Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 15:35:53

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Politiikka  (Luettu 77458 kertaa)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Politiikka
« Vastaus #10 : 14/04/2005, 08:54:17 »
Mä en edes jaksa kiinnostua politiikasta hirvittävästi :-[
Eipä kyllä meikäläistäkään vois vähempää kiinnostaa tuo politiikka... Pressan vaaleissakin äänestän varmaan noppa heittämällä. ;D Tai, kai sitä pitää tuolta Itsevaltiaista katsoa vähän vinkkiä! ;)
Ad astra per aspera!




Kisu

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #11 : 14/04/2005, 10:04:15 »
Mie kyllä oon ollu Haloseen tyytyväinen, enkä usko löytäväni parempaakaan ehdokasta.. Sitten en tiedä ketä äänestäisin, jos Halonen ei lähde leikkiin mukaan. Eikä se tietty satavarmaa ole nyt muutenkaan. :)

Viime vaalit meni nukkuvien puolueessa, mutta pressan vaaleissa on aikomus kyllä äänestää, vaikka en kyllä usko tavan kansan vaikutusmahdollisuuksiin. Sama mitä äänestää, tai äänestääkö lainkaan. Puheet muuttuu poliitikoilla samoin teot heti vaalien jälkeen ja mitään (parempaa) ei ikinä kumminkaan tapahdu / saada aikaan.

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Politiikka
« Vastaus #12 : 14/04/2005, 10:14:09 »
Minen oo koskaan ollu kiinnostunu politiikasta...  :o ainut mikä kiinnostaa, on sillon,ku puhutaan maatalouden tukien leikkaamisesta jne...  :-\ jossa ei oo järkee, läheltä ku olen nähny...
koskaan en oo äänestäny, enkä varmaan äänestäkkään.. ei oo eteen kävelly vielä niin järkevää ja mun mielestä parasta ehdokasta, että äänestäisin...  ;)  ::)
elikkäs näin...





Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Politiikka
« Vastaus #13 : 14/04/2005, 10:16:05 »
En kommentoi.

Mulla on intohimoisia poliitikon alkuja kavereina. Puolueen jäsenkirjat taskussa, kaksi keskustalaista henkeen ja vereen ja yksi vihreä. Mä en kestä olla niitten kanssa samassa huoneessa  :-X

Helposti politiikka ymärretään pelkästään puolueideologiana, mutta sehän on vain jäävuoren huippu.
Kun ymmärretään katsoa pintaa syvemmälle niin politiikka pitää sisällään ihan yhteiskunnan perusstruktuurien "hallintaa" (demokratia, talous, valtion orgaanit etc.). Pieni yhteiskuntatieteilijä minussa on ainakin etsimässä " totuutta" myös "politiikkakulttuurista" (lue: olitiikan syvärakenteista).
Eihän politiikasta tarvitse puhua jos se tuntuu itselle vaikealta aisalta, mutta samanlainen yhteiskuntavaikutteinen topiccihan sekin on kuin vaikkapa uskonto (  :P ).
Kaikkihan ovat varmasti humanneet että puoluerajat nykypäivänä ovat varsin paljon hämärtyneet (dvs. hyvinvointvaltion säilyttäminen ja kehittäminen lienee kaikilla tavoitteena, keinotkin alkavat olla suht homogeenisella linjalla nykyään), joten tuskin minkään puolueen avoin ja julkinen kannatus ketään vielä leimaa.

Mutta tästähän voi sitten tulla allekirjoitaneen yksinpuhelupalsta!  :D

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Politiikka
« Vastaus #14 : 14/04/2005, 10:17:05 »
Mutta tästähän voi sitten tulla allekirjoitaneen yksinpuhelupalsta!  :D
Anna paukkua vaan! ;D Ilmiselvästi aihe kuitenkin kiinnostaa itse kutakin, kun katsoo miten monta kertaa aihe on luettu! ;) ;D
Ad astra per aspera!




Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Politiikka
« Vastaus #15 : 14/04/2005, 10:58:12 »
Minä olen kyllä joka kerta äänestänyt, sehän on ihan velvollisuus!

anneholmberg

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #16 : 14/04/2005, 11:08:46 »
Minä olen kyllä joka kerta äänestänyt, sehän on ihan velvollisuus!

En jättäisi äänestämättä, koska jos ei äänestä niin on ihan turha myös valittaa. Eli äänestämällä hankin itselleni valitusoikeuden!  :P

Kyllä minua politiikka on aina sen verran kiinnostanut, että ennen vaaleja otan selvää puolueista ja menen äänestämään parasta mahdollista. Se ei tietenkään taa, että asiat muuttuisivat paremmaks, mut oonpahan tehnyt kansalaisvelvollisuuteni.  ::)

Miten muut, äänestättekö?

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Politiikka
« Vastaus #17 : 14/04/2005, 11:22:23 »
Minä olen kyllä joka kerta äänestänyt, sehän on ihan velvollisuus!

En jättäisi äänestämättä, koska jos ei äänestä niin on ihan turha myös valittaa. Eli äänestämällä hankin itselleni valitusoikeuden!  :P

Kyllä minua politiikka on aina sen verran kiinnostanut, että ennen vaaleja otan selvää puolueista ja menen äänestämään parasta mahdollista. Se ei tietenkään taa, että asiat muuttuisivat paremmaks, mut oonpahan tehnyt kansalaisvelvollisuuteni.  ::)

Miten muut, äänestättekö?

Äänestäminen on minullekin ihan itsestäänselvyys, juuri Annen mainitseman asian takia-hankin sillä itselleni "oikeutta" valittaa ;)
Mutta muuten en ole kovin kiinnostunut politiikasta, enkä ikinä lähtisi keskustelemaan kenenkään kanssa mistään poliittisista mielipiteistä.... Mutta se nyt vain on minun mielipide se, jokainen omalla tavallaan...

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Politiikka
« Vastaus #18 : 14/04/2005, 11:24:09 »
Miten muut, äänestättekö?
Jep. Tuleehan tota pistettyä aina joku nummero paperiin ;D
Ad astra per aspera!




Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Politiikka
« Vastaus #19 : 14/04/2005, 11:29:48 »
Miten muut, äänestättekö?

Valtion päämiestä tulee äänestettyä muullakin kuin aku ankka-äänellä :)
Eduskuntavaaleissa en oo äänestäny, kun en sopivaa ehdokasta löytänyt ::)


KFOR 11/04-11/05