Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 02/05/2024, 15:05:50

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Öttömönkiäiset  (Luettu 101296 kertaa)

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #260 : 25/02/2008, 15:05:26 »
Kannattaa Lua lisäksi suihkaista Raidia lattialistoihin (jos ne sieltä tulee) tasaisin väliajoin (esim. joka toinen viikko), niin pysyvät poissa.
Ahaa, kiitos vinkistä. Pitää ostaa sitä suihketta. En uskaltanut vielä viikonloppuna myrkyttää kun meillä kävi lattialla mönkivä vauva-vieras.


Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #261 : 28/02/2008, 22:23:01 »
Muurahaiset valtasi meidän asunnon ihan kokonaan viikonloppuna  >:( :( ???!!! Meiltä (lue: mieheltä) unohtui illalla tekemämme pizza keittiön pöydälle, ja aamulla kun menin katsomaan, niin - - Voi Luoja!! Koko pizza ihan vilisi muurahaisia, ja lattialla näkyi selvästi niiden reitti  mitä pitkin ne marssi.

No, pizza roskiin, roskat heti ulos, kerättiin kaapista kaikki tyhjät pullot muovikasseihin että viedään kauppaan, ja siivottiin (=äiti siivos :)) meidän ruokakomero kokonaan ettei jää sinnekään mitään syötävää - esim. sokerinmuruja - murkuille. Leivät laitoin heti jääkaappiin, ja teroitin miehellekin ettei mitään leivänmuruja jätetä pöydille.

Tänä iltana vielä imuroin, ja sit asennana Raidin muurahaisloukut. Jo pelkkä tuo siivoaminen auttoi niin että murkkuja on vaan yksittäisiä sisällä, mutta tuon loukun tarkoitus olisi se, että muurahaisten mukana myrkkyä kulkeutuisi pesään joka tuhoutuisi.

Epäilen kyllä  ::).
Tänään sain vihdoin tehtyä imuroinnin ja lattioiden pesun että sain laitettua loukut hommiin. Mä olen tosi raivostunut noiden muurahaisten kanssa. Ei muuten haittais jos niitä nyt muutama olisi lattialla, mutta kun ne menee meidän ruokakaappiin  >:( >:(!! Ollaan jo kertaalleen tyhjennetty kaappi, pesty hyllyt jne, mutta ne vaan viihtyy siellä. Sokeria säilytin ensin kannellisessa kupissa, mutta pääsivät sinne silti. Sitten ostin uuden pussin jonka laitoin sellaisen hedelmäpussin sisään. No eikös siinäkin jo ollut kohta joku muurahainen kiertelemässä, haistavat varmaan sen sokerin. No sitten mä kaadoin sen sokerin sellaiseen mehupurkkiin joka suljetaan kierrekorkilla. On se jo prkl jos eivät ala pysymään poissa.

Toivon todella että noi loukut auttaa. Meinasin tohkeissani jo viedä yhden loukun rappukäytävän puolellekin kun sieltä ne murkut meille tulee, mutta parempi puoliskoni huomautti minulle että naapurilla on koira joka saattaa kuolla siihen myrkkyyn. Se ei edistäisi hyviä naapurisuhteita.

Poissa Tintsu

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1438
  • KFOR 5/07 -5/08 -Oli ja meni!
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #262 : 28/02/2008, 22:26:54 »
Onks ne tosiaan sokerimuurahaisia?

Mulla edellisessä kämpässä oli sokerimuurahaisia välillä ja ne sain häädettyä tooosi helposti pois, mut nyt näihin faaraomuurahaisiin ei tehoa kuin kovat aineet ja nekin vaan hetken...
-Kyllä se siitä!

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #263 : 28/02/2008, 22:48:00 »
Onks ne tosiaan sokerimuurahaisia?

Mulla edellisessä kämpässä oli sokerimuurahaisia välillä ja ne sain häädettyä tooosi helposti pois, mut nyt näihin faaraomuurahaisiin ei tehoa kuin kovat aineet ja nekin vaan hetken...
Mun analyysin mukaan ne olis sokerimuurahaisia. Mutta vaikea niitä on nähdä tarkasti kun ovat koko aika liikkeessä ja jos sellaisen tappaa niin ne aina väkisinkin litsaantuu.

Millä sä Tintsu sait ne murkut pois? Mä tosiaan laitoin myrkyt vasta tänään, ja pakkauksessa luki että "muurahaiset häviävät viikon sisällä".

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #264 : 29/02/2008, 15:01:29 »
Meinasin tohkeissani jo viedä yhden loukun rappukäytävän puolellekin kun sieltä ne murkut meille tulee, mutta parempi puoliskoni huomautti minulle että naapurilla on koira joka saattaa kuolla siihen myrkkyyn. Se ei edistäisi hyviä naapurisuhteita.

On meilläkin loukkuja, vaikka on muitakin eläimiä. Ja hengissä näyttävät olevan. Siis kissat, murkut on tapettu  >:D Tietty jos se naapurin koira syö sen loukun kokonaisena, niin voipi käydä hassusti  ;)
Fear never fixed anything.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #265 : 29/02/2008, 17:36:02 »
Meinasin tohkeissani jo viedä yhden loukun rappukäytävän puolellekin kun sieltä ne murkut meille tulee, mutta parempi puoliskoni huomautti minulle että naapurilla on koira joka saattaa kuolla siihen myrkkyyn. Se ei edistäisi hyviä naapurisuhteita.

 :rotf: Ihanko totta?

-memento vivere-

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #266 : 04/03/2008, 11:47:07 »
Löysin ihanan pesän koirien namulaarista. Kaikki roskiin. Kiva. (Puistattaa vieläkin kun ajattelen sitä.)
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #267 : 08/03/2008, 10:05:21 »
Meillä otettiin seuraava askel muurahaisten torjumisessa. Loukut ei auttanut yhtään, varmaan vaan nauroivat niille. Tässä vaiheessa M ennusti että sodassa Lua vastaan muurahaiset Lua tulee kuulemma sitkeästi taistelemaan, mutta häviämään ja kaatumaan kunniakkaasti.

Minä olin eri mieltä. Korjasti tyhjänpäiväiset loukut pois, ja ostin rautakaupasta Raidin muurahaissirotetta. Sirottelin sitä siihen ovenrakoon mistä muurahaiset tulee sisälle ja niiden kulkureitille. Hahhaaaa!!! Kyllä alkoi toimia. Uusia muurahaisia ei pääse sisälle, ja ne jotka oli jo sisällä eivät pääse kulkureittiä pitkin ulos. Seurailin eilen tilannetta, ja muurahaiset ei todella voi koskea siihen myrkkyy, pyörivät vaan ihan hädissään siinä ympärillä eivätkä pääse ulos-> ne on helppo tappaa.

Uskallan juhlia erävoittoa, mutta en vielä koko sodan voittamista.

Krisse

  • Vieras
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #268 : 08/03/2008, 16:13:58 »
Tänään käytiin K-raudassa, ja siinä hyllyn kohdalla missä on kaikkia niitä muurahaiskarkotteita seisoi vaalea tyttö mietteliäänä. Tuli väkisinkin mieleen, että mitenkähän Lualla on edennyt taistelu murkkuja vastaan. ;D

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Öttömönkiäiset
« Vastaus #269 : 09/05/2008, 21:16:34 »
Myyrät penkoo meijän etupihan nurtsia, prrrrkele  >:(
Fear never fixed anything.