Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 23/04/2024, 18:12:22

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Raha - ja sen käyttö  (Luettu 9631 kertaa)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Raha - ja sen käyttö
« Vastaus #20 : 15/01/2010, 09:57:05 »
Kyllä tuo minusta kuulostaa aika rajulta verrata semmoisia ihmisiä idiootteihin!
Miettikääpä, kaikki eivät ole ulosotossa välttämättä omien velkojensa takia. Tai jollain on voinut mennä firma tai koti alta sen takia, että on vaikka sairastunut vakavasti.  :nono:
Suurella osalla ulosotto on kuitenkin täysin itseaiheutettua ja heitä kai tässä idooteiksi tituleerattiin...
Ad astra per aspera!




Poissa Pikkunen

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4607
  • KFOR 04/03-04/04, KFOR 11/08-11/09
Raha - ja sen käyttö
« Vastaus #21 : 15/01/2010, 10:42:57 »
Sen vielä haluisin lisätä, että mulle on ihan sama miten kenenkin raha-asiat menee. Ja niinhän se on että jokaisella on omat taustansa ja syynsä miksi ja miten raha-asiat menee. Mutta tuo on minun mielestä jo lähes huvittavaa, JOS on ulosotossa tuhansia ja pröystäillään kaikella ikäänkuin sitä rahaa olisi. Miksei sitten voisi tyytyä ns. normaaliin elämään.... Mutta tää on mun mielipide ja puhun vain ja ainoastaan martina ja esko ohjelman pohjalta, en soimaa ketään tällä.

anniinak

  • Vieras
Raha - ja sen käyttö
« Vastaus #22 : 15/01/2010, 14:56:28 »
Kyllä tuo minusta kuulostaa aika rajulta verrata semmoisia ihmisiä idiootteihin!
Miettikääpä, kaikki eivät ole ulosotossa välttämättä omien velkojensa takia. Tai jollain on voinut mennä firma tai koti alta sen takia, että on vaikka sairastunut vakavasti.  :nono:

Mä olen kyl kans samaa mieltä, ettei kaikkia joilla on ulosotossa laskuja ei voi leimata idiooteiksi! Vaikka oliskin omien velkojen takia, mut on luullut saavansa kaiken maksettua sitte onkin joutunut esimerkiksi työttömäksi eikä saa uutta työpaikkaa mistään.. Ei se mun mielestä ole idioottimaisuutta!! Ja kyllä se pitää meilläkin joskus sinne luotonpuolelle ostaa ihan ruokatarvikkeita kaupasta, kun tilit on menny johonkin muuhun, en silti tunne olevani idiootti. Toisaalta ei mulla ulosotossa olekkaan mitään, ONNEKSI!

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Raha - ja sen käyttö
« Vastaus #23 : 15/01/2010, 15:12:58 »
Sen vielä haluisin lisätä, että mulle on ihan sama miten kenenkin raha-asiat menee. Ja niinhän se on että jokaisella on omat taustansa ja syynsä miksi ja miten raha-asiat menee. Mutta tuo on minun mielestä jo lähes huvittavaa, JOS on ulosotossa tuhansia ja pröystäillään kaikella ikäänkuin sitä rahaa olisi. Miksei sitten voisi tyytyä ns. normaaliin elämään.... Mutta tää on mun mielipide ja puhun vain ja ainoastaan martina ja esko ohjelman pohjalta, en soimaa ketään tällä.
Tätä mäkin tarkoitin, et miks on pakko elää ylivarojensa? Siis totta kai joskus joutuu maksamaan luotolla ja joskus joutuu lainaamaan rahaa vaikka pankista.

Mut niitä ottaessa pitää tajuta, et ne maksetaan takaisin. Et sitä rahaa ei saa ilmaiseksi.

Tieädän muutamia ihmisiä, jotka on ihan omaa idioottimaisuuttaan joutuneet ongelmiin rahan kanssa. On vaan vinguteltu visoja ja mastereita... Eikä viitsitä edes siinä vaiheessa, kun tulee se eka ulosoton kirje, ottaa yhteyttä pankkiin (tai sinne perintätoimistoon), et on maksuongelmia.

Sama juttu laskujen kanssa, et pitäis olla sen verran pokkaa, et soittaa yritykseen, josta on tullut lasku, ja sanoa, että saisko eräpäivää siirrettyä. Mut kun toisia ei kiinnosta... Mennään asenteella "ihan sama" koko ajan vaan eteenpäin ja eletään yli varojen...

Toki niitäkin on, jotka ulosottoon on joutuneet ilman omaa syytään, esim. just sairauden tai työttömyyden takia, tai sit tän yhtäkkisen laman takia, et on firma mennyt alta. Mut ne ihmiset varmasti tekee kyllä kaikkensa saadakseen hommat sovittua niin, että ongelmat pysyy mahdollisimman pienenä.
Ad astra per aspera!




Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Vs: Raha - ja sen käyttö
« Vastaus #24 : 15/01/2010, 17:27:20 »
^Juurikin niin kuin IQ sanoi, täytyy olla sen verta järkeä, että jos tilanne on paha, ymmärtää tehdä mahdollisia ennakoivia toimenpiteitä. Ei se niinkään mee, että yhtäkkiä vaan hupsista laskut on ulosotossa.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Vs: Raha - ja sen käyttö
« Vastaus #25 : 15/01/2010, 17:40:25 »
^Juurikin niin kuin IQ sanoi, täytyy olla sen verta järkeä, että jos tilanne on paha, ymmärtää tehdä mahdollisia ennakoivia toimenpiteitä. Ei se niinkään mee, että yhtäkkiä vaan hupsista laskut on ulosotossa.
Juurikin näin.Laskujen kanssa voi aika pitkälle kikkaikka ennenkuin menee ulos ottoon kokemusta on 8)
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Vs: Raha - ja sen käyttö
« Vastaus #26 : 12/10/2012, 13:42:48 »
Noniin.. nyt sain viimein siirrettyä kaikki käytännön pankkiasiat Nordeasta Osuuspankkiin. Kyllähän tuo vähän vei aikaa kun siirteli e-maksusopimukset ja muut suoraa menevät asiat tililtä toiselle. Nyt sit vaikein... eli oppia muistamaan uusi tilinumero, ja uuden pankkikortin numero  ;D