Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 02/05/2024, 02:32:54

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Öttömönkiäiset  (Luettu 101123 kertaa)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #80 : 15/05/2006, 11:15:13 »
Yyyh... Käytiin eilen kaverin luona piipahtamassa. Siinä pihalla seisoskeltiin ja katselin sitten talon nurkan kukkakivetystä, että mikäs puutarhaletkun pätkä siellä on. Aurinkolasit hieman hämäsivät, mutta kun ne otin pois päästä kysyin vaan varovasti: Ööööööööö, onks toi käärme kenties?? Olihan se, puolimetrinen kyy :o :-X :-X :-X Juuri syönyt (kuulemma ::)), siinä se paistatteli auringossa... Pojat se siitä hoitivat pois, kun pihassa pyörii sellainen nelikuinen koiranpenikka :-X :-X


KFOR 11/04-11/05

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #81 : 15/05/2006, 21:48:14 »
Mä sain kyistä tarpeekseni kolmen Vantaa-vuoden aikana. Niitä oli meijän asuinalueella ihan helvetisti  :o
Fear never fixed anything.

Jartsa

  • Vieras
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #82 : 15/05/2006, 22:04:47 »
Yyyh... Käytiin eilen kaverin luona piipahtamassa. Siinä pihalla seisoskeltiin ja katselin sitten talon nurkan kukkakivetystä, että mikäs puutarhaletkun pätkä siellä on. Aurinkolasit hieman hämäsivät, mutta kun ne otin pois päästä kysyin vaan varovasti: Ööööööööö, onks toi käärme kenties?? Olihan se, puolimetrinen kyy :o :-X :-X :-X Juuri syönyt (kuulemma ::)), siinä se paistatteli auringossa... Pojat se siitä hoitivat pois, kun pihassa pyörii sellainen nelikuinen koiranpenikka :-X :-X

Vaihtolämpöinen kun on, oli varmaan tullut vaan keräämään lämpöä yötä varten. Käärme on helpoin lähettää karkuun tömistelemällä, se tuntee sen "mahallaan" ja väistää ihmistä mielellään kun vaan annetaan vapaa poistumistie. Naisille ominainen kirkuminen ei auta, koska kärmesparka on kuuro...  ;) Koiranpentujen takia kyyt kannattaa toki poistaa pihapiiristä, koska pentuhan menee mielellään tutkimaan olisiko tämä ehkä uusi lelu.  :) Ja kyyhän nappaa kyllä kuonoon kun ahdistelemaan tullaan.

Kuten muutkin käärmeet, kyynkin saa poistettua vaikkapa makkaratikulla (päästä kaksihaaraisella) kun varovasti ja hitaasti liikkuen painaa käärmeen sen pään takaa maahan paikalleen. Kiemurtelevasta takaruumiista ei tartte välittää, se ei ole vaarallinen. Napakka ote heti pään takaa ja käärmeen voi kantaa kauemmas pihapiiristä. Se sama keppi on hyvä olla irti päästettäessä mukana ja irti päästäminen tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä. Heittäminen ei ole hyvä vaihtoehto, saa joko Animalian kimppuunsa tai käärme saattaa ehtiä puremaan...  :)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #83 : 15/05/2006, 22:10:42 »
--ja käärmeen voi kantaa kauemmas pihapiiristä.

Vau, kerrankin jollain järkevä suhtautuminen matelijoihin! :notworthy:
-memento vivere-

Jartsa

  • Vieras
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #84 : 15/05/2006, 23:02:47 »
No ei se eläintä kummempi ole käärmekään. Ja käsiteltävänä vieläpä sieltä helpoimmasta päästä.

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #85 : 16/05/2006, 01:20:43 »
Ja lapiolla kun tervehtii kyytä päähän taputtelemalla, ni on kaikista varmin vaihtoehto päästä eroon...  :evil1:
Tänään taas taputtelin yhtä kyytä...

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #86 : 16/05/2006, 10:28:47 »
Mä en voi oikein ymmärtää miksi käärmeitä niin paljon vihataan ja inhotaan..  ::)

Niin kuin Jartsakin sanoi, että käärme (olkoot vaikka kyy) on melkeinpä siitä helpoimmasta päästä, jos pitää villieläintä hätistellä pois tai siirtää.

Ja kyllä, mulla on kohtaamisia käärmeiden kanssa paljonkin. Kun niihin on opetellut suhtautumaan kamalasti pelkäämättä, mutta varauksella, niin pärjää mainiosti.

En mäkään kaikista ötököistä pidä. Mm. ampiaisista ja hirvikärpäsistä. Mutta en silti tuhoa ampiaispesiä, vaikka olisi räystäällä. Niidenkin kanssa pystyy elämään, vaikka pelkäänkin.
Hirvikärpäsistä taas teen valinnan, että joko en mene metsään ollenkaan keskikesästä syksyyn asti tai sitten menen ja totun :)

Eikä se kyyn puremakaan niin kauheen vaarallinen ole. Kyypakkaus on oiva asia pidettäväksi lääkekaapissa aina. Sitähän voi käyttää myös ampiaisen pistoihin yms.

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #87 : 16/05/2006, 11:10:11 »
Mä en vihaa käärmeitä, mä en vaan erityisemmin pidä niistä ja pelkään niitä. Mä en ole käärmeiden kanssa joutunut isommin tekemisiin, mutta ymmärrän kyllä jos omassa kotipihassa liikkuu paljonkin käärmeitä koirien ja erityisesti pienten lasten keskellä!! Meillä ei *koputtaa puuta* pihassa käärmeitä ole, enkä usko tuossa lähimetsässäkään niitä ihan kuhisemalla olevan.
Itseä huolettaa lähinnä koirien puolesta. Vanhempaa koiraa on purrut kyy jalkaan, se paisui lähes jalkapallon kokoiseksi. (koiran toimintaan se ei muuten kyllä pahemmin vaikuttanut... ::) sen päälle sais varmaan norsu astua, ennenkuin virtapiikki pienenisi ;D)


KFOR 11/04-11/05

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #88 : 16/05/2006, 11:49:58 »
Mä en vihaa käärmeitä, mä en vaan erityisemmin pidä niistä ja pelkään niitä. Mä en ole käärmeiden kanssa joutunut isommin tekemisiin, mutta ymmärrän kyllä jos omassa kotipihassa liikkuu paljonkin käärmeitä koirien ja erityisesti pienten lasten keskellä!!

Minä koitin pienenä syöttää kyylle ahomansikoita. ;D Ei purrut. Samoin isolla pihalla ja metsissä törmäsi silloin tällöin käärmeisiin (siinä vaiheessa oli oppinut sen verran varovaisuutta ettei kärmestä pitänyt enää lemmikkieläimenä ;)), ja kohtaamisissa luullakseni käärme pelästyi eniten. :)
-memento vivere-

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #89 : 16/05/2006, 17:38:27 »
Voin suoraan sanoa että en pidä käärmeistä. Ja siksi listin ne jos pihaan eksyy, koska ei ole kiva jos koiraa puree. Tai ihmistä. Seuraukset voi olla huonot! Ei se aina ja kaikille niin vaaraton se purema ole. Ja "kyypakkauksesta" nyt ei niin suurta apua hommassa ole...
Tai se olis jotenkin miellyttävämmän oloinen se käärmekin, jos sillä olis karvat  ;D