008, 21:10:36 »
Kuinka monella on järjestelmäkamera? Millainen? Suosituksia?
Minul on tuo Canonin Eos 400D, se on iiihan kiva :) Kai se vähän riippuu, mitä on vailla, että mikä kannattaa hommata.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #99 : 25/11/2008, 21:15:09 »
^Varmaan aika perussetillä on lähdettävä liikkeelle, ei taida rahat riittää muuhun. :) Kuvanvakaaja saisi olla rungossa, että saisi sitten kohtuullisemmalla hinnalla lisää objektiiveja jossain vaiheessa (näin olen ymmärtänyt ainakin).
-memento vivere-