Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 19/04/2024, 15:35:52

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Verta pakkiin  (Luettu 50075 kertaa)

Jartsa

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #20 : 29/09/2006, 21:17:42 »
Hienoa! Verenluovutus ei ole koskaan turha uhraus.  :respekt:

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #21 : 29/09/2006, 21:29:54 »
Hienoa! Verenluovutus ei ole koskaan turha uhraus.  :respekt:
Juu ei oo.

Ei sitä koskaan tiedä, koska voi joutua itse turvautumaan luovutettuihin varantoihin. Toivottavasti ei koskaan, mutta onpahan sitten ainakin tehnyt jotain hyvää jonkun muun ihmisen eteen. :)
Ad astra per aspera!




Kisu

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #22 : 29/09/2006, 21:33:51 »
Meillä tuli työpaikalla yksi viesti jossa myös kehoiteltiin verta luovuttamaan ja siinä puhuttiin jotain maksusta (eli pitäs itse jotain maksaa luovuttamisesta)..  :o Kyllä mie tähän asti oon ilmatteeks saanu vereni antaa..  ::)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #23 : 29/09/2006, 21:39:29 »
Meillä tuli työpaikalla yksi viesti jossa myös kehoiteltiin verta luovuttamaan ja siinä puhuttiin jotain maksusta (eli pitäs itse jotain maksaa luovuttamisesta)..  :o Kyllä mie tähän asti oon ilmatteeks saanu vereni antaa..  ::)
No oho... SPR:n veripalvelun kautta ainakin ilmaiseksi sen saa tehdä, joten miks ihmeessä te muka joutuisitte maksamaan?  ??? Kummallista...
Ad astra per aspera!




Kisu

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #24 : 29/09/2006, 22:49:18 »
Meillä tuli työpaikalla yksi viesti jossa myös kehoiteltiin verta luovuttamaan ja siinä puhuttiin jotain maksusta (eli pitäs itse jotain maksaa luovuttamisesta)..  :o Kyllä mie tähän asti oon ilmatteeks saanu vereni antaa..  ::)
No oho... SPR:n veripalvelun kautta ainakin ilmaiseksi sen saa tehdä, joten miks ihmeessä te muka joutuisitte maksamaan?  ??? Kummallista...

Ainoa voi olla, että kun tää juttu on semmoinen ylimääräinen, että jos siksi otetaan se nimellinen hinta. Mut vaikka miulla onkin halu auttaa toisia, niin verenluovutus loppuu kyllä, jos siitä ilosta pitää ruveta maksamaan. Tosin tämä nyt on turhaa spekulointia, koska en ole ko. juttuun menossa muutenkaan.

point

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #25 : 29/09/2006, 23:23:54 »
Meillä tuli työpaikalla yksi viesti jossa myös kehoiteltiin verta luovuttamaan ja siinä puhuttiin jotain maksusta (eli pitäs itse jotain maksaa luovuttamisesta)..  :o Kyllä mie tähän asti oon ilmatteeks saanu vereni antaa..  ::)
No oho... SPR:n veripalvelun kautta ainakin ilmaiseksi sen saa tehdä, joten miks ihmeessä te muka joutuisitte maksamaan?  ??? Kummallista...

Ainoa voi olla, että kun tää juttu on semmoinen ylimääräinen, että jos siksi otetaan se nimellinen hinta. Mut vaikka miulla onkin halu auttaa toisia, niin verenluovutus loppuu kyllä, jos siitä ilosta pitää ruveta maksamaan. Tosin tämä nyt on turhaa spekulointia, koska en ole ko. juttuun menossa muutenkaan.
Ihme juttu! Melkein vois paremminkin olla niin, et ylimääräisestä vaikka vähän maksettais luovuttamisesta, mut ei nyt noin päin. Mihin tää maailma on oikein menossa? :-\

Jartsa

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #26 : 30/09/2006, 12:43:11 »
Moisiin viesteihin kannattaa suhtautua varauksella...
Yksi asia on varma:

SPR:n Veripalvelu EI ota maksua verenluovutuksesta EIKÄ myöskään maksa palkkiota verenluovutuksesta. Piste.

Jartsa

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #27 : 30/09/2006, 12:54:04 »
Meillä tuli työpaikalla yksi viesti jossa myös kehoiteltiin verta luovuttamaan ja siinä puhuttiin jotain maksusta (eli pitäs itse jotain maksaa luovuttamisesta)..  :o Kyllä mie tähän asti oon ilmatteeks saanu vereni antaa..  ::)
No oho... SPR:n veripalvelun kautta ainakin ilmaiseksi sen saa tehdä, joten miks ihmeessä te muka joutuisitte maksamaan?  ??? Kummallista...

Ainoa voi olla, että kun tää juttu on semmoinen ylimääräinen, että jos siksi otetaan se nimellinen hinta. Mut vaikka miulla onkin halu auttaa toisia, niin verenluovutus loppuu kyllä, jos siitä ilosta pitää ruveta maksamaan. Tosin tämä nyt on turhaa spekulointia, koska en ole ko. juttuun menossa muutenkaan.

Ihmettelen muuten miks Kisu vaivaudut edes pähkäilemään moista... Vanhana spärräläisenä tiedät kyllä, ettei tuo voi pitää paikkaansa... Ainakaan jos kyse on Veripalvelusta.

Tästä voi lukea lisää: http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=21&VID=default&SID=327568214690070&S=0&C=20534

Monissa maissa sairaalat ottavat vastaan verenluovuttajia ja maksavat siitä korvauksen. Suomessa Veripalvelu hoitaa luovutushommat ja myy sitten veren sairaaloihin rahoittaen siten oman toimintansa, joten luovuttajilta ei peritä maksua. Mun mielestä tää meidän malli on hyvä.

Haluaisin kyllä nähdä tuon sun työpaikalla olleen kutsun ja ennen kaikkea: mikä instanssi sen on lähettänyt??  :o
« Viimeksi muokattu: 30/09/2006, 12:58:42 kirjoittanut Jartsa »

Kisu

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #28 : 01/10/2006, 00:08:58 »
Siis nyt ei ollutkaan kyseessäö se, että mie saisin palkkion, vaan mie maksaisin siitä, että pääsisin eroon pussillisesta omaa vertani.  ::) Koita hyvä ihminen lukea, vaikka juhlahumusta pää oliski sekasi.. ;)

Annukka

  • Vieras
Re: Verta pakkiin
« Vastaus #29 : 01/10/2006, 00:32:22 »
Itse ja aina patistelen muita luovuttamaan, omaani kun eivät ole koskaan huolineet :P
Viimeisessä sektiossa sain punasoluja, joista mulle kehittyikin vasta-aineita. Nyt elänkin toivossa etten tarvitse koskaan enää ps-tiputusta, koska niissä onkin sitten titraaminen, ennen kuin mulle käyvät... :-[